Saturday, November 17, 2012

KENDURI KAWEN.....

Dapat jemputan dari jaa..
adik dia kawen...
ingat adik pompuan rupanya adik lelaki...
rupanye umah jaa tak jauh pun dari umah aku..
hari2 aku duk lalu depan umah dia....
macamana leh tak tahu...
adehhhh....


ni lah pengantin nyer...
comel je kan...
jaa..pun meriah je..
tapi tulah tak dapat nak sembang lama...
lagipun aku ada jemputan lain lagi...

makan tu yg penting...
kihkihkih...
terliur sangat gulai daging tapi tulah aku xleh makan daging..
nanti habis sume susuk berlian aku jatuh..
kan jenuh plok aku mengutip kat umah jaa..
hahahahha...

pah balik dari umah jaa.....
aku gi plok kenduri kat umah jiran aku..
belakang umah je pun...
rezeki ...masa sampai pengantin tengah duk bersanding bagai..
jadi aku pun menyelit lah..
sibuk sama naik dengan orang..

dah lama bergaduh dengan nasi..
hari ni baru nak berbaik..
jadi makan banyak lah sikit..
hohohoho...
kat sini pun sama terliur dengan daging ..
tapi kite tak nak tanggung risiko..
kutip susuk berlian di tengah panas...
kihkihkih...

64 comments:

Ujie said...

Kehkehkeh..susuk bagai!
Nape nye takleh mkn daging?

Unik la pelamin2nya..menarik.

sHaRiNa eLyaNa said...

wah ctknya pelamin..sesi mkn la yg paling penting buat sha hahha

eita said...

kak ujie...

mengalami pendarahan kak.bila buang air besar.kalau makan daging...
tu yg terpaksa lupa semua keingini untuk makan..waaaaaaaa....

pelamin tu jaa n adik dia yg buat...
pandai betol..kreatif tu

eita said...

sha..

hahahhaha..sama dengan akak...makan tu penting

Cik.blogger said...

tang susuk tu kelakar kak...hahahahah...wah sodap lauk2 tu huuhu

Acik Erna said...

assalam eita..tahan ye eita berpantang..kalau acik..nampak daging tak boleh tahan..he he

HeNRieTTa JoSe said...

Byknya jemputan....rietta pown ada....tp kje...xleh nok g...huhuhu....

Pss.....changloon kat kedah....sempadan dah dgn perlis....

wantie said...

Cantiknya pengantin pengantin tu. Amboi... Dua kali ko bedal ye

eita said...

cik blogger...

kihkihkih...x cayer ke?..percaya lah...

sedap..

eita said...

acik erna...

wslm...kalau tak berpantang badan sendri jugak yg tanggung sakit nyer kak...
terpaksa lah...
azb tu...

eita said...

sekarang cuti sekoloh..banyak lah jemputan...

hari cuti leh lah gi..kalau keje takleh gi jugak...

oooo..best lah leh gi jalan..

eita said...

wantie..

hahahahha..sekali sekala..
bukan sokmo2 pun...

MulutPayau said...

eita...gelak akak baca bab susuk tu..kalau jatuh, tentu ada yg nak kutip..hehehe

Paling seronok dapat makan bila g kenduri....

Kesuma Angsana said...

musim cuti sekolah mcm ni mmg penuhlah jemputan kenduri kan

9n0L4 said...

huihhhhhhh. cepat entrynyeeeeeee. hihi. bile mase snap gmbo nasik tu? :p

etuza said...

http://ezawarna-warnakehidupan-etuza.blogspot.com/

salam kenal ya..

Tihara said...

as salam

apesal pakai susuk berlian..pakai la susuk tembaga lain kali..comey jugak adik beradik jaa..dekat je yer rumahnya..kalau akak dekat leh singgah menyinggah macam ita..selamat pengantin baru semuaa..moga diberkati Illahi:)

sal ya said...

musim kenduri la sekarang ni.

KY said...

eemmm...musim2 cuti ni, tiap2 minggu makan nasi minyakkan?

Si Matatajam said...

Ha ha siap bersusuk plak hang ni Eita..nasib baik la susuk platinum M ni tahan bila makan daging.hi hi cuma tak tahan bila makan seafood ja.. Bestnya bleh pi kenduri umah Jaa. Kami nk pi jauh sgt la..

Si Matatajam said...

Suka M tgk pelamin umah jiran Eita tu..simple but nice..

