Saturday, January 22, 2011

CIRI-CIRI ISTERI SOLEHAH....



semalam tengok tanyalah ustazah......kul 11 malam....
tajuk dia.... ermmm......aku lupa lah apa dia....
sebabnya aku tengok pun dah separuh jalan.....
sebab separuh jalan lagi aku buat keje..... selepas habis main game....hehehe...
tu rutin harian aku main game.....
dengar2 jugak kan..... sambil2 tu tangan aku sempat lah jugak menyalin nya....

ciri2 isteri/wanita yang solehah......(ni je yang sempat aku salin)

- dapat mengembirakan hati suami........errmmm....mengembirakan tu tak semestinya kau buat lawak bodoh bergolek2 semata2 nak suruh suami kau tu gembira...nanti kan tak pasal2 kaki suami kau masuk dalam mulut kau....kalau suami balik tu sambutlah sikit....dah balik penat2 takkan takde sambutan kot.....


-taat pada suami.......bukan taat yang membabi buta plok.....kalau suami kata 'ambik kan abang air yang'.....pergi lah ambik...tapi jangan lah plok korang ambik dengan kaki plok...derhaka tu..tak cium bau syurga.....

-jaga kehormatan dan harta suami......semasa ketiadaan suami kat rumah......ni tak...suami keluar je keje ...start bersiap pastu lepak ramai2 dengan ahli mesyuarat tingkap pastu bergossip.....tau lah orang pompuan ni suka bergossip tapi tengok2 lah sikit.....
jaga lah adab sebagai seorang isteri....


-berhias untuk suami.......ermmm.....orang pompuan ni kenalah berhias hanya untuk tatapan suami je...bukannya untuk tatapan mata liar lelaki yang lain......duk kat umah dengan rambut yang berserabai....di tambah plok dgn dengan baju keluang man...tapi bila nak keluar dan dan tu jugak bersolek....perfume sebatu dah berbau.........baju...fuh!!!.... tahap model tu......


tapi macam yang tajnur cakap....
suami pun kena faham jugak tugas isteri kat umah.......
tambah2 plok isteri yang berkerjaya......
jadi ringan2 lah sikit tulang tu untuk tolong isteri kat umah....
jangan lah asik nak memerintah je......
ikut sedap tok nenek dia je nak perintah orang....



waaaa......macam best je nasihat dari aku kan....walhal aku sendiri pun takde calon suami...hahahaha....takpe2 sekurang2nya untuk panduan......bukan untuk orang lain pun tapi untuk diri aku jugak........








tip2 jugak...jangan lupa vote aku kat SINI


9 comments:

kiz said...

Semoga eita ada ciri2 tu..huhu

eita said...

amin.....

REPUBLIK N9 said...

ngko kena latih jadi mcm tu, baru best aku nak tekel kah3 (gurau)

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Selain dari ciri2 yg eita terangkan, sang suami kena juga ambiltahu bahawa dlm keadaan sistem skrg, byk tekanan dan cabaran yg perlu dihadapi perlu toleransi dlm ertikata bantu-membantu perkara2 baik dlm keadaan redha. Lebih tepat lagi, pekerjaan isteri spt memasak, menjaga anak, membasuh pakaian, mengemaskan rumah dsbnya mesti juga diketahui oleh suami krn masing2 bekerja dan masing2 pun penat! semuanya boleh dipelajari dgn sabar. Surah AlBaqarah:232 apabila telah terdapat kerelaan di antara mereka dengan cara yang ma’ruf. Itulah yang dinasehatkan kepada orang-orang yang beriman di antara kamu kepada Allah dan hari kemudian. Itu lebih baik bagimu dan lebih suci` Wallahualam

eita said...

republik n9:
tengkorok hangit kau.....

eita said...

tajnur:
waalaikumussalam.....
betol tu..eita setuju...
eita pun sempat salin skit je.....
jadi mana2 yang kurang tu tambah kan lah.....utuk panduan...
insya allah...

kiz said...

Eita ada tag GA..kalau sudi buat lah..sbb hari ni last..huhu..1st time dapat GA paling sonang nak buek..

http://kizmyself.blogspot.com/2011/01/giveaway-3-tahun-blog-misztrex.html

♥TanpaNama♥ said...

nice entry...

kdg2 mmg rs mcm naik angin je bila baru sampai rumah, hubby dah minta buatkan air. tp bila kenangkan pahala yg akan diperoleh, tetap buat dgn wajah tersenyum w/pn dlm hati cam rasa letih je.. huhu...

eita said...

tau takpe.....jadi kena tolak ansur lah kan....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...