Friday, November 9, 2012

PESERTA CILIK....

Banyak benda nak menulis tapi satu pun tak sempat...
hari ni plok sibuk mengajar...
bukan mengajar sekolah...ngajar mak ahmad umar menjahit..
dah dia nak belajar jugak dengan aku...
ngajar lah jugak.....
hari ni cuma bagi nota n cara2 ambik ukuran...
pada try test atas kain sepasang....
nampak macam tak jalan je....
ph tu bagi kerja umah...
ambik ukuran gunting pada kertas..minggu depan aku cek..
susah ada anak nak belajar...
tambah plok ahmad umar yg makin membesar dengan sihat ni...

orang sibuk buat nota dia pun sibuk jugak..
dah lah guna bahasa vietnam..
satu hapa pun aku tak tahu dia nak apa..

sama naik jugak nak mengukur nyer..
payah benar nak buat keje..

selamba bewok je hah..
makan biskut atas kain aku..

bagi kain lain ..
dia xmboh..
nak jugak kacau yg mak dia tengah belajar..

orang buat nota pun dia kacau...
ambik kau..
aku serkup dengan beg kertas..
hahahhahah...

ahmad umar menangis..
hahahaha..
berjaya jugak aku buat dia menangis..
kacau lagi orang...
mujur ayah dia xdok ..
kalau x mesti aku kena marah..


nak pujuk dia aku ajak dia memancing..
kat tingkap dapur umah aku..
semalam kan hujan..
banyak lah air..
sekali dapat ikan..
aku umpan kulit ayam je...
kebetulan adik ipar aku tengah siang ayam..
nak belajar takleh..memasak lah dulu..
ingat ahmad umar suke tengok ikan..
sekali menjerit takut..
adehhhh....

49 comments:

sHaRiNa eLyaNa said...

haha..jahatlah kaka ni..buat baby comey ni ngis..sha oun suka gak buat cmtu haha

Tihara said...

as salam

haha, pampers dia dah penuh..ape mak sedare ni takmo tlg tuko..senang je ye memancing kat tingkap..

eita said...

sha...
hahahah..mana ada jahat lah....
bergurau tu

eita said...

kak tiha..
wslm...
hahahahha....dia taknak dengan orang lain..nak mak dia jugak..hari tu dah tolong mandi..menjerit bising je dalam bilik air...

ha'ah kak...rezeki...tapi tak tahu nak bagi kat sapa...

Kasih Salina said...

salam eita..comel jer duk atas kain & menyebuk ye..camtu la adak budak2 kecik, tak senang duduk kita dibuatnya..

eita said...

ksih salina..

tu lah kata..
x larat nak halua main kat lain..situ jugak jadi pilihan dia

JR said...

Comelnya bila dia menangis....

angahpikah said...

best btol dapat memancing dari tingkap umah.. besar plak tu..

bila la nak belajar menjahit.. basic 0%.. huhu

Ujie said...

Suka plok tengok dia nangis..comel!

Kuazue Mohd said...

hihihi naughty eeekkk...
salam ziarah... polow sekali..

Siti K------- said...

hahahaha....cian ahmad...jgnlah selalu buli dia...hihihi

izan mama mia said...

hahah..tulaa pasal akak ni,..dah letak jawatan jd tukang jahit..sbb ada nak mmg mencabar...kang silap gunting sbb anak pun sibuk nak belajar jahit gak...hihihi..apalaa ahmad umar nih..ikan pun takut...hiihhi

muarra said...

yes si umar menangis,,,
mission succes, good job team...

Indah Mulya said...

comel je lah umar..leh tahan nakal jugak ye dia..las2 nangis jgak..hehe

Puan Kutu said...

hehe kelakar tgok umar.sabo jer la ye ni baru anak buah,klu anak sendiri mmg pencen menjahit nmpknya..:)

wantie said...

Hehe.. Pandai jugak nyakat budak yer... Wah ikan tu main cedyk gitu je.. Bestnya...

Jna marcello said...

HAHAHAHA pandai nyakat ieta ni..sama macam na ;))

KY said...

kecik2 sibuklah dia, nanti dah besar..habis suara panggil nak minta tolong..eemmm..entah ke mana dah

CikZaitul said...

ni kalau kecik2 mmg rajin nolong..nolong kacau..

oh miss lak kat bebudak kat uma kek kg ..

eh.tu macam burung merak ek..

Si Matatajam said...

Ha ha..dia pun nak menjahit gak yek..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

huk aloh kak eita sampai nangis dibuatnya budak tu haha..dia pun nk belajar menjahit tu :-)

Karukord Jagau's said...

rajin si kecik tu membantu hehehhee

HeNRieTTa JoSe said...

Rietta xreti jahit....sgt kagum ngn org yg pndai mnjahit....wah....mancing dr dapur? Bestnye akk....

eita said...

JR..

budak2 nangis..comel...
kalu orang tua buruk sangat rasanyer...
huhuhu

eita said...

angah pikah...
air tengah banyak lagi..leh lah mancing...

x yah lah belajar....kau kan dah keje bagus...

eita said...

kak ujie..
hehehhehe

eita said...

kuazue...

hahahahahha..sekali sekala

eita said...

siti k..
bila takde keje je buli membuli ni..
hahahhaha

eita said...

izan..
hahahahha...memang mencabar pun....

eita said...

muarra...

hahhahahaha

eita said...

indah mulya
budak2 gitu lah..nakal n manja

eita said...

puan kutu..

kalau anak sendiri memang tutup kedai terus ni

eita said...

wantie...

hobi masa lapang...

ikan tu ita mengail..tapi takut terlepas..cedok dengan sauk..

eita said...

jna..

hahahha...seronok kan...

eita said...

ky...
betol2....

eita said...

cik zaitul...

memang kacau lah sangat2...

burung merak?..mana nyer

eita said...

si matatajam...

nak menjahanam adalah lah dia ni..sabar je lah

eita said...

wanieys...

hahahahhahahaha..biasa lah hobi

eita said...

karukord..

memang rajin sangat2

eita said...

rietta...

tapi rieta hebat kot lain...

air banyak bb hujan..
tu yang saja tahan mancing...

IntaNBerliaN said...

umar pun nk belajar jahit ke.. :-)

syiela said...

muahahahaha... seronok je dia belajar sama

QasehnyaRania said...

haha..
jahat tau..
umar dah nangis..hehe

eita said...

intan berlian...

tu lah dia..masa kecik ni sibuk je nak belajar..

eita said...

syiela...

hahaha..lintang pukang jadi nyer

eita said...

qasehnya rania...

hahahahhahaha.....

jaakechik said...

eita pandai menjahi ka? wahhh untung laaa.... boleh amik upah tu..seksok bleh bukak kedai...

9n0L4 said...

haha. kecik ni die takut la. mungkin besor kekgi, adi mainan die je kot.

Che Rosliza Che mat said...

besarnya ikan patut takut hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...