Friday, March 29, 2013

SOTONG MASAK HITAM....

di sebab kan hari ni aku dah berbaik dengan nasi..
jadi kena masak lah..
sayangnyer...langsung tak ingat beras dah habis..
hhahahah...
sudahnyer....hari ni gi lepak kat pasar...
beli barang dapur n lauk nasi...
hari banyak orang duk lelong sotong....
jadi menu hari ni sotong lah...
ingat nak masak pedas..
tapi rasa macam nak buat menu baru..
menu apa?..
tengok lah kat bawah...




sotong masak hitam..
guna rempah mama mia..
cara dia sama je
macam masak daging hitam...
cuma rasa dia je lain..
sebab yang ni rasa macam sotong je..
hahahhaha...
sedap..makan dengan nasi panas...


34 comments:

Tihara said...

nasib baik tak rasa macam arnab..
sedapnye ita..terliur dah ni, hari ni tak kawan dengan nasik..

PS Holic said...

knp mesti bermusuhan dengan nasi?!?!? :(

Belajar Photoshop

wantie said...

rugi tau gaduh ngan nasi. sian dia. rindu nasu tu ngan tekak kamu.

mesti sedap kan sitong tu

Jay Ar said...

Bulan puasa dulu JR pernah bergaduh dgn nasi selama lebih dua minggu, tapi akhirnya dekat2 Raya rujuk balik...hehehehehe...

Cik Pena said...

wah npk sodap...huhuhuh

nea lopah said...

sedap nya makan dgn nasi panas2.

Acik Erna said...

Rajin eita..kalau dah sotong mesti rasa sotong kan eita he he

TiranaAduka said...

meleley tgok gambr tu.
Jemput join kertas bahasa jawa.hadiah lumayan kali ni dari tirana aduka.tq

HeNRieTTa JoSe said...

Yummy.....byknye akk sotong tu....abis kew mkn.....rietta xpernah lgi masak hitam....biasa goreng kunyit jerr...

eita said...

kak tiha...

kalau rasa arnab..sah2 tak makan...hahahhah...

aikkk..akak plok bergaduh dengan nasi..berat2...

eita said...

ps holic....

hahahha.....sekali sekala gaduh2 manja

eita said...

wantie...

untuk kesihatan kena bergaduh jugak sekali sekala.....hahahahha...

eita said...

jay ar....

hahahha..rugi kalau kat raya gaduh dengan nasi....

eita said...

cik pena...
sedap..rugi tu

eita said...

nea lopah...

mau menanbah makan tu

eita said...

acik erna...

hahahha..betol tu

eita said...

tirana aduka...

jap lagi join ye

eita said...

rietta....

nak ubah selera rietta..

Ujie said...

Pergh..siap hias2 bagai!
Super rajin la eita ni.

eita said...

kak ujie...


hahahahhahaha..terlebih rajin kak.....

Telor Power said...

nyesal dtg sini pepagi buta

terasa lapor lah plak

Puan Kutu said...

diet ke yg bermusuh dengan nasik tu?hehe

Rohis Facebook said...

salam kenal, salam ukhuwah ya mbk *smile

Djangkaru Bumi said...

Pasti rasanya enak, kirim ke jogja dong :)

Si Matatajam said...

Wah2 pelbagai sungguh masakan rempah masak hitam tu yek....kreatif la Eita

umi alya said...

msti berasap telingakan guna rempah tu..

QasehnyaRania said...

dato seri memang kreatip la :)

hainom OKje said...

menarik jugak tu eita...boleh try!

Kesuma Angsana said...

mmg sedap lah tu !

babYpose said...

salam. mesti sedap..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

gulp!!!lapor dan2

kinara kinatara said...

wah best nya..:)

9n0L4 said...

aritu gi pasaor mmg penuh sotonggggg. huhuhu.

Che Rosliza Che Mat said...

sedapnya...memang hitam betul sotong tue...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...