Tuesday, August 20, 2013

BERSIH HUTAN..

Baru ni sibuk duk bersih hutan tebal kat belakang umah aku...
nasib tuan tanah dia ada balik..
kalau tak memang aku lelong lah tanah..
hahahah..suke2 aku je kan nak lelong tanah orang..


tempat pengumpulan binatang2 haram..
dan sisa2 indah water
hahahha...


baru nampak tanah...
angin kuat ..
phtu duk bakar rumput kering..
mujur api tak melarat..
kalau tak jenuh lah panggil bomba..

budak red indian..
orang duk keje..
dia syok je duk camping..

pah wat keje..
kita makan lah dulu..
ulam pucuk serai kayu...
petai..
sayur campur + fish cake..
sambal tempoyok...
kicap + lada kecik + bawang + asam limau..
ikan cencaru goreng ..

ni sudah semesti nyer yang aku punyer...
sedap nyer makan..
sambil menghayati angin sepoi2 tak reti bahasa...
menambah2 makan hari tu..

phtu minum air nyor...
mabeles...
rasa macam duk kat pulau redang je..
hahahahha...

malam plok gi piknik kat teluk gadung...
ambik angin pantai..
last diorang berkampung kat umah aku..
phtu bile diorang takde..
xde lah aku nak merayap malam2 hari..

bulan malam ..

16 comments:

izan mama mia said...

wah patut arr jerubu kat cni..ada pembakaran terbuka rupanya...huuhhu

wah berpiknik malam2 tuu

umi alya said...

itaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... kamu dok tayang makanan tu apakah hal? terliur wehhhhhhhhhhhhh!!!!

wantie said...

ko bersihkan tanah orang? sangat sangat rajin kamu yer.

adei..lama dah tak pegang cangkul.


nak satay sket.

are_lin@yu said...

mmg clear sguh ni.hehe

Kesuma Angsana said...

walla mmg syok giler ni !

Sayangku Zie said...

besar tanah tu leh tanam sayoq

JunAina said...

Camping macam tu bahgia weyyyy...

Masya said...

ada air kelapa tu yg sdapp tu.. segar dr ladang.. terbaikk minum dalam tu jer..

Ujie said...

nikmatnya..mkn masakan kampung ditempat open gitu..ala2 camping. i like!

ainnoraini said...

mesti makan bertambah-tambahkan...sambil menghirup udara segar...

Jay Ar said...

Piknik di waktu malam, romantiknya....

eita said...

izan....hahhahaha...mujur tak teruk jerebu tu.....sejuk sikit piknik malam2..



umi alya....hahahahaha...sedap kak...


wantie...hahah...memang rajin sangat...penuh cekenit satu badan..huhuuhu...



are_lina@yu..baru nampak tanah...ni tak penuh dengan binatang haram..



kesuma angsana...pah raya buang yogurt..heheheh


sayangku zie.....tuan dia nak buat umah..



junAina...hahahhah..betol sangat2 tu...



masya....guna straw sedap sikit hirup...



kak ujie....camping belakang umah je..memang syok habis...



kak ain...tau takpe....



jay ar....tersangat romantik..hahhahah

Sharif Abdul Rahman said...

Nice

HeNRieTTa JoSe said...

oooo tuan tanah dah blk....matik matik rietta igtkan tu tnah jiran...upenye tanah famly akk jugak...sedapnye tgk menu...ngah lapo nie...hehehe...

Khamsi Abdullah said...

aduh...lapar pulak tengok makanan tu!

Che Rosliza Che Mat said...

makan santai cam tue pasti best...lagi2 bertambah2 nasinya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...