Thursday, October 24, 2013

AKU PUNYER PERJALANAN....PART 4...

Date   : 16.10.2013..


bersiap sedia nak gi atar aku kat matrikulasi kuala pilah...
hahahahha.....teruja tu....


singgah kat air terjun ulu bendul..
tapi tak napok mana pun air terjun dia..
bila budak2 mandi..
air pun keruh macam tea peng je..
nak ambik gambo pun tak best..
takde port yang comel..untuk assigment aku..

masa cari port nak makan..
banyak betol semut carpenter..
ingat kan kat umah aku je banyak..
sini pun ada jugak...

lunch kitaorang...
nasi...
telor dadar..
daging masak merah kicap..
sayur labu..
kek carrot cheese...kakak ipar aku yang shah alam buat..
sedap....
dah lama tak bercedung kat sawah padi..

yeaaahhhh...
dah sampai...

jemput masuk...
ingat senang ke nak masuk matrik..
aku ni panggilan ke 80..
baru leh masuk..
tu pun masuk atar anak sedara aku je..
hahahah...
masih lagi tak dapat melayak kan diri..

masa kuar simpang matrik ..
jupe plok dengan anak sedara aku yang baju biru tu hah..
diorang dalam perjalanan nak balik melaka..
sembang dalam 15 minit je kot..
bab nyer nak atar balik budak tshirt tu kat matrik dia..
sibuk je nak ikut jugak..
duk lah kat asrama diam2..

masa balik ..
konon nyer kakak aku nak belanja..
air coconut shake janda pulang.
sekali tutup..
memang betol janda tu pulang balik kampung..
sambut raya...ahhahaha...

sudahnye minum air tepi jalan je...
sebiji rm3 ..
mahal tu...
kalau kat umah kait je..
tak kena duit pun..

masa balik bertembung dengan mat bangla rasa nyer..
bahaya betol bawak penumpang macam tu...
dah macam naik kete..
4 orang sekali naik..

13 comments:

umi alya said...

tp mereka tetap bertopi keledar, kiranya ikut undang2 jugak..

eita said...

umi alya..mana boleh macam tu...

Puan Kutu said...

igtkn eita yg masuk matrik tadi.terkojut den.haha

t.a.t.a said...

mahal. kat sini baru RM2. memang pure punya.

Masya said...

tahniah berjaya masuk matrik .. x kisahlah panggilan ke berapa hahahaha.. hadoilah eita buat sy tergelak² pagi ni..

paling x menahan tu.. air janda pulang u.. kempunan eita nak rasa yer.. dia x bukak

hainom OKje said...

Satu entri macam macam gambar nak komen bingung Okje hehe...
Betullah Air dia mcm parit je kat Ulu Bendul tu...boleh mandi ke?

Ummialyaanas said...

adoii..takutnye baca banner air tu..
air janda pulang...hihi

*salam kenal*

izan mama mia said...

hihhi,,ingat kupl sepah naik motor gitu..huhu..wah ingt betol dah masuk matrik td....kehkeh...

wantie said...

wuish...deme ni ingat kat negara dorang ke. main nek gitu.

mcm citer P. Ramlee.. eh..citer sepah .. hahahaha... lawak tul nengok gambo tu.

Jay Ar said...

Biar foto bercerita dan kita menjadi pemerhati dan pencatatnya...

eita said...

puan kutu....hahahaha...teringin nak masuk tapi x pandai..



tata....tu lah kata...


masya....hahahaha...tu lah...memang janda tu pulang beraya..



hainom okje...boleh tu boleh tapi gok macam air kotor je..



ummialyaanas......memang dia pulang pun...kihkihkih..



izan...hehehehhe...


wantie..tau xpe..bahaya sungguh tengok...


jay ar....betol..betol..


QasehnyaRania said...

hihi..sabaq je la.syok la baca n3 akak,lucu je

tapi dorng still jaga keselamatan.sbb pakai helmet.kikiki

pandai akak amik gambar.cantik je hasilnya

Che Rosliza Che Mat said...

indahnya pemandangan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...