Karukord Jagau's said...

tukang kipas sorang ja ka...?

IntaNBerliaN said...

ooo dkt dgn umah jaa je ke... :-)

-meeSUPERGIRL- said...

nak kawen jugak la . hahhaa

Jay Ar said...

Tengok foto pelamin tu tiba2 teringin nak duduk atas pelamin sekali lagi!! (Nasib baik isteri tak terbaca komen ni..hehehehe)

eita said...

mulut payau....

kan tak pasal2 jadi rusuhan plok berebut berlian ita yg luruh..
hahahhahahah

makn lah yg paling best kan

eita said...

kesuma angsana...

memang lah...hari cuti leh lah gi...

eita said...

9n0L4...

hhehehe..biasa r...

masa jaa tengah sibuk layan orang...
sempat lah..
kihkihkih

eita said...

etuza...

salam kenal...

eita said...

kak tiha..
wsalam...

susuk tembaga diaorang tak buat...katanyer ketinggalan zaman...hahhahaha...

memang dekat sangat2 pun...

eita said...

sal ya...

cuti sekoloh..biasa lah..musim dia lah ni

eita said...

KY..
ha'ah kan...jenuh lah sipan yogurt

eita said...

si matatajam....

susuk platinium mahal sangat kak.....
hahahah...tak tahan poket....

best...

eita said...

si matatajam...
tu yg simple..makan beradab dia lagi comel..tapi segan nak ambik gambo..

eita said...

karukord jagau.
sorang je....

eita said...

intan berlian...

hari2 lalu gi kelas...nampak lah umah jaa...dulu tak tahu..

eita said...

mee...

hahahah..jangan lupa jemput tau...

eita said...

jay ar...

amboi..bukan main lagi....

TiranaAduka said...

bertanyakan khabr ieta pd malam ini.

izan mama mia said...

mmg latar belakang tuu lawa ada bentuk kipas bulat2....bj pengatin pompuan nak sama lak ngan kain pelamin....

wah sedap menu...habis dok makan tuu eita..xbaik membazir..

Cik Aini said...

comel je pengantin..
eh jaa ngan tuan tanah pun cute je lah:)
jauh sgt nk attend knduri umah jaa tu.huhu

Masya said...

macam mane berlian tu banyak tak yg jatuh dah hiihihihi.. ade² jer eita kan..

محمد رازيق said...

wah. terus lapar duk tngk nasi ni. hehe. memang sakng musim kawin. btw salam kenal.

syiela said...

sekarang musim kawen.. sana sini ada jemputan kawen.. nape la gaduh ngan nasi tu

nanakimie said...

cuti sekolah ni byk la kenduri kawen kan sis,heee.....

shahdiana said...

wah...dah tau rahsia ni..pakai susuk berlian ek...kikikik....pegi umah jaa...best la tu...jumpa rakan blogger...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

la dekat ngan umah cikgu jaa rupanya...amboi bersusuk bagai ni hahaha

9n0L4 said...

hihi. dang lagi tu ye amek gmbr nasik. sori ehhhhhh, dok dang sokmo nok duduk lyn kak ieta mkn nasi. :)

Che Rosliza Che mat said...

simple pelaminnya tapi cantik..

kinara kinatara said...

cantik ke dua2 pelamin 2..mane gambar akak.. xdek...alah...

eita said...

tirana aduka...

alhamdulillah sihat..

eita said...

izan..

mesti lah habis

eita said...

cik aini...

memang comel

eita said...

masya...

tak sempat jatuh...dan kutip dulu ..hahahha

eita said...

mohd razik....

sekarang banyak sangat jemputan

eita said...

syiela...

hahaha..saja je..

eita said...

nanakimie...

memang banyak pun....

eita said...

shahdiana...

hahahahaah.....mahal tu...

kebetulan dekat je..boleh lah gi

eita said...

wanieys..

ha'ah

eita said...

9n0L4...
hahahah..mesti r....xpe..biasa r..kenduri memang sibuk..

eita said...

che rose..

simple but nice

eita said...

kinara...
heheheh...sebab bukan akak yg jadi pengantin..mesti lah takde..

jaakechik said...

nape eita letak gambar eita ni? huhu...baca kat blog jaa tu pon xde gakk... tu pongg sebab takut susuk berlian jatuh gak ker? kikiki....

QasehnyaRania said...

syoknya uols leh jumpa2 yer..
susuk berlian la sangat..hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...