Sunday, September 23, 2012

TERAPI MINDA......AT BUKIT BAUK

hari jumaat baru ni ..
ikut abang aku gi jogging kat bukit bauk...
abang aku jogging kerabat bukit bauk...
tapi aku merayap ambik gambo....
hehehehhe....
2 kali gelecoh...sakit kaki aku....
huhuhuhuhhu....


abang aku dah jauh ke depan..
aku masih lagi merangkak kat bawah...
leloh jelir rasanye...
org yg besar pada aku ni pun..
laju je mendaki...

tak larat nak kejar diorang...
aku merayap lah..
seronok masuk hutan..
macam2 ada...
tapi syg nyer satu hapa pun aku tak tahu nama..
pokok kat dalam hutan ni...
sadisnyer..

yg ni aku tau..
yg ni kulat...hehehe...
sekarang ni banyak hari hujan..
jadi ada lah sekor dua kulat tumbuh...
masa ku kerabat bukit ni pun...
baru je lepas hujan..

ingat kan takde pokok kemunting..
sekali naik tengok berkepor buah munting...
yg dah masak pun ada...
tapi aku tak berani ambik...
'orang' bukit bauk punyer...
jgn ikut aku balik dah..

sekali tengok macam bunga kenanga...
rupanyer bukan..
tak tau bunga apa..

periuk kera ni belakang umah aku pun ada...

ni bunga rumput...
lepas leloh atas tanah..

nampak pokok mati...
dah lama benar aku tak ambik subjek pokok mati ni..
dah jarang sangat jupe..

ni bunga apa hah?..
aku lupa..
ala yg kaler purple..duk atas tanah..

bunga ni comel sangat...
tapi tak tahu nama apa...

try zoom.....
tapi kelabu asap...
takpe lah kan..janji dapat tengok bunga dia macamana...

hohohooh....
dah sampai puncak bukit bauk...
aras 1 ..
rasanyer..
nampak politek sultan mizan......
nampak laut,...
nampak bandar dungun...
dgn angin yg  sepoi2 tak reti bahasa...
nyaman giler...
rasa macam tak nak balik je...

abang aku naik atas lagi...
kat pun cak stesen pemancar...
aku dah tak larat dah..
aku tunggu je dia kat situ...

naik kul 5...
dalam 6.15 kitorang pun balik...
best giler...
tapi tu lah balik je kat umah...
kereng kaki...
huhuhu

*kerabat it mean MEMANJAT/MENDAKI....
takde kaitan dengan kerabat diraja atau pun kerabat nyor....
hehehhehehe
next entry aku citer pasal kerabat.....lawak giler makcik tu sorang..

69 comments:

-meeSUPERGIRL- said...

masuk hutan ad patang larang nye . kan? hehe

QA's ~ mamapapa said...

eh,eita org dungun ke?kt mane?k'imi dlu skolah rendah kt Sultan OMar :)

HeNRieTTa JoSe said...

Bestnye akk...nmpak sejuk jew kawsan tu....

Psss....hehehe..duduk bersilang guane plak?dok berdiri jew seme...

angahpikah said...

curam gila bukit. kalo sy mmg pancit gak ni. dah lama tak mendaki.. waaa

Mishter Izwän said...

nice capture. boleh la msuk utan lg amik gambar2 sungai plak ke . kelapa sawit pun ok . :P

Everything's Everythings said...

SubhanAllah cantik2 tumbuhan dlm hutan ni ^^
xpernah lgi nk explore hutan mcm ni mcm best je ;D

jaakechik said...

leloh jelir? hahahhaa... nasib baik jaa ore kelate...buleh pehe..hehehee

sayA tonaH said...

waaaa bukit bauk ke

tonah penah ad aktiviti kt situ dl

tp tk sempat pun tgk2x bunga

sbb kena lari punya pasal

haiyaaa

tp pemndgn dn suasana kat situ mmg the best

QasehnyaRania said...

kereng tu apa kak ..cer..citer.

ambo dok pahe=)

Ecah Mashuri said...

HAHAHA.leloh jelirr..akak ore klate ye?
duk alik mano?
pestime singgh neh.heeee..
tapi best dok bleh tgk keindahan ciptaan ILAHI:)

Cik.blogger said...

perh..paling like gambar terakhir tu...tetiba teringat cite winter sonata...ihik

Che Rosliza Che mat said...

kerabat bukit bauk....rajin betul kikiki..sampai kereng kaki....nampak jalan cam basah jer....

IntaNBerliaN said...

hihii gelecoh sbb duk ambik gambo je ek.. :-)

Si Matatajam said...

M dah lama tak trekking camtu..best sgt bila bleh teroka keindahan alam ciptaan tuhan..

Telor Power said...

pic terakhir tu sangat menarik sis



hmmmm....agak menarik juga bukit ni. mcm boleh dtg utk mencabarnya aja.

eMMe said...

eita.. hahaha! kalo tak de kamus bawah tadi mmg ingat kerabat diraja la pun, hehehehe... eita mmg jurugambar yg terbaik lah! gambar flora / fauna smua cantik2... kagum sejenak melihatnya... terus kan dengan gambar2 yg lebih menarik lepas ni yea...

fieda said...

syok tu..mcm2 jenis tumbuhan boleh jumpe kt sana..gambar bwh sekali tu ctk la..eita edit guna ape?

