Tuesday, January 8, 2013

CATATAN PERJALANAN AKU.....3

masih lagi kat taman tasik perdana..
singgah kat taman orkid...
berpinar mata tengok orkid..
nak gi taman burung..
mahal sangat...rm25 sorang..
xyah masuk lah..
setakat nak tengok burung kat belakang umah aku pun banyak..
kita masuk yg tempat free je..
hahahahhaha...
kudukut dah mengalahkan kuda dah.
bukan kudukut tapi berjimat cermat tu...


masuk taman orkid..
yg ada hanya orkid je lah..
orkid ni kat umah aku pun ada..
baik korang buat lawatan kat umah aku je..
macam2 ada..
hahahahh...
mini zoo lah katakan kat umah aku tu..

kalau ambik tempayan tu buat tadah..
air hujan ok jugak ni..

ni pun spesis orkid ke?..
ye kot..

terjupe makcik yg cuba gantung diri..
'makcik..tak baik bunuh diri...
ermm...tapi sebelom tu pastikan dalam wasiat tu ada nama kite ye..'
hahahahah..
tahap bosan lah ni sampai sanggup gantung diri..

ke balai polis nak lapor pasal makcik kat atas tu..
sekali tanyer..
'abby abadi keje kat sini kan..'
'takde..takde..syohhh...syohhh...'
hahahha...saja pedajal kan..


kitorang singgah kat tugu negara,...
rasa macam gi lawatan sambil belajar..
yg sekoloh anjur time cuti sekoloh je..

aku ingat nak posing jugak kat tugu ni..
tunggu..punyer tunggu..
punyer tunggu..punyer tunggu...
budak2 ni tak lari jugak...
sudah nyer aku yg lari...

lepas tu ke muzium negara..
singgah kat istana satu...
tengok katil ni teringat..
masa aku jadi panglima tatanegara dulu..
tapi sayang nyer dah kena buang istana....
hahahaahaha...

meja solek zaman dulu2...
seram plok duk lama2 dalam ni..
aku blah je..

pahtu pergi kat galeri A..
kalau tak silap aku...
pasal kesultanan melayu...
singahsana ni pun menginggat kan aku..
masa aku menerima pingat kebesaran...
yg membawa gelaran Datuk Seri..
hahahahhaha..
tak cayer ke?..
tak cayer ce cek fb aku..
haaaa...kan nama datuk seri tu...
hahahha...

keris ni aku dah lupa nama nyer...
tapi xyah cari lah..
keris aku memang takde punyer..
sebab pompuan tidak di benarkan membawa senjata tajam..
masuk istana..

al quran bertulis tangan...
besar punyer..

ni bunga emas...
tapi bukan lagu bunga emas yg saleem nyanyi..
agak2 lah kan..
boleh tak dileburkan...
mana lah tau kot2 leh dapat gelang sebesar lipan bara ke..
kayo den...

basikal kepunyaan tentera jepun..
bukan basikal untuk gi menoreh ye..

duit syiling zaman dulu...
tak laku  dah kot...
zaman sekoloh dulu aku selalu je pening bile tengok..
buku sejarah..
tapi bila masuk semula dalam muzium ni ..
rasa macam seronok plok belajar sejarah...



yg ni takde dalam muzium..
ni dalam kotak komen aku..
yg teka haga goreng pisang tu..
tahniah kak ujie...
abang aku kata 10 yal dia beli goreng pisang tu..
kasi makan sampai pecah perut ..
hohohoho...
nati bagi alamat kat emel ita ye..
roszitaomar@gmail.com

45 comments:

Tihara said...

la kena teka ke goreng pisang tu..hahah..tu kalau akak teka mau kurang2 5 riyal..hikhik..tahniah ujie..

nak pi umah ita la nak tengok katok pisang ngan ikan keli bawah rumah :)

Jay Ar said...

