Monday, August 12, 2013

DI PAGI RAYA...

citer dah basi....
tapi saja je lah nak citer jugak..
kenangan tu....
pagi raya macam biasa r...
cuma beza taun ni ..
keluarga belah mak aku tak datang...
sebab diorang pergi ke beijing...n beraya kat KL..
takde kalut sangat..
kubur mak ayah aku pun tak sempat lagi nak pergi...
huhuhuhu...
ingat hari jumaat ni baru nak gi..


budak masa kini...
duk lah berkawan dengan ipad..
rasa nyer koma sehari kalau tak main game..
macam aku jugak.
hahahaha...
dah lama tak layan candy crush...
tambah plok berukband aku dah kehabisan limit..

bukan main bergaya cucu aku..
tapi tu lah..
tido je..
ajak makan sate pun tak nak...
tidoooooo..je..

adik beradik..
anak sedara..
cucu-cucu...
keluarga abang zack....

berpakat dengan kakak ipar aku..
dia buat lodeh ala johor rasa nyer...
aku buat sambal bilis..
kuah kacang ambik yang kuah sate..
sate hanya sempat makan 1 batang je..
yang lain tinggal lidi..
huhuhu..

nasi tomato..
1st time buat...
boleh lah...
nasi tomato bodoh...

pertunjukan bunga api..
malam ke-2..
tahun ni adik aku beraya kat umah mertua dia...
jadi lambat lah main...
ni je yang sempat aku ambik...
yang lain blur..
ada nampak macam cacing lah..
ahahhaha...

12 comments:

Acik Erna said...

assalam eita..betul tu eita..masa pergi beraya..ditangan budak2 ada je ipad tu..mewah budak2 sekarang..acik yang dah tua ni pun tak de ipad apa lagi anak2 he he

Acik Erna said...
This comment has been removed by the author.
Umialya said...

alorrr ita, tetiba xder idea lak nak komen, mgkin penat lg kot..

Tie HT said...

meriah raya ita, sedapnya nasi tomato. lontong..raya je kita leh makan meriah macam ni..alhamdulillah :)

Sweetamieda. Blo said...

salam kenal...salam lebaran.meriahnya raya kan.mmg bebudak now takleh berenggang dengan gajet2 nih.jemput singgah blog saya ya

HeNRieTTa JoSe said...

Tu la akk...apa kata kita buat mcm iklan mxs...off line...ekekeke....

Meriahnye raya akk...ramai saudara datang kumpul...bunga api...yeyyy...tunggu sambutan merdekannti klu ada rezki...

Ps...selamat hr rya akk...maaf zahir btin...

9n0L4 said...

merioh nye raye. siap ade mercun bagai. ;)

Masya said...

meriah lah jugak ni kan... selama hari raya, mananya gambar tuan tanah .. yg buat kuah kacang tu kikikiki

wantie said...

fuh..sesangat tegar kalau tak der i pad leh koma. dasyatttt...

bebudak sekarang ni bff ngan ipad je.


pandai jugak wta nasi tomato. akak buat sekali je.

Nama pena, Puteri Nur Cahaya @ Cikgu iEta. Suri rumah sepenuh masa. Penulis Lifestyle Blogger berpengalaman Social Media Marketing Coach. said...

Mak aih... meriahnya raya.... seronok saya baca...
Pss... nanti kalo buat resepi nasi tomato atau laksa johor dlm entri blog, tag sy tau? sy nk tengok camana resepi eita buat. Nampak sedap tu

Unknown said...

wah ramainya tamu
jenuh laa melayan tuu
murah rezeki eita
juadah pun sedak tuu

Cikrosecute said...

Ramainya tetamu bertandang ke rumah...meriah betul rumah ieta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...