Wednesday, August 28, 2013

LEPOK

Di sebab kn durian byak...aku plok jenis yg mkn poyok je..xleh nk mkan saja mcam tu je.....
Dapat idea buat lepok....
Lepok ni sejenis mkanan 100% dr durian..bukan nyer pergi lepok kepala orang sedas 2 das ye...
Hehehe....
Mintk resepi dri adik ipar aku n kakak aku..
Adik ipar aku suh letak nisan..
Kakak aku kta xyah sebab dah manis...
Tambah plok aku ni yg memng dah berdarah manis..hahaha..
Bertambah lh manis nyer...

Aku letak durian je...pah tu kacau sampai durian tu tak melekat pada kuali...
Ni memang memerlukan daya apungan ketiak yg cukup kuat...
Lenguh tangan tu mengacau...
Rupa takde lah lawa sangat tapi rasa sedap..tak manis tak tawar...sesuai sangat dengan tekak warga mas mcam aku...

Sehingga saat ni aku masih tak dpt nk bw....
In shaa allah bile net dah ok..
Aku bw sampai muntah hijau..

Semlam terima mesej dr izan..
Takziah dan al fatihah untuk izan ...
Atas pemergian ayahanda tersayang semalam...
Semoga arwah di cucuri rahmat dan di tempat kn ditempat yg mulia bersama2 dengan hamba Allah yang soleh


15 comments:

Acik Erna said...

He he..mula2 baca tajuk.ingatkan eita nak lepuk sape le..rupanya lempuk..sedap tu eita

eita said...

Acik erna..
Hahaha..dah bahasa ganu gitu panggil nyer...

Che Rosliza Che Mat said...

kurang sikit makan lepok..hihihi

Ujie said...

Oh..lempok!
Dulu masa ada allahyarham bapak akak mmg mesti buat lempok bila musim durian. Skrg dah bertahun tak buat..

umi alya said...

wowwwwwwwww sedaknye..

HeNRieTTa JoSe said...

Rietta xbrp mnat lepok...doyan pown xbrp sgt...

Tihara said...

mula2 heran bakpe ita panggil lepok, sebab kitorang panggil lempok..pastu tingak doh mung org ganu..

takziah untuk izan..

wantie said...

memang teruk nak ngacau lempok duyan ni ieta oi..

akak tengok mak akak kacau pun letih.

mula tu ok la kan, bila dah pekat memang lenguh ngacau.

MulutPayau said...

Dah lama tak makan lepok...

Jay Ar said...

Saya tak gemar durian, tapi kalau lempok tekak saya kata no problem! Ihiks....

Gee GTG said...

gulp..telan air liur..

izan mama mia said...

dl masa arwah mak ada... sll buat lepok dgn mak...dah siap masak..gentel ..pastu jemur....sedak makan gitu je... selalu je lepok cepat habis dok kn rembat nagn anak dara dia..hihi...

Che Rosliza Che Mat said...

rajin cik ieta kita kacau lepok kikiki...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

ingatkan lepok tu aper la td hihihi

Masya said...

mcm mana lepok ni boleh kental gini, selalu panggil lempuk jer.. kot lepok.. dah nak mcm memukul bunyinya hahahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...