Thursday, January 20, 2011

AKU BUAT DOSA LAGI.......



hari ni...alhamdulillah rasa ok sikit.....
jadi pergi lepak kat pasar malam...bukan lepak sangat pun...
tekak rasa nak makan sesuatu tapi tak tahu apa yang nak aku makan...
jadi teringat hari ni ada pasar malam atau kat kampung aku panggil pasar minggu..
jadi aku pun merempit untuk seketika ke pasar malam......
jalan...jalan...pusing..pusing.....
sambil mata aku melilau tak tahu nak beli apa....
macam2 ada......tapi satu pun aku tak berkenan......aduh...kaki pun dah letih...
tak larat rasanya..nak teruskan perjalanan ....chewah ayat macam lah besar sangat pasar malam tu....hahahahaha......
tak best nya pergi pasar malam..bila bermacam aneka gaya pakaian yang aku tengok....
bukan nak kata aku ni baik lah .....
tapi kan fikir logik lah...
kalau nak pakai tudung tu biarlah pakai pakaian yang sopan sikit.........jangan lah pakai pakaian yang angkat tangan boleh nampak ketiak...pastu pakai tudung.....apa ni.....tak sekolah agaknya....
kalau adik aku tu dah lama kena tendang di aku.....
ada akak tu plok....pakaian dah ok lah daripada takde langsung......
tapi tudung plok mencekik leher sampai terjojol habis benda yang sepatut nya di sembunyikan....
aku pun tak faham lah....
adik sorang tu plok pakai baju saiz s walhal badan saiz xl.......fuh....
aku yang tengok ni pun menjojol biji mata...
orang lain aku tak tau lah....hahahaha....
sian badan terpaksa menghempas pulas nak bagi muat dalam baju tu....
yang aku tak faham nya.....
diorang ni pakai tudung sebab fesyen atau nak tutup aurat........????
sebab tu lah aku malas sangat nak kuar umah....aku jadi jahat mulut......
elok2 je Allah bagi aku sakit untuk kurang kan dosa aku....
nah...sekarang bertambah2 lagi dosa aku sebab mengata diorang......
(bila nak minta maaf ni dengan diorang)
last sekali aku beli hamlet 2 biji pastu terus blah...merempit balik.....
aduh........











sebelum terlupa jangan lupa vote aku kat SINI

8 comments:

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Sebenarnya, itu bukanlah larangan malah Allah Swt menyuruh kita jalan dimuka bumi dan buka mata melihat tanda dan kesan peninggalan org2 meklakukan dosa supaya jadikan sempadan dlm hidup! QS3:137Sesungguhnya telah berlalu sebelum kamu sunnah-sunnah Allah [2]; karena itu berjalanlah kamu di muka bumi dan perhatikanlah bagaimana akibat orang-orang yang mendustakan [rasul-rasul]. (137) [Al Qur’an] ini adalah penerangan bagi seluruh manusia, dan petunjuk serta pelajaran bagi orang-orang yang bertakwa. Wallahulam

MOH KEMBARA said...

Salam Eita, lama tak nyongket sini, ada masalah broaband Turki. Dah segor ke? Belum segor gi merempit ke pasar malam, cuci mata pulak. Kalau mata kita buleh terjegil mata org lelaki buleh terjojol kuar kot nengok baju deme!

beautiful_rose said...

macam2 rupa ada kan...

eita said...

tajnur:
waalaikumussalam......tulah katanya....tak nak tengok rasa nak tengok..kalau dah tengok banyak plok dosanya.....

eita said...

moh kembara:
biasa lah kak...boring asik duk kat umah je....kalau lelaki tengok rasanya memang terkeluar terus mata tu....xde nak terjojol nya

eita said...

rose:
tau takpe...macam2 ada....
dari sekecil yogurt sampai lah sebesar2nya

REPUBLIK N9 said...

ape yg terjojol? ha3

eita said...

apa2 je lah....
:p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...