Saturday, July 27, 2013

HARI INI...

bile baju dah tinggal sikit je lagi..
mula lah malas...
dah biasa tido lewat...
susah benar mata ni nak tido awal....
sorry lah ye kalau korang baca cite aku siang hari..
xde apa nak tulis sebenarnyer..hahahhaa


dah lama tak makan mi teow..
buat lah separuh bungkus...
simpan esok lusa plok lagi separuh tu..

timun cina..
kurma..
air masak..
minyak habatus sauda ..1 sudu..
tu menu wajib aku..
sebelom aku ambik makanan berat..

hari ni buat agar2 milo...
tambah plok nak balas pinggan jiran aku..
xde apa nak buat...
sebelom atar..
kena possing dulu..
hahahha...

dalam kul 5.30 ptg tadi sempat lagi gi lepak kat pasar minggu nibong..
kakak aku ajak gi jalan2...
pergi dengan keluarga dia lah..
terliur tengok sayur nangka...
balik umah tumbuk lada kecik 2 biji..
gaul dalam sayur nangka...
tak sia2 aku beli sedap giler2...
aku jenis bukak pose tak makan nasi..
jadi ratah macam tu je..
sedap....
tapi tulah jauh dari umah..
2 hari 2 malam kalau jalan kaki baru sampai...
hehehehe...

25 comments:

umi alya said...

berbuka tanpa nasi, menu diet erk??

izan mama mia said...

berrlainan benar ngan sy yg akan mkn nasi dan tak akan pandang me atau sewaktu dgnnya bulan posa ni,,ehe
nasib baik bc pas sahur xder teliuq sgt,,

BUNDA a.k.a KN said...

bunda pun sama, masa berbuka ..nasi jer...tengah malam sikit baru ambil bende2 lain selagi tak tido...nanti sahur bunda tak lalu dah nak makan segala ni...

eita said...

Umi alya...

Xlah kak..memng dari arwah mk ayah ada lg..memng kami berbuka x mkn nasi...pedih perut...

eita said...

Izan....
Mcm ank petani ni xleh tinggal nasi..kihkih....ita jrang sgt2 menu nasi...pedih perut klu bkak dgn nasi

eita said...

Bunda...
Ita plok sahur kurma n air suam je

Tihara said...

sayo nangka memang sedap atah tapi ratah dengan nasik2 sekali..mihmih :)

Nurul Nadiah+Khairil Syazwan said...

Kecur air luiq saya tengok keow tiaw tu, almaklumlah dalam pantang lagi.

Salam singgah :)

Ujie said...

kue tiaw eita nampak sgt sedap...terus rasa nak buat gak.

akak & somi pun tak berbuka dgn nasi. Masaklah mee goreng ke apa ke.. Nasi masa sahur je.

eita said...

kak tiha... ita malan macam tu je....kalau dengan nasi tak menghayati...



nurul nadiah....takpe habis pantang nanti leh makan..


kak ujie....sama lah kita kak....tapi sahur pun ita tak makan nasi pun...kurma je..

MystoryPic said...

assalam eita salam Ramadhan juga.... saya singgah sini..

kecur air liur tengok mi teow tuh... mengancam sungguh

eita said...

mystorypic...nanti leh lah masak untuk berbuka

Djangkaru Bumi said...

kalau dikampungku gambar pertama namanya mei kityow. rasanya agak kenyal.

Che Rosliza Che Mat said...

sedapnya agar2 milo...

~SaL IjOu~ said...

mengancam sumenye mknn~ ^^

hainom OKje said...

OKje paling tak pandai nak masak kue Teow eita.... jarang beli...kena basuh dulu ke tak eita kue teaw tu?

hainom OKje said...

OKje paling tak pandai nak masak kue Teow eita.... jarang beli...kena basuh dulu ke tak eita kue teaw tu?

Masya said...

agar² miloo dapnya kalau dapa makan masa sejuk²...

MulutPayau said...

Akak dan fmly berbuka dgn nasi...benda lain mmng tak pandang..sahur jer makan mee atau seangkatan dgnnya...

nea lopah said...

Menggiurkan kue teow eita....sedap nyeee..share lah resepi..heheh

wantie said...

wah.. kamu berbuka tanpa makan nasi. kasi ratah itu semua. terbaik le ni. sure slim masa raya.

intanfirdaus247 said...

berbuka tanpa nasi? diet ya ita?

eita said...

djangkaru bumi...sini pun di panggil hampir sama lah..mi teow...


che rose...ni lah agar2 yang paling senang sekali di buat untuk orang yang malas macam eita..hahahah



salijou....jemput berbuka..



hainom okje....mesti lah kena basuh....



masya....memang lah..ita selalu buat boleh dalam 2 tuperware..simpan dalam peti..sedap makn sejuk...



mulut payau....berbuka jarang sangat makan nasi..kecuali kalau ada orang balik kat umah...diorang makan nasi..



nea lopah....resepi campak je ni..bab masak pun dah pukul 7....malas nak masak awal..



wantie....ahhaha....tahun ni leh pakai kebaya...



intan...x lah..memang takleh makan nasi...pedih perut..huhuhuh

Aujinz said...

ternampak plak agar agar Milo tue, balik kang buat ah... koh koh koh

9n0L4 said...

raye pun boleh buat agar milo kan kak. hehe. nk gi rumah ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...