Friday, January 18, 2013

TIP MERAIH CINTA ALLAH....



  1. Membaca al-quran dan faham akan makna nyer...
  2. lakukan segala ibadah wajib dan sunat untuk mendekatkan diri dengan Allah..
  3. basahi lidah dengan zikir kepada Allah sebagai tanda kita sentiasa ingatkan Nya
  4. melihat kebesaran yang di ciptakan oleh Allah dan kenali sifat Nya..
  5. merenung hikmah dan kurniaan Allah yang di berikan kepada kita ...sebagai contoh nikmat siang dan malam yang membolehkan kita rehat dan belajar...
  6. bangun pada waktu sepertiga malam untuk melakukan qiamullai...membaca al Quran...beristighfar...dan bertaubat kepada Allah....
  7. bersahabat dengan orang yang baik2...dan sentiasa mengejar ke arah kebaikan..
  8. rajin untuk hadirkan diri ke kelas2 pengajian ilmu seperti ceramah agama..








aku benci net kat umah...
10 minit je lah main..selebih nya down...
tensen..tensen....

34 comments:

izan mama mia said...

tq berkongsi ilmu..eita...

pasang internet lain laa eita...

Si Matatajam said...

Nice sharing Eita..M ni pun da sawan ngan masalah tenet ni Eita..

Ujie said...

Lama dah tak g mjlis ilmu yg real..kat tv je lah.

MAZLIZA ABD RAZAK said...

tks sharing :)

Kesuma Angsana said...

gd sharing tq

QasehnyaRania said...

jgnla tension :D

cool n relax :D

tenq share

Tihara said...

Bagus this sharing..sejuk hati..
Samalah dgn akk..ni sbnrnye kt kg hubby..
Jenuh cari wifi nak bw..wifi kat meribrown.hak2

Karukord jagau said...

Tq

9n0L4 said...

okey je jaa main kat rumah dungun ni. hehe. dah sampai ke hadiah? :)

jaakechik said...

perkongsian yg baik eita.... nice sgt2..

Puan Kutu said...

bukan susah sebenarnya,cuma kita selalu lalai..mengingatkan diri sendiri juga..:)

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Saya mmg suka membicarakan bab yang menyentuh tentang agama sebagai sistem penghidupan. Biar sentuh
1. Membaca al-quran dan faham akan makna nyer...

Dalam realiti hidup. mmg ramai yang membaca tetapi tidak ramai yang yakin isi kandungannya sbg sistem penghidupan. Surah ArRom:58 Dan demi sesungguhnya, Kami telah mengemukakan kepada umat manusia berbagai kisah dan perbandingan di dalam Al-Quran ini; dan demi sesungguhnya jika engkau membawa kepada mereka sebarang keterangan, sudah tentu orang-orang kafir itu akan berkata: "Kamu ini tidak lain hanyalah orang-orang yang membuat dakwaan palsu".

Begitu juga, mmg ramai yang tahu makna tetapi tidak ramai yang mentadabbur AlQuran. AlQuran perlu ditadabbur untuk memahami sesuatu kandungan isinya jika tidak berlakulah perselisihan dan perpecahan yang banyak!. Surah AnNisa:82 Patutkah mereka (bersikap demikian), tidak mahu memikirkan isi Al-Quran? Kalaulah Al-Quran itu (datangnya) bukan dari sisi Allah, nescaya mereka akan dapati perselisihan yang banyak di dalamnya.
Wallahualam.

eita said...

izan...

memang nak kena buang sungguh net ni..

eita said...

si mtatajam....

:)..
boring sungguh bile net mengalami sawn buih

eita said...

kak ujie..

sama lah..selalu tengok dalam tv je..tanyer lah ustaz...
sebelom gi keje

eita said...

mazliza

:D

eita said...

kesuma..

:D

eita said...

qasehnya rania...

hahahha...bila dah tensen susah nak cool balik...

eita said...

kak tiha...

untuk ingatan ita jugak ni...

wifi pun susah jugak...duk musing tapi x kuar benda pun

eita said...

karukord jagau..

:)

eita said...

9n0L4...

kat umah jaa memang lah..
belom lagi lah darling

eita said...

jaakechik....

ingatn untuk diri sendiri ni

eita said...

puan kutu

kadang2 tu kita cepat terlupa...

eita said...

tajnur...

waalaikumussalam....

harap lepas ni lagi gigih ita berusaha ...in shaa allah

9n0L4 said...

gi bom lalu pos opis kak. hihi.

QasehnyaRania said...

singgah pagi.dato sri tiada.ke mana bah?

akak ditag.
ada masa jemput join ye

http://lobaksusue.blogspot.com/2013/01/1st-giveaway-from-mailey-jayley.html

good luck :D

eita said...

9n0L4...

hahahah...jahat guh...

eita said...

qasehnya....

selamat pagi...ada je sini

Djangkaru Bumi said...

Point 6 yang semakin sulit untuk bangun tengah malam.

sHaRiNa eLyaNa said...

thnks sbb sharing hehe

eita said...

djangkaru bumi...

betol sangat2...

eita said...

sha..
:)

Che Rosliza Che Mat said...

akak tenet okey...cuma hari tue...line tak ada langsung...akak pakai stremix hihihi

9n0L4 said...

hihi. ayat die padahal tu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...