Monday, January 24, 2011

KACANG LUPAKAN KULIT????





nape manusia mudah jadi macam kacang..??
masa susah...memang ingat sangat kat kita...
tapi bila dah senang.....
bukan setakat nak ingat tapi memang dah lupakan kita terus...
aku pun tak faham dengan manusia ni.....
betol lah kata orang kan melayu mudah lupa....
bukan lupa tapi tak ingat......
bukan tak ingat tapi memang terlupa....
ingatan tak semestinya dengan wang ringgit...
cukup sekadar bertanya khabar.........
ahhh!!!!........tak semua yang kita nak...kita akan dapat....
dan tak semestinya apa yang kita dapat...takkan hilang.....
aku harap aku tak macam kacang......
apa yang aku tau....aku suka makan kacang dan suka tengok kartun kacang.....
hahahaha......





11 comments:

beautiful_rose said...

boleh jadi jugak sengaja buat2 lupa.......

eita said...

ermmm....rasa2 nya lah...

zerotech said...

kalau buat-buat lupa tu yg sakit hari sangat tuh... huh!

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Kacang itu hanyalah analoginya sahaja. Mmg manusia ni berasal dari pktaan Arab iaitu`nasiya` bermaksud yang pelupa. Kalaulah Allah SWT tidak turunkan AlQuran, mmg manusia tidak tahu dan lupa janji2nya dgn Allah SWT. Malah mrk akan beri pelbagai alasan keterlupaan termasuklah menyalahkan asal usul keturunan yg menyesatkan mrk! Surah Al`Araaf:172-173 Dan [ingatlah], ketika Tuhanmu mengeluarkan keturunan anak-anak Adam dari sulbi mereka dan Allah mengambil kesaksian terhadap jiwa mereka [seraya berfirman]: "Bukankah Aku ini Tuhanmu?" Mereka menjawab: "Betul [Engkau Tuhan kami], kami menjadi saksi". [Kami lakukan yang demikian itu] agar di hari kiamat kamu tidak mengatakan: "Sesungguhnya kami [bani Adam] adalah orang-orang yang lengah terhadap ini [keesaan Tuhan]", (172) atau agar kamu tidak mengatakan: "Sesungguhnya orang-orang tua kami telah mempersekutukan Tuhan sejak dahulu, sedang kami ini adalah anak-anak keturunan yang [datang] sesudah mereka. Wallahualam

eita said...

zerotech:
memang lah.....

eita said...

tajnur:
waalaikumussalam.....
kadang2 tu tahap lupa manusia memang di luar batasan...

REPUBLIK N9 said...

aku pelupa sampai terpaksa guna diari

MOH KEMBARA said...

Salam Eita, tak ramai orang yg sensitif, dan ada orang jenis santai...tak amik berat keadaan keliling. Now U know who ur real friends are and who U can rely upon.

eita said...

republik n9:
waaa....mengalahkan yb je kau ni

eita said...

moh kembara:
tau takpe kak...

Karukord Jagau's said...

nnt kita buat satu N3 pasal kulit lupakan kacang lak....ahak's

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...