Tuesday, February 26, 2013

DINNER....

semalam hujan dari pagi sampai ke malam..
dan seperti biasa..
banjir kilat lah....
kul 7 malam..aku alih motor ...ke tempat yang agak selamat...
walaupun tak selamat mana..
7.30 malam air setat masuk dalam umah aku...
stresssss.....
takpe..takpe...
mungkin ada hikmah di setiap apa yang berlaku...
apa2 hal..jom kita makan dulu...


tadi bos aku bagi peria sutir...
balik masak nasi
(sebenarnyer panas je nasi semalam..hehehe..)
phtu goreng peria...
peria masak....masak...ermmm...x tau masak apa..
yang pasti nyer aku guna rempah kasih sayang dari mama mia..
sedap jugak...


sambil tu tadi mengharung air dengan kasut boot...
tebang pandan 3 perdu...
nak bagi kat makcik jual nasi lemak...
nak bagi jambangan rose..
rasa macam mahal sangat..
bagi je lah jambangan pandan..
kihkihkih...

37 comments:

izan mama mia said...

boleh yer masak peria juga gn rempah tuu..hahaha boleh ler try nnt... hebat arr eita punya resepi..

lah banjir lagi,..kesiannyer...tapi baik sungguh hati eita sedekah daun pandan tuu nnt mesti nasi lemak dia wangi dan bertambah sedap

wantie said...

Hahaha... utg mak cik jual sik lemak tu

Tihara said...

nanti nak beli jugak rempah izan ni..nk masak dgn ayam ..insha Allah :)
patu dpt nasik lemak free tak?kehkeh

Ujie said...

Banjir lg ya? Hmm..nk buat came. Dugaan..

Buat sistem barter ke..ita bg pandan, makcik tu bg nasi lemak..hari2! Syok tu..

eita said...

izan...
hahaha bleh je..

dah mkcik tu sibuk sgt cr daun pndan..dr jdi sarang ular baik ita tebang bg kt orang

eita said...

wantie...

sian mkcik yu msak ns lmk xde daun pndan

eita said...

kak tiha..

ita lbih suke msk dgn daging tpi tulah..susuk tak tukar lg.jd xleh nk mkn..hehehe

takde nyer nsi lmk free kak..kna beli jgak..hahaha...

merata mkcik tu mintk dgn orang..sian plok tu yg harung air jugk tu

eita said...

kak ujie...

tu lh kta..dugaan sungguh..ni pun masih hjn lagi.rasanyer mcm bln 12 plok...

hahaha..xde nyer sistem barter..tp klu ada best jugk kn..save bjet...kihkih

Jay Ar said...

Sini (Alor Setar) pun dah 26 jam hujan tak henti2 lagi...nasib baik paras air belum naik, harap2 air tak naik..

Kesuma Angsana said...

sedap tu peria tu, KA suka sgt!

HeNRieTTa JoSe said...

yummy....rietta xleh nk mkn peria larr akk...pahitnye xtahan rietta...kdg kdg teringin...cuit larr sket...

Masya said...

sana sini dok tayang rempah izan ni.. tp x pernah pun beli lg hihihihihi...

C.T.K said...

wah...dh bnjir, kt umah ct kwsn tinggi xbnjir lg..hari ini mcm dh cerah je :D

*untuk mak cik dpt jambangan pandan..hihi

Cho Zila said...

jangan stress.. cium daun pandantu pasti rasa bahagiajer... bestnyer makcik tu dapat hadiah berrhargatu..

nazeef nazeem said...

salam..kalau hujan..perut pon mesti berkeroncong..follow me back ya

the malay male said...

selalu confuse antara peria dan petola :-)

umi alya said...

kesukaan akak

Kuazue Mohd said...

wah..wah..jambangan pandan..of course lagi wangi!!! eh.eh..beli tau novel tu...t boleh praktis pikat suami..suami je yer..kikikii..

eita said...

jay ar...

merata tempat banjir sekarang ni...

eita said...

kesuma angsana...

memang sedap sangat...
peria muda kurang sikit rasa pahit

eita said...

pahit itu kan ubat...

sedap...yang ni peria muda,..takde lah pahit sangat

eita said...

masya...

heheheh...
tu yang kena try tu

eita said...

ctk...

best lah duk kawasan tinggi....

hahahahha..makcik takleh bunga nanti bersin...hahahha

eita said...

cho zila...

hahahah...betol2

eita said...

nazeef nazeem...
wslm...

ha'ah kan...time hujan je mesti berdondang sayang perut

eita said...

the malay male..
petola dia panjang..

eita said...

umi alya...

sama lah kita

eita said...

kuazue..

hahahha..memang lah...

pikat orang lain xleh ke?..kihkihkih

jaakechik said...

peria goreng ngn rempah mama mia rupanya...pasni jaa nk try wat jugak laa...

fieda said...

ooo...mcm2 kegunaan rempah tu kan..

QasehnyaRania said...

adoyai datuk seri..datin seri dah tersengih2 dah ni..hihi

nk try la.. mcm menarik je kan.yg penting baunya..harum je

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

sejambang pandan hihihii

Si Matatajam said...

Jambangan pandan pun ok la tu..hi hi... Teringin plak nak order rempah kasih sayang Mama Mia tu..hi hi.. Lama dah tak makan ni

Karukord jagau said...

pulau pandan jauh ketengah,
gunung daik bercabang tiga,
daun pandan dah masuk rumah,
cuba teka rumah siapa?

^__^

sHaRiNa eLyaNa said...

peria tu sdpp..prgg

9n0L4 said...

haha. mari la hntr dumoh sket lenkali kalu ade lagi daun pandan. hehe.

Che Rosliza Che Mat said...

akak tak suka sangat buah peria pahit...hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...