Sunday, March 17, 2013

CEKODOK KASIH SAYANG..PERISA BAWANG....

semalam lapor giler2..tahap babun..
takde apa kat umah..
ada gandum je 1/2 supek...
boleh lah wat alas perut...
terhasil lah jemput bawang ..
buat kelainan letak rempah kak izan..


tadaaa....
ni lah hasilnyer..
sedap sangat...
rasa macam hot n spicy..
hahahahhaha.......

saja je tayang isi dalam..
walhal tau doh..
ada bawang je dalam tu...
kihkihkih

28 comments:

izan mama mia said...

heheh..Kak Izan lak yer,...muhahahaha....saya br je pos jumaat lepas tok stok baru eita,..In Shaa Allah nnt kiter pos lagi...hihihi..

sedaq pulok makang cucur tuu..

umi alya said...

masuk rempah itam ye, nnt akak cuba, mesti sedap

HeNRieTTa JoSe said...

Yummy...tu la....td jmpa bonda kasi pisang...nk buat cekodok jugak la...klu rajin, bleh buat kek...kku rjin larr....ekekeke....sedap erk rempah tu....mcm mcm erk akk msak ngn rempah tu....

Psss...thanks akk gtaw, rietta bru jerr jmpa buku tu....selama nie men bli jerr mna yg ada....

Jay Ar said...

Kalau di Utara, cekodok cuma utk jemput2 pisang. Kalau masukkan bawang disebut cucoq bawang..

sayA tonaH said...

sodap pulak tengah dok lapar lapr ni kak eita

juanz said...

sedapnya yang..... :-)

Ujie said...

eita ni kan..boleh jd chef tau. sbb pandai bebeno reka cipta resepi. presentation mknn pun menjadik.

Puan Kutu said...

sedapnya..tiba2 tengahari ni rasa nak makan jemput2 tak lalu lak nk mkn nasik bila tgok jejemput ieta.hiks..

Kesuma Angsana said...

wah nampak sedap tu !

eita said...

izan..

hahaha...shja je kak oiii...

mgu depn lh sampai nyer tu pun kalu abg pos x wat hal

eita said...

umi alya..

sja ubah selera..

eita said...

rietta...

waaa..lma tak mkan jemput pisang...rajin lh buat ye..nati ajak akak sekali..hehehe..

senang je buat dia..gaul gandum taruk rempah.garam sikit bawang sutir..siap leh goreng.

seronok bgkosi minat yg sama

eita said...

jay ar..

kt ita sama je..

eita said...

saya tonah...


hehehe..jom mkan

eita said...

juanz...

meme lah..

eita said...

kak ujie...

bila bosan bru lh idea mari...

mklumlah bkas chef yg kna buang..hehehe

eita said...

puan kutu..

hehehe...orang mengandung ni lain sikit citarasa dia...

eita said...

kesuma angsana...

jom makan

TiranaAduka said...

kalau ieta yg buat mesti sodap

Si Matatajam said...

Sedapnya tengok cucoq tu...

jaakechik said...

pandai sungguh dia olah rempah hitam tu yer....

IntaNBerliaN said...

wah siap ada lada lagi sbgai hiasan.. hiihi

Karukord jagau said...

pes time dengo cekodok kasih sayang ^_^....
nmpk mcm telebih garam je tu :D

Tihara said...

sedap nye eita..rasa nak terkam skrin kang jadi cam babun plok.. :)

9n0L4 said...

bakpe dok buh bnde lain selain bawang. hehe. baru la meriah. :)

fieda said...

wak org terliur la..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

nampak sedap betol la

Che Rosliza Che Mat said...

Sedapnya jeput...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...