Friday, October 25, 2013

AKU PUNYER PERJALANAN...PART 5..

Date  :18.10.2013..


hari jumaat tu kitorang pergi sungai congkak...
abang ipar aku nak menjala...
aku plok nak buat assignment aku..
asignment apa?...tunggggguuuuuu...
hahahhaha...


singgah kat hulu langat..
lupa plok nama kedai tu..
tangki harus di isi sebelom nak merangkak masuk hutan..
nasi lemak...harga memang murah..rm1.20..
kuih tu plok cuma rm2..
mi rm4..
kenyang perut...

sampai je..abang ipar aku..
dengan aktiviti dia..menjala..

ni tour guide aku..
dari pintu masuk lagi duk mengekor aku..
sampai lah ke balik..

aku suke hutan...
suke sangat sangat..
tapi arwah ayah aku selalu marah ..
kalau aku nak keje macam dia ..
jadi renjer hutan..
pompuan duk kat umah..
hutan tak sesuai 
huhuhuhu...
tapi aku tak suka orang utan..geliiiiii....

banyak betol ulat hari ni...
merata atas jalan..
atas pondok..
silap tak perasan..
memang terpijak punyer..
sekali tengok macam buah malberi je..

telor dinasour...
kembar siam rasanyer..

mujur dok langgor..
ulat tengah wat latihan payung terjun...
siap menari2 lagi..
turun dari pokok..

bukan senang nak tengok..
dara pingitan orang ashli...
siang ikan....
hahahaha...

ni hasil menjala..ikan tengas..
adik beradik lain mak lain ayah dengan ikan keloh..
dapat lah 25 ekor..
lepas lah 2 hari makan..

ni plok hasil aku merayap dalam rumput lembab...
kena gigit pacat dok setarang...
pah ke hari ni dok baik pung lagi..
gatal teramat2 tempat kena gigit tu..

di sebabkan dah kena gigit pacat..
memang takleh nak masak dah..
(alasan)
jadi beli je lah nasi ayam..
kedai dia kat Mcd tun husin onn
(kalau tak silap..malas nak tanyer akak aku..jgn marah aaaa..)
murah dan sedap..rm3.50..
kalau kat aku ni...rm5..

malam pun masih tak mampu nak masak..
(alasan lagi)..
gi makan sate kajang..
mi bandung...
last makan kat KL..
sabtu naik bas...

14 comments:

izan mama mia said...

wah..makan je banyok nie... hihih..geli laa ada gambar pacat tuu...memeng arr bekas kn gigit ssh nak hilang...cian mia pun masih dok garu tempat kn gigit pacat balik kg dl...

dEdEQ dE wIshEs said...

CANTIKLA GAMBO ULAT TU :)

umi alya said...

kucing jelmaan anak raja, ala2 citer dongeng g2..

MulutPayau said...

fuhhh bnyaknya dapat ikan..seronokkan..
Geli tengok pacat tu...spesis yg paling akak tak suka...

t.a.t.a said...

elleh, kena gigit pacat sikit je pun tak leh masak dah. ngade-ngade.



hahahahaha

Puan Kutu said...

meriah dengan aktiviti makan2 je ni eita..org yg dh lunch ni pun perut boleh berkeroncong tgok.huhu

wantie said...

betullah..ulat tu mcm buah mulberi.

eee..kalau kena ni gatal. berbintil bintil.

Tihara said...

woih promot jugak mcd ter..
bestnya jalang2 cari makang

HeNRieTTa JoSe said...

Byknye aktiviti....
Besar besar juga ikan dia tu yea....
Wah satay kajang....
Ngidam lah plak....

Acik Erna said...

sempat ambik gambar pacat tu..kalau acik dah terlompat dah..acik memang geli snagat ngan pacat dan yang sewaktu dengannya

eita said...

izan.....hehehe..ita makan mi je..yang lain tu orang lain punyer....tu lah kata..sampai bernanah kaki ita akibat garu..


dedq....ulat tu memang kiut..


umi alya....hahahha,...rasa nyer lah kot...mjur ye x ajak gi istana hinggap ...



mulut payau....memang seronok...tak sedar langsung dia duk hisap darah...



tata....hahahahahaha....sekali sekala..apa salahnyer mengada kan..




puan kutu....hahahaha...



wantie...tu lah....



kak tiha...terpromo....kihkih...


rieta.....aktiviti cukup terhad..bab cuti sikit...


acik....sempat je kak.....

QasehnyaRania said...

mai kl ka..
jauh berjalan

Gee GTG said...

mak aih.. seram.. tengok gambar ulat tu.. kot saya.. dah pengsan menjerit tu..wakakaak

Che Rosliza Che Mat said...

kuala langat dah tak jauh dah dengan telok kikiki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...