Wednesday, October 23, 2013

AKU PUNYER PERJALANAN...PART 3....

Date  : 15.10.2013


walaupun hari raya korban dah berlalu..
tapi tetap nak tulis jugak...
yelah..pc baru je sihat sikit...
nilah 1st time aku tengok orang sembelih lembu..
darah macam air paip..
mujur tdok pengsan tengok darah..
hahahha....
seriau tu...


sebelom gi turun kat bawah..
aku makan dulu..
lontong...best giler..
8 kali aku makan..
nasi lemak aku makan sikit je..

ni lah korban untuk hari tu...

budak2 sama naik sibuk masa..
orang duk wat sendal lembu..

pukul 11.30...baru start sembelih...

masa ni kan..
eeeeiiii.......
seriau...

macam air paip...
bersembur...darah...

muka aku paling kat lain..
sebab takleh nak tengok doh...

dah selesai...
aku cepat2 naik atas....
tunggu abang aku nak datang beraya plok...
takleh duk lama2...

16 comments:

HeNRieTTa JoSe said...

Bestnye buat korban...rindu suasana meriah tu....

t.a.t.a said...

8x kau makan time yang sama atau time yang berlainan?


wah, membela eh?

Kesuma Angsana said...

lontong tu sedap sgtlah !

wantie said...

akak pun jenis sereyau gak nak tengok menda menda cam tu. Tapi kena jugaklah kan kalau lembu tu lembu di qurbankan untuk kita. sunat tu.

wah meriahnya lontong..

Nazayiena Ayiena said...

sedapnya lontong....nak tanya lontong nie asal dari negeri mana yea?

Jay Ar said...

Saya pun takut darah, sebab tu agaknya tak jadi doktor..

fairus mohamad noor said...

salam eita..m3h dtg ni,ade lg ke rendang ketupat tu..ehe

shahdiana said...

akak pun biasanya tengok ala-ala kadar je..tengok betul-betul nanti jatuh kesian pulak....tapi diorang ni banyak pahalanya.....kansss

Cik Pena said...

nak lontong! hehe

eita said...

rietaa...memang meriah tapi tak kenal orang kat sana..duk je lah melepek kat orang..hahahha...


tata.....hahahaha..bukan masa yang sama sayang oi..seharian tu makan 8 kali belah pagi..malam tak masuk lagi..hahahaha......membela yogurt...




kesuma angsana...memang paling sedap hari tu..tu yang makan banyak...


wantie...tu lah pasal tak tunggu orang melapah..tak sanggup tengok...


nazayiena.....tak tahu lah plok dari mana lontong ni..



jay ar....ahhahah...tak takut darah tapi kesian...



fairus..dah habis..lambat sangat datang..hahahahha...


shahdiana...betol tu rasa kesian sangat..terasa macam leher kite kena sembelih...huhuhuh


cik pena....dah habis...hahahha

Tihara said...

boleh juga dijadikan kenangan..2 minggu sebelum raya, mak akak menghembuskan nafas terakhir..

Puan Kutu said...

seronok tgok lembu kena sembelih..seriau takpe,jgn kesian sudah.hehe

Masya said...

amir pertama kali tgk korban ni sampai demam² dia.. punyer terkeju tgk darah lembu.. dan lembu kene sembelih agaknya..

hainom OKje said...

Eita....takutlah OKje nak tengok...menyeramkan tengok leher lembu tu....

Makan lontong jugak ke Eita ni?

eita said...

kak tiha......al fatihah untuk mak akak...


puan kutu...huhuhu,..dah terkesian..



masya....ita pun terkejut jugak bb tak pernah tengok.....



hainom okje...memang kan....makan lah..sedap...paling suka...

Che Rosliza Che Mat said...

seronok tgk orang potong lembu...ingat kecik2 dulu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...