Monday, August 8, 2011

MENGINTAI DALAM DIAM......


Tadi masa tengah sedia bahan2 untuk menu bukak pose....
tiba2 terdengar bunyi ranting macam di pijak orang....
prap..prap.....aku pasang lah telinga lebar2 sikit...
yelah takut tersalah dengar....
pastu bunyi tin di sepak orang...
alamak!!!...sapa lah plok ni.......
cepat2 aku tutup pintu n tingkap dapur...
kena berhati2 di jalan raya jugak...
tambahan sorang diri je kat umah ni...
bunyi makin lama makin kuat...
apa kebendanya...dekat plok dengan tingkap dapur aku.....
takpe lah...tawakal je lah ...
aku tolak daun tingkap...tengok2...
chehhhh.....binatang haram ni rupanya...
ingat pakwe mana lah yang nak usha aku tengah masak tadi.....
haprak betol lah.......






'kak...jangan lah ambik gambo saya..
malu lah masuk blog..
nanti tak pasal2 glamer plok'





'alah rilek r kak..
kita bukan nak buat apa pun...
nak tumpang makan je kat sini...
tu pun nak marah..
tak rock lah akak ni....'

aku melaung 'atuk kau...perasan sapa yang nak ambik gambo kau tu'
(bahana terperanjat dalam keadaan letih.... terus terdengar bisikan hati seekor binatang haram ni...hehehehehe)

14 comments:

Queen F said...

okayy itu ba alif ba ya ye? tak pernah lagi jumpa secara live.. memang scary kot kalau duk umah sorang2 tiba2 jumpa menatang haram ni >.<

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Wah! Banyak pula `pandie` kat situ. Patutlah nampak eita selalu tangkap gambar bunga dan sekitar kawasan hutan tu. Rupa2nya ada wagheh disitu. Tapi kalau dah sampai laman rumah tu, dah kira melampau kerana jenih tu kalau membiak, mak ai punya banyaknye! Nanti susah pula nak buat pembahagian `faraidh` .

Waqheh said...

keh keh keh giler ahhh babi siap main tepi umh jer...

ORLANDO AHMAD said...

nak tekel ngko? jeles ni jeles

budak kacamata said...

at least da la jugk org tgk2kan u yg keseorgan kan..hikhik

Tihara said...

binatang ni ka..selalu main kat beranda rumah tok dulu..tok pun halau selamber je sbb dia ingatkan kambin..spesies ni dah semakin jinak nampak nya..tak relaa

eita said...

queen f....
betol tu..pandai eja jawi..kih..kih...
laa..kalau nak tengok lah jom lepak kat homestay eita....free je boleh tengok....

eita said...

tajnur....
waalaikumussalam....
pandie?tak pernah dengar plok....spesis yang sama ke?
tu yang kat tanah sebelah...kalau maghrib lagi banyak.....
jenih macam ni kalau bagi faraidh pun rasa nya bergaduh sesama sendiri ni..kes tak puas hati...

eita said...

waqheh...
gila tak giler memang banyak pun....
huawawa..

eita said...

orlando....
alah relak lah yang...
dengan binatang haram ni pun nak jeles ke laling...
hahahahaha

eita said...

budak kacamata....
tapi kan aku lebih rela mati keseorangan daripada bertemankan 'diorang' semua ni...hehehehe

eita said...

eita lagi tak rela kan auuuwwwww.....

MOH KEMBARA said...

Assalamualaikum Eita,

Apasal rusa ka, kijang ka, kancil ka tak buat lawatan sambil belajar cam ni? Balik-balik natang ni jer. Kat kg mak akak pun ada segerombolan kekadang, bawok anak-anak 5-6 ekor, selamba babi jer dia lintas depan romah!

eita said...

tu lah kata kak...kalau rusa ke kancil ke..best jugak boleh wat lauk...
ni binatang haram ni nak buat apa lah.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...