Saturday, August 13, 2011

KAD RAYA.....


pagi tadi kuar tebuk lubang butang baju melayu...
walapun tak berapa sihat.....
sebab cuaca panas......kekurangan H2O dalam badan.....
esok takleh kuar...keje....sibuk....
jalan2....lalu kat tepi....
orang jual kad hari raya........
ermmm.....rasanya dah bertahun aku tak terima kad raya.......
zaman kad raya dah berlalu......
sekarang ni kad raya dalam sms je.....
langsung takde nilai romantik......
kalau dulu satu kad raya tu penuh dengan tulisan....
tak cukup satu kad....sambung plok dalam kertas kajang......
acikan penuh satu kad.....
sekarang ni hampeh...
dah 14 pose pun masih tak dapat satu pun.....
sian3.....

10 comments:

budak kacamata said...

zaman dah berubah..manusia pon dah beralih arah..dunia di hjung jari..masih lagi mengekalkan msg yg ingin disampaikan..namun, tradisi kini berbeza..~ikhlas dr budak kacamata yg cute

ORLANDO AHMAD said...

gua text Lu dah cukup hahaha

Tihara said...

kad raya fb kan senang tp kalo kad raya betui tu leh buat hiasan kat dinding kan :)

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Zaman sekarang ni, pergerakan semuannya cepat, dari lalulintas kenderaan, penulisanan surat (sms), penghantar surat, pemakanan ringkas yg cepat dan kaedah pekerjaan yg cepat. Nilai `esthetic` dan `sentimental` sudah lenyap dari jiwa kemanusiaan. Ditambah pula dgn aktiviti`merempit` lagillah cepatnya nyawa manusia melayang. Tak sempat manusia nak hubungkan kasih-sayang....

Waqheh said...

kad raya bg gua bersamaan dgn boot adidas copa mundial. sentimentel value punya barang...kalo adidas stop keluaran copa mmg gua kan pencen main bola..gua stil cara lama kad raya guna pos burung merpati...

eita said...

budak kacamata......
betol lah tu tapi takde sentimental lah.......

eita said...

orlando....
tak cukup2.....heheheh

eita said...

tihara....
kad raya fb pun tak best.......takleh baca sokmo.....

eita said...

tajnur...
waalaikumussalam......
merempit?
hehehehe....betol tu jalan singkat untuk hilang nyawa.....
tapi merempit tu best.....

eita said...

waqheh....
atar lah untuk aku sekeping....
hehehehe....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...