Thursday, August 1, 2013

REZEKI RAMADHAN...

baru ni 2 hari hujan dengan angin kuat..
aku gi lepak umah jiran aku....
pah habis ribut baru balik umah aku...
tengah duk buang sarung kusyen..
tibe2 mata ternampak lah kain nenas aku terselak..
ingat kan buah hati pengarang jantung aku ambik..
sekali dah tumbang rupanye..
nasib dah masak...

mujur buah hati aku dok sedar kewujudan buah masak ni..

ni lagi se...
semua kain yang tutup tu dah terselak..

tadaaa....
serentak 3 biji masak...
bagi jiran aku se..
aku ambik se,,
adik aku ambik se...

14 comments:

adrianna syaz said...

Wah..bestnya...ada buah nenas tanam sendri...sya suka bercucuk tanam ni..tp sejak bz2 wat kuih ni...x sempat nk watpa da..hee

ainnoraini said...

Dah masak nenas tuu.,.
Mcm2 boleh buat tu kan...masak pajeri nenas pun sedappp..

Kesuma Angsana said...

mmg rezeki sedap ni !

Ujie said...

cantikla warna kuning dia. kalau buah ati eita nampak mmg sah dia tak lepaskan ni. :)

umi alya said...

waduh semangat makin berkobar2 nak jadi jiran Ita, dapat lauk free, buah free & semuanyalah free..

izan mama mia said...

wah
cicah sos sedak tu
atau buat jus
nak se

wantie said...

adoi.. masak ranum tu ieta. wat jus, makan mentah memang sodap

are_lin@yu said...

beznya trgin nk tnm nenas.

Che Rosliza Che Mat said...

sedapnya kalu buat pajeri nenas...

eita said...

adriana....ni pun abang ipar yang tanam...kite cuma tunggu hasil je



ain noraini...ni nenas madu...kalau masak peceri xyah letak gula dia memang dah manis


kesuma angsana....sedap..manis sangat



kak ujie...tau takpe..mujur lah dalam seminggu 2 ni takde plok datang ngacau kat umah..



umi alya....hahahha..meh lah kak...




izan....ambik je



wantie....biasa makan mentah je ni bab nenas madu..



are_lin@yu.....kalau teringin kena tanam tu




che rose....memang sedap pun..tapi ingat nak makan saja je..

Tihara said...

alhamdulillah buleh buat lemang nenas :)

HeNRieTTa JoSe said...

Yummy....nmpak sedap jerr kuning gitu...hmmm...manis x akk...

Masya said...

samalah rumah mak, mak mertua, rumah akak ipar puasa ni .. banyk pulak masak nanas.. sy lah untung kikikiki dia org bg .. tanamnya idakk..

9n0L4 said...

sedak pulok tgk nenas ni kaler kuning. masok benor. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...