Saturday, December 1, 2012

SULAM TANGAN...

hari ni aku sudah kan jugak sulaman tangan aku tu..
dah masuk kat 3 minggu lebih dah..
tak siap jugak..
hari ni siap lah jugak...
pahtu basuh...leh lah kasi sarung kat bantal..
puas hati aku...
ganti bantal yg aku bakar dulu..
kes tikus mati atas katil aku..
bantal dulu sulam bunga..
yg ni aku sulam anggur..
malam2 kalu lapor leh makan buah anggur..
hahaha....

walaupun aku ni keras tangan..
tapi tetap comel aku lukis gambo tu..
hahahahha..
padahal terap dengan kertas karbon je...
jarum..
pemidang..
benang crosstich...
wana..
ikut suka korang lah nak adun macamana..
nak kasi nampak macam daun betol..

bosan buat daun..
aku wat buah dia plok...
bukan susah pun..
atas bawah..
atas bawah..
susun benang tu..
jadi lah..

tadaaaaa....
dah siap pun...
ada 2 buah ajaib kat situ..
heheheh...
benang tak cukup..
malas nak beli..
selongkar je benang yg lama..

ni lah bantal aku...
malam ni sah2 mimpi gi bercanda..
kat ladang anggur...
hahahah

49 comments:

Norzie hany said...

Wahhh kreatifnya eita....cantik sungguh.

Ujie said...

Fuh..tabik la eita. Gadis melayu terakhir ni..jait sarung bantal sndirik. dah tu siap sulam! Cantik.

*terus teringat kat bng crosstich akak yg byk tak abis. dulu agak gila buat crosstich..skrg malas.

Tihara said...

as salam

lawo nye mung wak ita..patu boleh la letak peta dungun sikit kat atas tu time tido...mimpi ladang anggur kat tukey tpt kak halimah..heheh:)

Jay Ar said...

Cantiknya...semoga berlapikkan bantal secantik itu Eita akan ditemani mimpi yg indah2 jua....

sHaRiNa eLyaNa said...

ctk..pndai nya akak buat

MAZLIZA ABD RAZAK said...

cantiknya...

Si Matatajam said...

Berseninya tangan Ieta.,.. Bleh sulam nama Khalish tak?

a.samad jaafar said...

salam dik eitaku.. huhuhu..
cantiknya bantal.. tp selesa ke tidur kalo gitu?? nanti selalu mimpi buah2an kan dik..


errr.. t kasih krn tolong kejutkan sy dari tido.. hahaha..

IntaNBerliaN said...

wah pandainya!! cantik

IntaNBerliaN said...

done white.my

Jna marcello said...

cantikkkk nyaaaaa
bole buat kat baju Na tak?
requestttt ni hehehe

-meeSUPERGIRL- said...

manik mee pandai lah buat . tp sulam tak pandai . cmane eh?

esok bngun pagi anggur kat melekat pipi . haha

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

Wow cantik la...pandainya kak eita

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

Done white.my

juanz said...

sulamkan baju melayu zuan....

angahpikah said...

dulu masa tgok mcik buat, teringin nak buat.. dah besar ni hampir terlupa..

kak eita mengembalikan kenangan lalu.. hahah.. kena try gak la.

Kesuma Angsana said...

cantik & kreatif tu!

siti fatimah said...

pernah jugak buat menda ni dulu. sekarang ni jgn mimpi la. malasssssssssss..

tahniah eita. pandai benor kamu menyulam.

izan mama mia said...

oo..inilah yg kita ckp kat fb dl tu..comel..kakak saya pandai gak buat..jenuh nak siap satu pun...

syiela said...

rajinnya.. tak pandai buat menda alah ni

QasehnyaRania said...

sungguh kreatip kak ietaa...

cantik bangt..
nak order satu, boleh ke?

eita said...

norzie..

heheh...sekali sekala kreatif

eita said...

kak ujie..

masa ni takde keja nak buat leh lah habis masa buat sulam..

ni pun kes benang yg lama2 tu banyak...

eita said...

wslam...

hahahha...tak sempat nak lukis peta kak...

ha'ah....

eita said...

jay ar...

hehehehhe...tima kasih

eita said...

sha..

boleh lah sikit2

eita said...

mazliza..

:)

eita said...

si matatajam...

boleh je

eita said...

a.samad...

hahha..selesa je...
mimpi buah lah mengenyang kan...

hahahha....singgah kat tempat yob asik tak bukak kedai je..
ingat tido tu yg tolong kejut kan.

eita said...

intan berlian...

tima kasih

eita said...

jna..

tak pernah lagi mencuba kat baju..
takut jahanam je baju tu nanti

eita said...

mee...

kalau anggur melekat..terus ngap je..

pandai buat manik ke..nak belajar bnoleh?

eita said...

wanieys...

tima kasih

eita said...

juanz..

baju melayu xleh sulam tangan ....biasa sulam mesin baru lawa sikit...

err...baju pengantin ke?..kihkih

eita said...

angah pikah..

try jangan tak try

eita said...

kesuma..

:)

eita said...

siti fatimah...

ni pun malas lagi banyak dari rajin ni

eita said...

izan...

ye...yg ni lah....

memang pun...

ita buat kat bantal peluk...2 bulan baru siap...bunga penuh lah

eita said...

syiela...

tak pandai leh belajar...

eita said...

qasehnya rania

tempahan sudah di tutup ..hahahah

9n0L4 said...

perghhhhhhhh. cunnye bantal. order satu kak. hehe.

Kasih Salina said...

pandai eita buat, cantik tu..

sHaRiNa eLyaNa said...

dah bole jual ni kak..

Mimie Najib said...

cantiknya..geram tgk..hehe

Karukord Jagau's said...

cantek bantal.....
tlg buatkan satu tuk bantal aku bulih? :)

Si Matatajam said...

Berapa charge utk nama Khalish dan love seketoi ganti titik bagi huruf I tu?

Masya said...

WAHH PANDAINYA BUAT SENDIRI.... RAJIN PULAK..
KALER PINK² SESUAI SGT...

Che Rosliza Che mat said...

cantik....walaupun simple...mesti lena tidur mimpi putera anggur datang..

shahdiana said...

cantik la eita...tangan keras amendanya..sangat cantik...boleh buat bisnes menyulam ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...