Wednesday, July 10, 2013

MENU APA HARI NI..?

mesti korang sume tengah sibuk kat dapur kan...
jiran aku pun bukan main sibuk lagi..
aku sorang je tak buat apa2...
duk sorang takde apa nak fikir masak..
sahur plok cukup dengan stok kurma setabung yang adik n abang ngah aku bagi..
stess aku tengok orang duk masak banyak2...
habis ke?..
hahahha...kalau anak ramai takpe...


hari ni kat tempat mengaji ada orang bagi sedekah 
nasi untuk budak2..termasuk lah aku..
remaja purba..
hahahhah....
nasi minyak n air soya segar..
alhamdulillah..cukup untuk rezeki hari pertama ramadhan..
moga murah lagi rezeki orang tu ye..
pahtu tadi buat agar2 laici..


22 comments:

Umie Artoqiemie said...

makanan paling best, makanan FREE!!

HeNRieTTa JoSe said...

Air soya tu fav rietta tu...hmmm....pg td shur dh msak...tpi berbuka xde menu...nk g bazar mls nk bersesak sesak...rietta cdg buat nasi goreng jerr nnti...

umi alya said...

untungnya dpt mkn free.. ader lagi?? bak le sini sebungkus

Gee GTG said...

Saya minum air dengan makan kuih biji nangka je hari ni.. Alhamdulillah.. nyum.. suka air soya juga.. sedapnye....^^

Cida de' Nuanza said...

untunglaaa...hihihi
betul la..kalo ahli dlm rumah ramai, mmg seronok memasak

kami pun cuma ber2... masak pun x leh byk2 sgt... nti membazir

Ujie said...

Akak pun masak simple...mee goreng utk berbuka, tambah ayam panggang beli. Dah biasa makan simple gitu.

izan mama mia said...

mg bertambah rezeki, eita

wantie said...

Rezeki du bulan puasa.

akak ni balik kerja je bersilat pong pang ping kat dapur la ieta oi..

tapi puas ati.

nak sikit agar agar laici.

adatopik said...

Alhamdulillah, moga yang beri diberi lagi yang banyak oleh Allah.

shahdiana said...

kalau dok sorang memang senang eita kan...pernah jugak rasa dok sorang ni...jimat pun jimat...beli satu benda pun kadang makan tak habis...huhuhu...cantik pulak plastik air soya tu...bagila resepi agar-agar laici tu...

Si Matatajam said...

Alhamdulillah..murah rezeki Ieta Si remaja purba..ha ha

9n0L4 said...

kak, tahu dok mane mane org melayu yg buat cincau. hee.

Masya said...

rezekilah ni.. x payah masak hihihihihi

nazeef nazeem said...

amboi......sebut pasal agar2 laici..mak buyong da start mengidam dah nih.. ish ishh..sabar!!!

hana hadi said...

lebih kurang ja kita.. hehe buat apa nak masak2 ni..nanti xhabis membazir :)

Puan Kutu said...

rezeki ramadhan.nasi minyak tu!air soya my peberet!

Tihara said...

mmasok je la ke rakyat jelata kite d istana tu..hik3..
salam ramadhan dik ita..
sory terlambat mendarat..
sedaknye bules nasik minyok doh diye :)

QasehnyaRania said...

semalam cik abe dapat nasi ayam free :)

Jay Ar said...

Alhamdulillah ada yg sudi berkongsi rezeki....

syiela said...

akak tiap2 ptg bersilat kt dapur :)

hainom OKje said...

Dah cukup sangat tu eita utk tekak sendiri hehe....

Che Rosliza Che Mat said...

bestnya dapat makanan feri hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...