Tugu Negara yg paling lawak..tengok muka 'pahlawan2 negara' yg pegang bendera tu..semuanya hidung terpajak..110% wajah mat salih..Kalau mereka pegang bendera British memang cun punya...

angahpikah said...

ambaoi sakan berjalan..
saya pun dah lama tak gi muzium.. kena g gak lah.. nk tgok balairung seri tmpt dato' seri dipakaikan darjat kbesaran.. ahhaha

Si Matatajam said...

Betoi tu..tugu tu bkn askar @ wira2 negara, kita tapi omputih..hu hu...

Si Matatajam said...

Cantiknya flora.....

MAZLIZA ABD RAZAK said...

macam-macam khazanah negara

Kesuma Angsana said...

orkid tu cantik2

Cho Zila said...

memang lawatan sambil belajar dah ni.. banyak gak tempat diperginyer... akak suka tempat2 gitu tau...

Ujie said...

kehkehkeh..mmg lawak lawak2 eita ni tau!

cermin tu kalau tenung lama2 takut keluar muka lain pulak!

sekali..eh, ada nama akak plok. terima kasih dik eita!

KY said...

bestnya pergi kat taman orkid

Asrul "iLham" Sany said...

Kt belakang tempat blaja aku dulu ni ;)

HeNRieTTa JoSe said...

bestnye jalan jalan....

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

taman orkid bestnyerrrr

sHaRiNa eLyaNa said...

mkcik jgn bunuh diri !!!! hahah

eita said...

kak tiha...

kalau kat tempat ita banyk macam ni memang 5 yal pun...

boleh..sekarang ni pun diorang tengah duk berpesta lagi kat bawah umah..

eita said...

jay ar...
hahahah..tau takpe..
mgkin pengukir nyer tak reti nak buat hidung yg penyek sikit kot...

eita said...

angah pikah..
sekali sekala berjalan pusing dunia...
hahahahah....
dipersilakan

eita said...

si matatajam...

ye kot...

eita said...

si matajam...
:)

eita said...

mazliza...

tu lah...
seronok jugak

eita said...

kesuma angsana....

memang lah

eita said...

cho zila..

zaman sekoloh takleh gi..mak tak kasi..
sekarang dah besar panjang baru leh gi

eita said...

kak ujie...

heheheh....

tau takpe...nampak lain macam je masa duk kat atas tu..
rasa macam ada orang duk perhati je...

sama2

eita said...

KY...

terapi minda kat taman orkid

eita said...

asrul..

ye ke?

eita said...

rietta...

memang best

eita said...

wanieys...

seronok tengok bunga

eita said...

sha..

hahahah...dah terlambat

TiranaAduka said...

susah nak jaga orkid ni.kalau tanam sendiri.kena ada byk pengetahuan.

Che Rosliza Che Mat said...

cantiknya bunga...

Jna marcello said...

besttttttttttt rajin jugak kak eita jejln ni..tapi tak pernah ajak Na pongg hehehe

IntaNBerliaN said...

tgk meja solek, duk terbyg cite seram.. hihii

IntaNBerliaN said...

done nutrilite

kinara kinatara said...

wah..kina ase kina x pernah poi lagi tompat tu ha...

mau buat lawatan tak belajar lajar lah ke sana:)

jaakechik said...

syok nya berjalan situ sini... jaa jugak terperap di kelate jer..huwaa...

boongafarra said...

meja solek tu..cam seram je..huhu

#ingnkan gambar keluarga?bayi?sendiri di'animasikan?http://vectorartxpert.weebly.com/

eita said...

tirana...
memang lah..
tapi kat umah ita..ita biar je..banyak jugak bunga

eita said...

che rose..

:)

eita said...

jna...

laa...tak cakap nak ikut...
hehehhe

eita said...

intan berlian..

ha'ah kan

eita said...

kinara..

kena gi lah sekali ni

eita said...

jaa...

ala...takpe nanti leh ajak cik abam gi

eita said...

boongafara...

memang pun

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

tahniah kak ujie pandai teka hehe

9n0L4 said...

alaaaaaaaa. dok dang nok teke teke etek. huhuhu. offline sokmo ekpun lening.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...