Friday, July 5, 2013

SOS KEPOK..

Hari ni terlebih rajin..
sebab aku ni jarang sangat nak rajin...
hari ni buat sos kepok...
stok untuk bulan pose..
nanti senang kalau nak makan tauhu sumbat ke..
jemput udang ke..
cedok je..
aku buat 1 periuk sedan..
dapat lah setengah tapeware....

nak buat dia senang je..
nisan-2 keping besar..
gula-5 sudu..
garam sikit..
cuka sikit..
cili boh 4 sudu...
air setengah periuk..
masak atas dapur sampai korang nak pekat macamana..
pahtu beres...

22 comments:

adrianna syaz said...

Nnti leh cba buat ni eita..sya klu mkn kopok mesti kna ada cicah..:D

Umie Artoqiemie said...

nyum3...

wantie said...

sure sedap.

baru hari ni tau cecara nak buat. asyik beli je kan.

pas ni nak buat jugak le. jimat sket.

pandai la ko ieta

Ujie said...

org ganu harus pandai buat sos ni kan..akak ada stok, tak abis2 lagi dah berbulan.

umi alya said...

calon isteri pilihan

Zee Suhaini said...

nak terai la..selalu sos segera jerk kat umah akak..

Aine Ainun said...

Nisan tu ape? ? resepi tganu ni..special

Gee GTG said...

nak nak nak!!!
nak letak dalam mee bandung letak susu..^^

jaakechik said...

sedakknyo collek!!
makanan wajib di bulan puasa selepas terawih.... hihi...

hana hadi said...

nisan? apa tu..

umi alya said...

Tolong jawab: Nisan = gula melaka, ataupn boleh gak ganti ngan gula kabung dan apa2 jer lah yang sewaktu ngannya..

Tihara said...

syukurlah ada orang tulun jwb nisan tu mende..buatnya org buh batu nisan 2, berat 66 bules dokk..
akak guna sos jer, sos 1 Malaysia.. :)

HeNRieTTa JoSe said...

Yummy...akk meh pos sni sket...rietta biasa bli jerr...nk buat xde skill lgsg...huhuhu....

Che Rosliza Che Mat said...

sos ganu sedap....siap prepare awal2 ya ieta...

QasehnyaRania said...

sedap ni.ada msa blh trynti

eita said...

ADRIANA SYAZ...ita biasa makan tauhu sumbat...


UMI...:)


WANTIE....buat sendiri baru puas hati....memang jimat pun....orang ganu kalau tak tahu buat x tahu lah nak kata apa...



KAK UJIE....betol2....sebab benda senang...



UMI ALYA...hahah...akak ada calon ke?



ZAA... try lah..tak susah pun...


AINE AINUN...nisan tu macam gula melaka...tapi tganu punyer lain sikit..



GEE....hahaha...ada plok makan dengan mi bandung...mu memang pelik...



JAA KECHIK...ni lain sikit dari colek...



HANA HADI....gula melaka sayang oi..



UMI ALYA...hehehe..tima kasih kak...



KAK TIHA....hahahha..JENUH LAH NUNGGU KALAU LETAK BATU NISAN KAN....


RIETA...hehehe..pos kan takut basi...


CHE ROSE...HEHEH...MEMANG LAH...NANTI SENANG NAK MAKAN CEDOK JE...



QASEHNYA RANIA...try lah..

hainom OKje said...

Sedapnya kalau ada kepok ganu kosong tu eita,...

izan mama mia said...

bok mai pos sini seket

Kesuma Angsana said...

mmmg sedap yang ni hehehe

Si Matatajam said...

Nanti bleh M try buat sos tu..nice sharing Ieta..

9n0L4 said...

ooooooooo. mcm tu je ke resepi wak sos. buleh la try. :)

Arham Md Ali said...

Aku memang dari kecik kalau makan keropok memang tak cicah sos, makan kering gitu je.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...