Friday, September 21, 2012

MENTALITI ORANG MELAYU...

Borak2 pagi jumaat kan....
sebab hari ni tak keje.....

kalau kita takde apa2 kan..
mesti orang sibuk tanyer.....TAKDE BOYFRIEND KE?...http://www.smileycodes.info
sibuk pasal boyfriend orang...takkan nak heboh satu kampung...

nak jadi citer ada lah rezeki....ORANG MERISIK.....BERTUNANGLAH..bergambar lip lap lip lap mengalahkan fasa sanda gitu.....http://www.smileycodes.info
dah tu diorang sibuk plok.....BILA NAK KAWEN?...
(cukup duit org kawen lah...penyibuk..)

Alhamdulillah ada jodoh nyer....BERKAWEN LAH...lagi sekali bergambar klik klak...mengalahkan fasa sendat..dah macam retis rupanyer...http://www.smileycodes.info
dah tu diorang sibuk plok tanyer....BILA NAK ADA ANAK?...
aduhhhhh.......perut org..ikut suka orang lah bila nak ada anak......

Alhamdulillah rezeki Allah taala.....DAPAT ANAK ....comel..sihat..gebu gitu...hasil amalan makan kurma, madu n air zam2......http://www.smileycodes.info
dah tu diorang sibuk plok ....TAKNAK TAMBAH ANAK LAGI KE?.....
berapa banyak anak korang nak hah!!!!!!....http://www.smileycodes.info

kalau dengar cakap orang kan..mau membara api dalam hati.....
mau berdarah telinga...

p/s.....aku tak kata kat sapa2...pergaulan seharian.....
cuma aku olah bagi sedap sikit baca...hahahhahaha....
jangan marah maaaaa.....


56 comments:

Everything's Everythings said...

hahah biasalah tu, bagi mereka mungkin cara itu mesra kan? walaupun kita tak suka org yg asyik jaga tepi kain org ;P

Kalau dh berumah tangga tak perlu pula terikut2 kata org.. asalkan kita bahagia sudah lah xD

eMMe said...

HAHAHA...
Biasa la tu eita, semua org akan mengalami keadaan ini.. sabar bebanyak ye cik eita..
alah bisa tegal biasa...
semua tu dah diaturkan utk kita oleh Allah swt..

Che Rosliza Che mat said...

Sibuk dok menanyakan....kadang2 tue sakit hati orang sibuk dok tanya kikiki

wantie said...

itu semua kerja Allah. bila nak kawin bila nak ada anak, anak berapa org la bagainya.

tanya balik dorang, kalau aku anak banyak korang nak kasi makan ke?

akak pun pernah alai situasi cenggini. sekarang pun masih lagi. asyik dok tanya nak tambah anak je.
bior le.. wat pekak udah le

IntaNBerliaN said...

a'aa perbualan yg biasa org tanya kan.. hihi

izan mama mia said...

pertanyaan biasa yang semua akan merasa.....buat derk jer....fikir positif jelah...diorang tu sangat mengambil berat dan sayang pada kia tu pasal semua dia nak tahu...kan..habis cerita.....
wah cantik gambar hello kitty..mia suka..aaagghh..jenuh laa nanti dio minta boh dalam entry lak....hiiihihhi...

Ujie said...

^___^ akak suka cara penyampaian ni eita. menarik.

akak ni dah terkeluar mana2 fasa, org nak tanya bila nk ada anak pun dah segan..sbb dah lama beno kawin blm beranak.

Masya said...

selalu terkena...

hahha comeyylah hello kitty yg nari² gerak gitu...

Tihara said...

nanti g kubor, acu tanye orang tu..awok bile lagi nak masuk lubang tanoh?..hahargghhh :D

duniafana said...

sibuk jaga tepi kain orang bab agama xpe bahkan diwajibkan saling mengingati...

fieda said...

nok wak gane..mmg itulah realitinya..

Momo said...

standard la.. even dah terang kite tengah sapu smpah..sempat lagi tanye..eh buat ape tu...=_=

Cik.blogger said...

emm...sabar je lah kak eita...soalan 1 dan 2 tu dah biasa dah....lali tahap gaban..kih...kih...yg mampu dbuat senyum je larh...huhuhuh

Everything's Everythings said...

Tapi kan, Ustaz Kazim ckp yg kena benda ni selalunya wanita je..
kahwin awal salah
kahwin lambat salah
hantaran sikit salah
hantaran byk salah
mengandung salah
tak mengandung pun salah

haii.. Susah nak jaga hati org ni kan? ;D

Karukord Jagau's said...

aku ni sampai skrng x dpt nk jawab lg...org dok tanya....bila lagi? bila lagi? hadoiyaiiii....

jaakechik said...

betul tu kdg2 benci ngn org yg terlebih amik berat pasal kita ni kan.. huhu.. td bru jer ada member lama sapa jaa di fb:

jaa bila nak buat anak baru?
aku lekat pulak dah.
branak la jugak jaa weii...muda2 gini la nak wat anak..nnti dah tua kerepot bru nak beranak malu wehh..

jaakechik said...

