Monday, December 3, 2012

RINDU...

rindu nak menulis..
tapi masa begitu mencemburui aku...
rasa macam tak cukup je 24 jam yg ada...




turun tepi longkang besar tadi..
nak ambik gambar kiambang ni..
sebenarnyer nak curi anak kiambang yg kecik..
nak taruk dalam akuarium..
adalah sekor anak ikansepat..
buat teman berbual..
hahahaha...
hidup sorang2,...
selalu je biol gi cakap dengan ikan..


40 comments:

Nadratul Syazwana said...

Teringat dulu longkang besar rumah nad ada pokok ni. Siap ada org datang rumah sbb nak mintak ^^

Jay Ar said...

Bercakap dgn ikan? Teringat ikan kaloi dlm film Melayu Bawang Merah Bawang Putih

9n0L4 said...

haha. mane ade biul. psikologi ape ckp dgn bnde hidup lain. :)

9n0L4 said...

haha. mane ade biul. psikologi ape ckp dgn bnde hidup lain. :)

Pena Menari said...

heheh...

izan mama mia said...

moga kiambang kembali bertaut...dalam makna nya tu eita..nanti fikir sendiri yew..hihi

Kasih Salina said...

cakap dgn ikan pun bnda idup gok tu eita..kiambang bertaut ke tu..

MulutPayau said...

Tak de biolnya dik,
akak pun selalu jugak bercakap ngan pokok2 bunga yg ditanam...

sHaRiNa eLyaNa said...

crla psngn hdp kak..xla boring hehe

careno said...

TQ joint my segmen... chek this out... http://marqiscareno.blogspot.com/2012/12/segmen-tolong-kutuk-kow2-blog-sekadar.html?showComment=1354582446899

juanz said...

meh sini borak ngan kita... sharelah no fon.... huhuhu...

siti fatimah said...

ieta senang senang je jumpa pokok ni. kalau akak kat sini kena beli tau.
beli kat kedai ikan peliharaan kat ujung taman...

Ujie said...

ckp psl ikan, aritu g ganu akak terpaksa bawak 4 ekor ikan ke sana. tak kan nak tinggal pulak lama2 kan..

HeNRieTTa JoSe said...

sangat chantek...dulu dulu pown ada gak letak dalam kolam...pastu dah banyak membiak...smpai xleh membesar...buang sket sket dalam sungai...supaya yang laen dapat membesar...

syiela said...

cakap dgn ikan takpe.. kalau dia geram dia tengok je kalau manusia mmg mengganggu feel

a.samad jaafar said...

Hmmm... agaknya dik eita.. masa dh sampai utk mendapatkan teman...

Tihara said...

as salam

takpe tak lame lagi berteman la siap gerabak ketapi berderettt..akak ske cakap dgn bunga dan kucing..pikir2 mmg giler..tapi maybe mereka faham bahasa kita kot..wallahualam:)

Karukord Jagau's said...

bela ikan sepat sekoq ja ka....? mana cukup hehehe

eita said...

nadratul...

ni pun terjah dalam longkang besar jugak ni..kat tepat keje

eita said...

jay ar...

seronok jugak kalau leh jadi macam bawang merah

eita said...

9n0L4..

hahahha....agak2 dia faham tak apa yg kita cakap hah?..

eita said...

pena menari..
:)

eita said...

izan ..
walaupun sastera dapat A..tapi malas nak fikir lah..
hehehehhe....masa sekoloh dah lama berlalu

eita said...

kasih salina...

seronok tengok dia berenang..

tak nampak plok dia bertaut

eita said...

mulut payau...

cakap dengan mereka takde orang bangkang...
hahhaha

eita said...

sha..
ada pasangan pun boring jugak dik..

eita said...

careno...

nanti ita singgah ye

eita said...

juanz...
eheheheh....

eita said...

siti fatimah..

kat sini bersepah kak...
cuma antara rajin nak ambik dengan tak je...
bab duk dalam longkang besar

eita said...

kak ujie..

wah....akak angkut sekali gi tganu ke?...tak pening ke ikan tu kak

eita said...

rieta..

ni pun..suka2 je...

eita said...

syiela...

ha'ah kan...kalau dia faham mesti dia menyampah tengok ita..hahahh

eita said...

a.samad...

belom sampai masa lagi yob...

eita said...

kak tiha..
wsalm..

hahahha...ntah bile tak tahu lah kak oooo....
memang dia faham kot cuma xleh nak menyampuk je

eita said...

karukord..
hari tu ada 4...mati 3 ekor masa salin air..
tu yg tinggal satu..
nak goreng pun kecik lagi..

Si Matatajam said...

Kadang2 sembang ngan ikan pun satu terapi..

QasehnyaRania said...

Ok apa sembang dgn ikan.
Tak byk gosip kan...

9n0L4 said...

die phm care die laaaa gamoknye. kalau dgn pokok, mesti jadi subur kot. :)

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

sembang dgn ikan lagi bagus rasanya boleh jer nk cakap apa pun hahaha

Che Rosliza Che mat said...

ikan puyu kawan gan kiambang...hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...