Thursday, January 24, 2013

KENDURI KAWEN..

sempena cuti maulud nabi ni..
ramai betol yg buat kenduri kawen...
hari ni gi lepak kat kenduri kawen...
anak sedara cikgu menjahit aku...
merangkap bau2 stokin dengan ayah aku...



tema macam serba pink...
disebabkn kroni...
jadi leh lah ambik gambo pengantin...

lalu tepi umah cikgu aku..
nampak bunga ni..
comel lah plok..
sempat jugak usik cikgu aku..
sekarang dah jadi nazir untuk kelas jahitan..


esok ke kerteh...
menyibuk kat kenduri kawen ...
merangkap chef untuk hidangan pengantin...
arrrghhhh...malasnye...


51 comments:

sHaRiNa eLyaNa said...

haha..bau2 stokin pun ada?
cute tema :P

QasehnyaRania said...

sedap la menjamah nasi minyk ye

salam maulidul rasul

Acik Erna said...

assalam eita..cantik warna pink..dan catik juga pengantinya

KY said...

asyik orng lain je kawin, tuan blog bila lagi..alaaaa...soalan biasa heeheee

izan mama mia said...

heheeh..bau stoking buchuk...

lawa laa pengantin..napa tak g dok sekali kat pelami tuu...

Jay Ar said...

Selamat bernasi minyak....

Kasih Salina said...

salam maulidur rasul eita..comel pengantin..sedapnya makan nasi minyak..nasi minyak org kenduri tak sama dgn yg kita buat sndiri..

Hanamiko Sakura said...

serba pink! salam maulidur rasul :)

Uncle Jonni said...

haaa.. barulah wartawan sinar...
amik gamba pelamin ada pengantinnya..

selalu amik gamba pelamin je... pengatin tadok...
kehkehkehkeh

Che Rosliza Che Mat said...

Comel bunga tue....cam buat jer...

HeNRieTTa JoSe said...

Comei pengantin...baju pown lawa.....suka la picta bunga tu....akk klu tngkap gambar bunga..mesti chantek....

Saya Disini said...

cntik warna tu

angahpikah said...

saya pun tahun ni penuh dgn jemputan kenduri kawen.. cuti tahun ni untuk kenduri kawan2 je.. hehe

wantie said...

tak pe sibukkan diri k rumah kenduri. nanti org sibuk datang umah kau pulak tuk kenduri. hehehe..

ambik aura..

mie said...

kroni je ke boleh ambil gambar pengantin?
hehehehehe

Tihara said...

haha bau2 stoking gitu.
lawo ngantin dia.
gambo makanang takdop plop..
:)

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Ghameinye kome, org kawen la ni! Tapi dari sudut agama eita, nikah kawen ni ada syaratnya berdasarkan nas AlQuran Surah AlBaqarah:230 أَن يَتَرَاجَعَا إِن ظَنَّا أَن يُقِيمَا حُدُودَ اللَّـهِ ۗSekiranya kedua2 (lelaki dan perempuan) ingin berkahwin, sesungguhnya berat sangka Kami bahawa kedua2nya mesti menegakkan hukum Allah`.
Walaupun ayat ini merupakan perkahwinan kali ke dua tetapi dari Usul AlFiqh, para mazhab telah menetapkan dlm istinbat hukum itulah dalil nas mengenai syarat2 kawin. Allah SWT istilahkan kahwin ni sebagai `dzon` atau harus tetapi setelah menerima perkahwinan, mesti/wajib kedua2nya mempelajari syariat dan batas agama didalam Islam. Jika tidak janji yang akan dituntut diakhirat.
Wallahualam.

QasehnyaRania said...

akak kena tag .jom join:D

http://lobaksusue.blogspot.com/2013/01/segmen-khas-islam-itu-indah.html

Siti K------- said...

cantiknye bunga tu!
pengntin lelakinya mne...hihi

-meeSUPERGIRL- said...

teringin tapi tadak calon :P

Asrul "iLham" Sany said...

ada tak soklan cepumas yg ditanya kat ko masa pergi??? :)

Puan Kutu said...

asik ke kenduri org je,awak tu bila nak jadi pengantin?hehe

eita said...

Sha..

Hahaha..ada je

eita said...

Sedap..hr tu nasi briyani

eita said...

Acik..
Wssalm..memang comel pun

eita said...

Ky...


Tuan blog?..hahaha..jngan ditayer...

eita said...

Izan..
memang busuk pun...hahaha...kalu ita duk kt situ sapa plok nk ambik gambo

eita said...

Jay ae..

Hr tu punyer bkn ns minyak tp nasi beriyani

eita said...

Kasih salina..

Betol sgt2 tu...

eita said...

Hanamiko...
Dlm gmbo memng npok pink..tp sebenarnye dia lebih ke arah peach

eita said...

Unclee jonni...

Hahaha...tu pun kbetuln je nk jupe pengantin

eita said...

Che rose...

Meng comel tu yg klik tu

eita said...

Rieta..
Dah jd pengatin mestilh cmel...

Kbetuln bunga tu cmel

eita said...

Saya disini...

Ha'ah kn

eita said...

Angah pikah..

Tu lah kata kn

eita said...

Wantie..

Betol2 tp yg musykil nyer tak tau bile knduri tu

eita said...

Mie..

Ha'ah..klu bukn kroni jgn harap lh nk leh ambik

eita said...

Kak tiha...

Segan nk ambik..sbb ramai sgt orang..selalu yg ambik gmbo mknan tu memng xde orang...

eita said...

Tajnur..

Waalaikumussalam..memng musim org kawen..sepnjang tahun

eita said...

Qasehnya rania...

Tak tau leh join tak..net mcm haprak je

eita said...

Siti k.

Pengantin lelaki duk mkn kt penanggah

eita said...

Mee...

Hahaha...nati adalh calon tu

eita said...

Asrul..

Hahaha..sokln tu memang dah sah sah ada

eita said...

Puan kutu..

Hahaha..ntah lh kak

jaakechik said...

comelnya pelamain dia.... simple but nice...

p/s : eita jadik hef hidangan pgantin? wahhh terror la kalau gitu...hihi...

MAZLIZA ABD RAZAK said...

nampak cam warna peach je baju pengantin tu
eita ni memang suka bunga kan...selalu snap pic bunga

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

cantik pengantin..bunga tu nampak fresh pandai snap gambo

kinara kinatara said...

wah..cantik 2..:)

Fieda Rafli said...

mmg syok la duk mkn nasi myk aje..

IntaNBerliaN said...

doakan ita la pulak kawen pasni... leh mkn nasi minyak.. hihii

9n0L4 said...

asek kenduri org je. bile kak punye. hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...