Thursday, August 11, 2011

BUANG ANAK...???


masa sahur tadi dengar ada suara budak kat luar umah...
aku ni bukak lah telinga lebar2...
manalah tau kot2 ada orang buang anak ke....
orang sekarang ni sama je..
bulan pose ke tak...maintain je buang2 anak ni....
sekejap dengar...
sekejap tak dengar....confius plok..
nak kata telinga aku penuh dengan sisa toksin....semalam je baru buang....
hehehe....
masuk je waktu subuh senyap sunyi lah plok...ke anak pontianak.....
duduk sorang2 ni aku selalu fikir yang bukan2...
hehehe..normal lah tu...
nak bukak tingkap awal lagi..gelap gugup lagi kat luar..
takpe lah....aku salah dengar lah tu.....
bila dah matahari dah mula2 nak nampak muka ...
baru lah aku tau...
yang bunyi macam suara budak sahur tadi tu..
rupa2nya binatang kat bawah ni hah...
buat terkejut orang je....





nape lah suka buat aku seriau..
tapi tak sangka juga suara kerbau tu halus je bunyi..
tak padan dengan tubuh...
badan punyer lah brutal tapi suara...
ada kecik punyer maaa......
ermm....
macam tau2 je aku ambil gambo dia...
sempat lagi posing tu.....

10 comments:

budak kacamata said...

2 bukan membe kamceng ker..?wt2 xknl lak..huhu

Waqheh said...

rumah kamu dikelilingi haiwan eksotik yer..paling class bab...i hari tu ler keh keh

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Itu nilai estetika namanya dimana boleh buat satu kajian ekologi. Apabila dah ada pelbagai oraginisma saling berinteraksi secara parasitisme, competition, simbiosis, prey and predator dah boleh wujud pelbagai rantaian pemakanan. Eh! biasanya yang bunyi halus2 mcm susra bayi tu kebiasaannya bunyi `kerbau pendek`lah...

eita said...

budak kacamata....
alah u ni....diam2 dah lah...
hahahaha

eita said...

waqheh....
nak buat macamana lah dah umah akau dalam hutan....
terpaksa lah tanggung risiko.....

eita said...

tajnur...
waalaikumussalam....
sekarang ni pun dah pandai dah sikit bahasa binatang..hahahahaha...
bunyi dia memang halus lah...
kerbau pendek tu bunyi dia kasar sikit......
x cayer ce try dengar....

Tihara said...

hahaha..kelakor giler..akk penah denga bunyi anak babi mcm bunyi kebau..kalo besar sikit garau suara dia...

a.samad jaafar said...

iskkk..comel pulak kerbau ni..tu main lepas je ke dik?? nak raya ni..silap2 tangkap dek org masuk lori.. kan nangis nanti tuannya..

eita said...

tihara....
anak babi aku tak pernah dengar lagi....kalau bapak babi aku pernah dengar..x best langsung suara dia..hehehehe

eita said...

a.samad...
kerbau orang tu yob....
tumpang makan rumput je....tapi errr...kalau nak beli haga boleh di runding..hehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...