sakit hati rasa. dia tu branak setahun sorg, ptut le kata cam tu. kalo kita yg lekat setahun sekalai. rasanya heboh duk kata kita ni x menyabar. anak belom berjalan dah nak beranak pulak! huk! benciiiii....

eita said...

everything....

mungkin lah tapi kalau terlampau mesra pun susah jugak..kihkihkih...

tau takpe

eita said...

emme...
hahahha...memang lah kak...
itu normal....
allah dah buat yg terbaik untuk kita..

eita said...

che rose...
hahahah...ha'ah kan che rose...
berbulu je telinga

eita said...

wantie...
kalau kita susah kita jugak yg tanggung nyer....
paling kurang pun lagi kena kutuk...'tulah anak ramai sangat..sampai tak terjaga..'hahhaha...macam2 orang ni..

eita said...

intan berlian...
betol2..

eita said...

izan..

selalu sangat jugak fikir macam tu...
sekali sekala rasa macam retis plok...
hahhahahaah....

comel kan....

eita said...

kak ujie...

hehehhe...
alaaaa...kak nak buat macamana dah takde rezeki akak lagi...
tu semua kan keje Allah....
biasa lah kak...nak dapat benda yg baik memang lambat sikit...

eita said...

masya...

sabar je lah...

kiut je kan

eita said...

kak tiha...
hahahhahahahha...ganas nyer akak...

eita said...

dunia fana....

kalau citer bab agama no hal..
x kisah pun nak tegur banyak kali..dah kewajipan saling mengingati...

eita said...

fieda...

realiti yg menyakitkan..

eita said...

momo...

tu lah katanyer...

eita said...

cik blogger...

kihkihkih.....wat bodo dah lah ye..

eita said...

everything....

tau takpe....
kadang tu susah jugak hidup kalau asik nak ikut cakap orang je...
jenis plok yg tak pernah nak faham....

eita said...

karukord...

senang je...
jawab je macam ni...
"ntah lah banyak sangat pilihan..tak tahu nak pilih yg mana.."..hahhahahah

eita said...

jaakechik...

waaaa....boleh tahan jugak mulut kawan jaa...
macam bau longkang je...

biasa lah jaa....
orang ni kan
salah org nampak sangat..
tapi kalau salah sendiri nak sembunyi lagi....
kadang tu x faham...apa yg diorang susah sangat pasal kita ni kan..
bukannyer kita mintak makan dengan diorang pun...

orang kalau hati nyer sakit memang akan jadi macam ni..
serba tak kena bile tengok kehidupan orang yang bahagia...

sabar je lah jaa....

9n0L4 said...

haha. sampai mati pun soalan mmg tak abisssss. ;)

Kak yon said...

dah menteliti org kita cengitu..layan aje ler. Jgn berlebihan sudah. Sib baik tak tanya..bila nk kawen lagi satu kat somi yer? Kena penampar sulonglaa jawabnya...hehe

Si Matatajam said...

Ha ha mmg susah ngan org yg suka busybody ni eita...tension tul...last2 wat tak tau ja la.

Telor Power said...

sebenarnya mereka caring tu

~::Chenta::~ said...

fuh ... seb lah
orang keliling Chenta tak mulut depan2 camtu ...

Hehehe ..
Alhamdulillah ...^__6

Puan Kutu said...

betul tu manusia mmg macam tu.prihatin tak bertempat..sy kadang2 pun naik bengang gak bila org selalu tnya bila nak tmbh anak.tp fikir positif,derang amik berat kt sy.haha..

HeNRieTTa JoSe said...

Biasa la tu akk....kite xbleh puaskn ht semua org...

angahpikah said...

soalan orang tak akan pernah habis kak eita oi... buat je apa yg rasa betul.. ngee~~

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

mmg soklan2 tu org dok tanya pun...wani skang ni org selalu dok tanya bila nak tambah sorg g hehehe...adey....

eita said...

9n0L4...
hahahah..tau takpe ...

eita said...

kak yon....
kalau tanyer jugak memang cari nahas lah tu..
hahhahaha

eita said...

simtatajam....
memang tensen sangat2 kan...

eita said...

telor power..
ye..caring sangat2 sampai aku naik pening...

eita said...

chenta..
beruntung lah

eita said...

puan kutu....
kihikihkih......
kita kena selalu berfikiran positif...

eita said...

rietta...
betol2..

eita said...

angah pikah...
akak sentiasa rasa betol...
hahhahaha

eita said...

wanieys....
adehhhhh...

QasehnyaRania said...

biasalah tak dapet nak nolong..huhu
singgah mlm..cuit2

9n0L4 said...

selagi dok kawen, soalan bile nok kawen la hok femes nye kan. ;)

sHaRiNa eLyaNa said...

dah itu lumrah nya kak..kita tima ja :)

izan mama mia said...

kagum..eita suka jawab setiap komen kan....saya xleh nak buat gitu,..broadband lembab..memang merana tunggu dia dok loading tau...

Che Rosliza Che mat said...

Sabar ya cik eita...lumrah hidup...pasti orang menanya pasal itu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...