Friday, January 14, 2011

MANUSIA JENIS APA LAH NI.....



tadi belek2 akhbar......
nampak lah satu berita yang bertajuk RAYUAN BEKAS BILAL DI TOLAK...
ingat kan rayuan apa lah....rupanya rayuan di tolak kerana keslahannya yang telah merogol seorang kanak2 yang berusia 7 tahun berdekatan dengan sebuah madrasah 6 tahun dulu....
apa punyer orang ni.....
dah lah umur pun dah tua.....nape buat macam ni....
mendengar kan perkataan bilal tu dah melambangkan masa yang banyak di habiskan di masjid...
tapi kenapalah jadi macam ni....
yang paling aku meluat tengok bila dia sempat lagi tersenyum.....aduhhh....tak faham aku...
nak kata xleh fikir....rasanya memang boleh...bukan taraf giler pun....
cuba renung sikit kat budak tu...tengok...budak tu kan dah taraf cucu kita...
nape lah mesti ambik kesempatan.....
betol lah...
manusia tak takut hukuman dekat akhirat sebab benda tu kita tak nampak... tak boleh nak bayang kan macamna...
sebab tu lah suka sangat buat dosa....
aku pun sama...banyak dosa dari pahala.....hehehehe.....ingatan untuk aku jugak tu...
dunia dah makin tak selamat untuk semua orang....










pesanan dari penaja lagi.......
jom masuk contest cerpen kat SINI tu pun kalau korang suka menulis....
dan jangan lupa vote untuk aku kat SINI


6 comments:

Sharifah nor said...

manusia jenis yg bukan manusia..ada mirip dah dgn syaitan!!!!

tajnur said...

Assalmualaikum wbt
Perbezaan diantara seorang `abid (ahli ibadah) dgn ulama` adalah terletak pada ilmunya. Dgn ilmu pengetahuan dalam keagamaan yakni AlQuran dapat mendekatkan kita kpd Allah SWT dan takut melakukan sesuatu dosa. Allah SWT berfirman dlm Surah AlFatir:28نَّمَا يَخۡشَى ٱللَّهَ مِنۡ عِبَادِهِ ٱلۡعُلَمَـٰٓؤُاْۗ Sebenarnya yang menaruh bimbang dan takut (melanggar perintah) Allah dari kalangan hamba-hambaNya hanyalah orang-orang yang berilmu. Wallahualam

REPUBLIK N9 said...

jadi bilal kerana wang, bukan kerana akhirat,abis la jahanam

eita said...

sharifah nor:
betol tu kak.....tergamak sungguh....

eita said...

tajnur...
waalaikummussalam......betol tu.....

eita said...

republik n9:
ermmm...memang jahanam pun....
kemana menghilang?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...