Saturday, September 1, 2012

CAHAYA ALAM.....


Hari ni gi pasar...
cari lauk nasi....
hanya beli udang...kangkung..kacang panjang..tomato...sawi..lada jarum...timun...
stok untuk seminggu.....
masa balik saja lalu kut pantai...
lama tak ambik gambo pagi...
ramai plok orang duk mancing hari ni..
jadi cari port yang jauh sikit...
tengah ambik gambo abang long aku tipon..
ajak gi balik pahang...
ajak gi kenduri anak sepupu aku kawen lagi...
banyak nyer orang kawen..
aku jugak yang tak kawen lagi...hahahahha....
still remaja kawen apanyer..kihkihkih...
jadi ni je yang sempat aku ambik..

matahari dah naik setinggi galah..
ye ke setinggi galah...
lupa plok nak bawak galah..
kalau tak leh ukur..

aku tak tahu lah..
orang tu tangkap ikan ke dia tido..
dah lama sangat ..
tak bergerak2 pun kapal dia..
ke memang orang tangkap ikan macam tu..
kapal duk jadi batu situ...

pantai ni masih lagi dalam 
proses tambakan..
yelah kan nak dekat musim tengkujuh..
jadi kena sedia kan payung sebelom hujan..
tapi ...
kalau payung kecik macamana nak payung kan pantai hah?..
hahahah...apa punyer soalan aku ni..

ingat tak semalam yang bas rempuh kedai..
tadi masa balik aku lalu kat sini...
ni lah rupanyer kedai tu..
dah takde rupa dah...
napok zink buruk je...

34 comments:

izan mama mia said...

nak masak per
hanya beli udang...kangkung..kacang panjang..tomato...sawi..lada jarum...timun...

still remaja kawen apanyer..kihkihkih... rugi oo..tak kawen awal...heheheh

matahari dah naik setinggi galah..
ye ke setinggi galah...
lupa plok nak bawak galah..
kalau tak leh ukur..
len kali kalau jgn dok lupa bw galah...

ish byk lak komen..sorry eita..

eita said...

izan....

tak tahu lagi...
rasanye buat goreng kacang+udang je kot...
pahtu buat cencaluk +lada jarum...ulam timun..perggghhh,...meletop...

hahahah.....panjang sangat galah.....xleh bawak dengan motor..

xpe..komen lah lagi..hahah

Norzie hany said...

1st time dengar lada jarum.Cili padi ke eita....rajinnya anak dara ni masak ye.

Djangkaru Bumi said...

Selamat idul fitri, mohon maaf lahir batin.

Cik.blogger said...

wah...cantik gambar...
ades teruk jugakkan kedai tu..

QasehnyaRania said...

ala silap pula..
view waktu pagi mmg cantik kn...

xpa blom da jodoh lg tu..
kak nk tanya lada jarum tu ape?

Ujie said...

Bagus dak eita ni..byk sayur2.

Dah tak lama lg kn?? Saje je takmo ngaku ya.

Everything's Everythings said...

xpe ad rezeki tu esok2 kau punya turn la kahwin kan? haha ;D

oh menakutkan, ad melibatkan nyawa org x waktu kemalangan tu berlaku?

Puan Kutu said...

cantik pic scenary tu..sokong izan mama mia,rugi woo tak kawen awal.haha

Pondok Usang said...

keindahan alam buatku merenung seketika..

Mishter Izwän said...

lawa pemandangan. time tuh pukul berpa?

sHaRiNa eLyaNa said...

haha..apakah mama mia mnyesal khwn awal..ish2...mama..mama..akak eita..masak sdp2 ahh..sha nak ckit hehe

Tihara said...

1st time denagr lada jarum..hehe
sian kedai tu,dia tak kaco org pun kena hantam...kenduri kat maran lagi ker eita :)

Uncle Jonni said...

oooo.. itu ye kedainya...

wantie said...

sejuk mata memandang gambo gambor yg ko ambil tu ieta oi.. cantik bebenor.

gambar kedai tu... tetiba akak ni dok terfikir, sempat jugak kamu jadi paparazi yer.

eita said...

norzie hany
ha'ah cili padi..
kat ganu biasa panggil lada jarum je...

kalau tak masak sapa plok nak masak untuk ita nyer..
akak nak masak ke?

eita said...

djangkaru bumi...
selamat untuk kamu jugak ye

eita said...

cik blogger
:)
memang teruk pun..
sian plok kat tuan punyer kedai tu

eita said...

qasehnyer rania..
memang cantik..
pagi n senja..

lada jarum tu cili api lah..

eita said...

kak ujie.
ita lebih kepada sayur...

heehehhe

eita said...

everything's everything...
kihkihkih..

cedera ringan je lah..mana yang tak sempat lari tu

eita said...

puan kutu...
wah..izan dah ada pengikut ni...
kihkihkih

eita said...

pondok usang

bukan hanya untuk seketika tapi untuk beberapa lama

eita said...

mister izwan..
masa ni kalau tak silap dalam kul 9.15pg

eita said...

sha...
hahhaha..mama kata dia syok kawen awal tu...

meh..meh...kita makan sekali

eita said...

kak tiha

tu lah,..benda nak jadi kan...

ha'ah...

eita said...

uncle jonni...

ye lah

eita said...

wantie...
tma kasih..

kebetulan lalu situ kak....snap je lah

Si Matatajam said...

Ya Allah ngerinya bila tengok keadaan kedai tu..

Si Matatajam said...

Betoi la M pun sama cam Norzie Hany first time tau pasai lada jarum..

9n0L4 said...

awesomw lah gambor ni. napok awan die mcm cekelat kapas. :)

Wanieys said...

nice la gambar tu...

Kesuma Angsana said...

wui dasyat juga tu!

Che Rosliza Che mat said...

Dahsyatnya...camna agak orangnya ya...teruk ke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...