Friday, November 2, 2012

APA MENU HARI NI???..

Hari ni buat keje banyak..
jadi masak berat terus...
sebelom mula keje pastikan tangki mesti penuh...
kalau tak mau..mendidih plok perut aku..
menjerit nyanyi lagu rock kapak...
korang masak apa hari ni?


ni menu aku...
rempah yg mama mia bagi ada lgi sepeket...
jadi leh lah buat...
tapi kan tak puas hati betol lah...
masa nak makan tadi..
tibe2 je lori minyak terbabas kat depan umah aku..
habis makanan aku berminyak..
hahahahha.....
abai je yg berminyak tu ye...
excited nak makan...

sambil makan..
meh cuci mata dulu..
buah rossele..
dah tua rasanyer...
leh kalau nak buat jem ke air ke ni...

bunga rumput pandan ...
ntah betol ntah tidak aku ni...
nampak macam daun pandan..
hentam je lah ..

dah dapat pucuk muda ni..
pucuk tua jangan lupa plok...
eh!!...apa kaitan plok ni...
kihkihkih....

36 comments:

Karukord Jagau's said...

Ada nasi impit....slmt hari raya :)

CV. CIPI Group said...

nice info... ternyata disana ada rosela juga ya xixixixi

jaakechik said...

pandainya masak! calon isteri mithali ni..kikiki.... roselle jaa kenal. bunga rumput pandan x pulak jaa kenal....hihi..

Ujie said...

Siap hiasan lg lauk eita..kemain!

MAZLIZA ABD RAZAK said...

erm...nampak sedap.
tapi, lori minyak tumpah terlalu banyak (",)

wantie said...

hmm... kamu ni buat akak terasa kesyahduanhari raya la pulak.

sedapnya....

sal ya said...

masa kecik2 biasa tgk pokok ni. siap tanam lagi. roselle tu la.

salam kenal ye.

sHaRiNa eLyaNa said...

Sha xmkn lg la kak..cer minta sikit hehe

Puan Kutu said...

pg2 menu dah sedap..:)

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Bab nak mengisi perut ni, tengoklah samada jenisnya. Walaupun kurus, ada setengah perut orang mcm `stokin perempuan` boleh isi banyak2! Tapi dek krn `nasi` dihimpit, tidaklah ketara sangat w/pun makan banyak. Wah! mmg ada lori minyak terbalik ke? Biar apa sekalipun lencun dgn minyak asalkan jangan gajah yang `naik minyak` sudah...
Pucuk tua kenalah kita lupakan istilah `pucuk` sebab dah jadi daun matang. Dok gitu weh!

Tihara said...

as salam

amboi pucuk tua pucuk muda kemain lagi..minyak2 tu sedap jugak, tp bahaya kan..senyap je.p mana hari ni ? :)

eita said...

karukord...

raya dah habis lah....

eita said...

cv cipi...

yea....

eita said...

jaakechik..

ahhahah..pandai sangat lah ni...minyak berladung..
kalau guna rempah izan tu ..orang tak pandai masak pun tetap leh masak..
senang sangat2

eita said...

kak ujie..
hahah..mood nak berhias..

eita said...

mazliza...
hahahha..tu lah kata nyer

eita said...

wantie..
raya hari tu sibuk sangat2..jadi tak sempat nak buat..
jadi buatlah semalam

eita said...

sal ya...

dulu pernah tanam tapi cepat sangat mapuh..ni cuba tanam lagi..

eita said...

sha..

meh2...ada lagi 4 ketol dalam peti

eita said...

puan kutu..
ni makan tengahri

eita said...

tajnur..
waalaikumussalam..
hahahah....perut stokin bila tengah tensen..memang akan makan banyak..
lori bawak kelapa sawit tu yg berladung minyak nyer...

eita said...

kak tiha...
wslm...
hehehhe....
minyak tu kiter buang balik....
ada je kak...

sHaRiNa eLyaNa said...

eh ada lg 4 ketul..ni yang nak p cpt2 ni hahah

IntaNBerliaN said...

alahaiiii sedapnya nasi impit tu haaa...

izan mama mia said...

tu dia lori minyak syarikat mana yang terbalik tuu..napa tak tapis dulu..hihihi..saring buang minyak tuu..minyak tu tumis buat nasi goreng ,..sedap eita..!!..

setakat nie,..eita buat masak hitam,..mmg yang terbaik saya tgk dr gambarnya..mmg hitam legam..tetiba nak rasa lah masakan anak dara nih..hihihi...

tu pucuk muda pokok apa eita..??

eita said...

sha...

dah habis pun
hehehe

eita said...

intan...
tengah berpantang kan..jadi leh makan nasi kosong je...daging xleh..
heheh

eita said...

izan..

hahahhaha..lupa lah..excited..nak makan perut duk berdondang sayang...

memang sedap sangat...nanti nak order lagi...

pokok manggis...

HeNRieTTa JoSe said...

Yummy....nmpak sedap jew...myk tu xpe....sekali sekala...huhuhu.....sedey tgk bu ga roselle....yg kag cni semua dh pupus....rietta suka buat air dia....

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

rempah kak izan mmg sedap..meletops la...buah roselle tu dulu kt kg wani byk..skang ni dh xder..pupus kot hihihi

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

rempah kak izan mmg sedap..meletops la...buah roselle tu dulu kt kg wani byk..skang ni dh xder..pupus kot hihihi

teratak hati said...

Cantinya la gambar yg disnap oleh tuan blog ni..

Kesuma Angsana said...

pic2nyer cantik2 ler

9n0L4 said...

mkn bege ayam spesel je mlm ni. huhu. tu pun org buatkan. ;)

Si Matatajam said...

Sedap sgt Masak hitam tu kan Eita... Suka tgk pict2 yg Eita amik ni.. Mmg cantik..

Che Rosliza Che mat said...

nasi impit...sedapnya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...