Saturday, January 12, 2013

JALAN-JALAN CARI MAKAN...

Kali ni citer pasal makanan..
saja kumpul koleksi makanan..
heheheheh...
time lapor sedap tengok makanan...
memang pedih lah perut terliur.....
tapi aku suke tengok makanan....



sapa2 yg duk kat kajang tau lah kot kedai ni..
si piso-piso..
bukan pistol ye..

ni antara yg glamer kat si piso2 tu..
beger bakar..
sebijik rm 6 yg biasa..
kalau double..rm 12..
makan se ni pun dah *seheh perut..
tak larat nak habis..
sebab aku ni vege..bukan jenis karnivor..
hahahahah...

ni  tauhu bakar..
pendek kata kat sini semua masakan jenis bakar..
ntah2...pengasas nyer nama bakar kot?..
hahahah...saja je kan pedajal..
haga lupa plok tengok hari tu..

disebabkan perubahan cuaca...
sakit tekak ...
terpaksa lah minum tea o suam...+ limau,,

air laicikang ...
kakak aku punyer dgn anak dia...

yg kuning tu mama dia....asam boi...
yg merah tu papa dia...tembikai+laici...(papa dia makan banyak..tu yg gemuk..)
yg kecik tu anak dia....air kosong...
ahahahhaha

mi szilling...
(tak tau betol ke tak aku eja ni....mujur tak syiling kan..)
yg ni aku makan kat mi bandung muar...
aku tukar dari mi kering ke mi kuning..

telor bungkus..pow yg anak sedara aku punyer..

bubur kacang hijau + durian..
yg ni makan kat kedai cik ani...
kat cheras..
terlebih gula melaka..
manis giler...

mi bandung muar...
kedai ni macam wat keje *cakduh sikit
sebab apa aku kat cakduh..
tengok lah dalam mangkuk tu...
comot giler..
ni kalau peksa ni..memang failed...
aku makan ni depan dewan komuniti cheras..
yg aku gi kenduri kawen hari tu..
haga dia rm4.50

air dia best giler...
ribena + laici...
haga dia rm2 hinggit je..

nasi goreng kampung..
haga dia rm 4.50...

nasi kukus..
ayam dia rangup gile..
sedap...
haga dia ..kalau tak silap aku rm6 kot..
takpun lebih...

Nur in..
di bangi...anak sedara aku yg cakap..
kalau dia tipu aku pun tipu lah...

makanan yg di syor kan..
mi kari..
haga dia rm7.50
rasa tak tahu..
sebab bukan yg aku...

ni baru yg aku...
mi teow...
sedap...tapi sedap lagi yg aku buat..
hahahah...
haga dia sama je rm 7.50..

bihun udang..
haga pun sama rm7.50..

ciken chop...
rasa tak tahu..
bukan aku punyer..
haga dia dalam rm 12..kalau tak silap lah..
kalau silap korang tambah lah lagi duit..bawak lebih sikit..

kuih sagu gula melaka...
haga lupa plok tengok..

air dia memang best..
rosele + nata de coco..
rasa masam2 manis..
air gula dia aku taruk sikit..
jadi masam dia tu best...
haga dia rm4.50..



*seheh it mean...kenyang perut yg amat sangat...
*cakduh it mean....buat keje sambil lewa...tak kemas...

37 comments:

Tihara said...

eh bakar tu nama ayah akak..hehe

banyok nye koleksi makanan..bestnye owang belanja ek..ke ita belanja..macam JJCM dah :)

QasehnyaRania said...

amboi..sedap ni.blom jamah apa2 lagi ni
pertama kali dengar perkataan `cakduh`..

Puan Kutu said...

Ayoyo ini betul2 menggoda mata,perut dan nafsu ibu mengandung..:)

Jay Ar said...

Belum makan lagi ni...rasa nak makan aje skrin laptop yg ada gambar2 menaikkan selera ni...

Asrul "iLham" Sany said...

fulamak, koleksi makanan yg gempak ni....

shahdiana said...

memang terliur betoi tengok gambar makanan yang eita upload ni...lapor rasanya teman....

shahdiana said...

tapi tang bege bakar tu yang rasa teringin sangat tu...mujur tak mengandung...kalo tak kena cari eita suruh bawak pergi...hehehhe

Jna marcello said...

kak ietaaaaaaaaaaaaaaa bege bakar tu mmg nampak menarik!!!!!!!

NAKKKK!!!!

HeNRieTTa JoSe said...

Yummy....teringin plak tahu bakar....cni xde....rietta trun kl p cr kat pasar mlm jln tar...hmm air ribena cmpur laici cam sedap jew....biasa minum ribena jerr....harga pown ok jerr kan....teringat ciken chop hr jumaat ritu....xsdap...nasib baik xmahal sgt....

Kesuma Angsana said...

semuanyer menyelerakan dik!

wantie said...

banyak nye gambo makanan. buat telan air liur kak ni .

piso piso... unik nama ni.

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

wahai kak eita saja sungguh bg org teringin tgk makanan2 semua tu...bege bako tu xmenahan haha

Fieda Rafli said...

amboi sedak2 wehh...

izan mama mia said...

wow...makannan..saja nak bg org teliur jer eita nie....nak burger satu..hahaah

9n0L4 said...

belum cube lagi bege bakor. kat kemaman ade se. :)

Karukord jagau said...

aku igtkan aku masuk website jalan2 cari makan td.....huhuuu

eita said...

kak tiha...

hehehehhe....

semua tu di bawah tajaan...

eita said...

qasehnya rania...

memang sedap..rugi tak jamah ni

eita said...

puan kutu..

heheheheh......

eita said...

jay ar..

ahahhah..jahanam lah skrin tu nanti

eita said...

asrul..

kau tu cuba lah jamah makanan sikit..
asik makan aiskrim je

eita said...

shahdiana...

saja je kan..ita pedajal orang

eita said...

shahdiana...

saja je kan..ita pedajal orang

eita said...

shadiana..

hahahha....rasa dia biasa je...sedap lagi beger yg kat pasar minggu

eita said...

jna...

alamak!!..jerit slow2 dah lah...

eita said...

rietta...

seemua tu sedap belaka...

kat tempat akak takde semua ni..
jadi ambik peluang datang KL...makan je lah...

eita said...

rietta...

seemua tu sedap belaka...

kat tempat akak takde semua ni..
jadi ambik peluang datang KL...makan je lah...

eita said...

kesuma...

memang..

eita said...

kesuma...

memang..

eita said...

wantie...

heheheh...sorry lah kak....

eita said...

wanieys...

hahahhaha.....alolololo...tkpe nanti kita gi ye

eita said...

kak fieda...

terbaik lah kak..

eita said...

izan....

hahahha...memang saja tayang ni...

eita said...

9n0L4...

ada ke?....tak pernah gi lepak kat kemaman jadi tak tahu

eita said...

karukord...

hahahhaha...sama jugak ni...
beza takde pengacara je

9n0L4 said...

mari la skali kemaman. whatsapp la kalu sapa. hee.

Che Rosliza Che Mat said...

sedapnya menu...terliur tgk burger bakar tue...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...