Kesuma Angsana said...

wah seronoknyer! KA pown suka kalau dapt buat aktiviti mcm ni!

Momo said...

last jungle traking masa darjah 6.. haha.. tapi..seis..aku suke masuk utan..tapi mak aku cakap jiwa aku tak kental..huhu

Karukord Jagau's said...

Gambar mula2 tu.....takot la...cam berantu je tmpt tu heewhewhEww...

Tihara said...

ingatkan kerabat raja kapor..hehe

sowy roger lambat arini..
nk tengok uv leh check kat stats yg ada kat dashboard kita...

Ujie said...

Suke akak tengok hutan...tenang!

wantie said...

sama la kita langsung tak tau bunga pa yang kau tunjuk tu ita. BTW cantik semua gambar gambar tu. pandai kau snap. ajar boleh?

fuh.. akak ni kalau mendaki/ hiking. baling kang mau kejang kaki semua.
dah lama tak mendaki ni.

Masya said...

lah ingatkan jumpe kerabat td hihihihihi.....

cantik² gambar eita amik...

Asrul "iLham" Sany said...

rajinnya... aku rajin tido je hahaha

9n0L4 said...

dok penoh pun gi jogging sini. huhu. nakut pahit.

Nazayiena said...

Cantiknya view dlm hutan nie.

KY said...

nasib baik dok seliuh, best jugok daki ni ek..

eita said...

mee...
ada lah jugak kan....

eita said...

qa's mama papa....
ha'ah..ita duk kat balai besar je..

eita said...

rietta....
kiri kanan hutan tebal..memang lah sejuk.....

heheheh..

eita said...

angah pikah....
memang pun...akak je 2 3 kali berenti..

eita said...

misthter izwan....

boleh je...

eita said...

everything..
memang cantik....
pergi lah sekali best sangat2...

eita said...

jaakechik....
nasib boleh pahe

eita said...

saya tonah...
heheheh.....orang lain pun banyak jugak yg berlari anak...
akak sorang je yg berjalan..

eita said...

qasehnya rania....

kereng tu makna dia kejang kaki....

eita said...

ecah mashuri...
bukan lah dik oii...
akak orang ganu....

memang best..tenang je

eita said...

cik blogger...
tu akak set kamera ..buat miniature effect....
kasi kelainan sikit

eita said...

che rose...
ha'ah ...baru lepas hjan..
tu yg berkabus tu..

eita said...

intan berlian...
ha'ah....tempat tu menaik..jadi gok jalan duk tengok pokok2....
tu yg gelecoh

eita said...

si matatajam....
ita pun baru je naik ni hah....

eita said...

telor power....

akak guna miniature effect...

laluan untuk masuk hutan lagi mencabar...
yg ni untuk trek jogging je....

eita said...

emme...
hahahha..apa lah akak ni....
kalau masuk hutan lagi leh lah ambik gambo menarik...

eita said...

fieda...

gambo bawah tu x edit..cuma set pada kamera....
gna miniature effect....
buat ala2 kartun....

eita said...

kesuma angsana..
memang seronok pun....

eita said...

ita plok last jungle tracking...masa kem bina negara tingkatan 6....

sama lah akak pun suka masuk hutan tapi arwah ayah marah..huhuhu

eita said...

karukord...
hahahahha...penakut....

memang kat sini banyak orang bunian....
jadi kena hati2 lah

eita said...

kak tiha....
hahahha...tu bujang lapok punyer....

oooooo....
kita tak tau pun..

eita said...

kak ujie...

betol tu kak..

eita said...

wantie....
ita suke ambik gambo je..nama memang fail...
boleh je...

eita said...

masya...
hahahahha.....
kerabat tu susah nak jupe...


tima kasih...

eita said...

asrul....
alamak!!...kau ni..

eita said...

nazayiena...
memang lah..

eita said...

KY...
tapi sakit jugak kat buku lali...

memang best pun

ghost writer said...

cantik amik gambar road yang paling bawah tuh...

Saya Disini said...

pelik2nye pokok

QasehnyaRania said...

singgah pagi =)

QasehnyaRania said...

singgah pagi =)

eita said...

ghost writer...
terasa macam musim luruh..
hehehhe

eita said...

saya disini..
dalam hutan biasa lah..
tu pun hanya sekitar tepi jalan hutan..
tak masuk hutan betol lagi tu

eita said...

qasehnya rania..
tima kasih singgah cik su

sHaRiNa eLyaNa said...

wah..nnt nak ajak mr. a la gsna..tp cm sunyi ja..

Siti K------- said...

eh...pergi bukit bauk ke? lorh, blkg ni je...ct kat uitm dungun...hehehehe

izan mama mia said...

dedulu time muda mudi,..rajin gok g kerabat bukit,..loo nie,...tak kerabat,..lagi,..baru sebut,..dah kreng kaki..huuhuuh..cantik semua gambar cik eita ambik yer...

eita said...

sha...

meh lah...
kalau pergi secara berkumpulan xde lah takut sangat...

tapi ramai orang kat sana

eita said...

siti k...
alahai.....dekat dah tu.....

eita said...

izan..
:)...
hehehehhe....ni pun memang kereng pun masa balik

Karukord Jagau's said...

Byk org bunian...! Lg la x berani....hehehee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...