Monday, May 12, 2014

AYAM HUTAN...

baru ni lah kan tengah basuh baju..
sambil basuh tu menghayati udara....(tak nyaman pun bab ada bau taik lembu..hahahaa)..
sambil tu tengok anak2 ayam hutan yang baru menetas..
banyak betol..
sekor ibu bawak sampai 12 ekor anak..ada yang 9 ekor...
comel plok...
sebelom korang tanyer biar aku bagitau dulu..
datin  aku ni suke masuk hutan..
time cuti masa dia lebih kedalam hutan..
mengendap ayam hutan..
(kalau aku tau dia mengendap anak dara...datin tu sekali aku sembelih..hahahah)
mana yang rasa dia nak sembelih..dia sembelih..
kalau rasa nak bela..
dia simpan lah...
kadang tu rasa macam datin  lebih suka ayam dari aku..
ahahhahahaha....


aku jupe ayam ni..
masa nak sidai baju..
mak dia dah ke depan..
dia duk lah macam patung..
sambil mulut bising..
aku ingat kan dah kena sumpah di sang kelambai..
tak gerak2...

aku tolok sikit ayam ni..
rupanye kaki dia dah terkehel..

takut kena pijak..
aku taruk atas serpih atap..
bising lah duk panggil mak dia..
mak dia heran pun dok..
datin balik aku bagitau...
sekali anak ayam tu mapuh doh..
sian plok...

14 comments:

HeNRieTTa JoSe said...

Ekekeke....garang jugak akk nie...siap nk sembelih datintu...ish, mesti larr dia sygkn akk lebih dr ayam....

umi alya said...

Lorrrrrrrrrrrrrrrr ita ni, takkan le ngan anak ayampn nak jeles TAPI kena ada gak was2 di hati, kata nak ngedap ayam hutan tapi terngendap anok daro org, gimana tu? ishhhhhhhhhh harap2 idok le, datin tu baik tau..

t.a.t.a said...

Alaa siannya. Belum sempat tengok dunia ini puas², Allah telah panggil ia pulang. Huhu.

Semlm pagi masa tgh tgu lampu hijau ternampak anak kucing tengah jalan tengah menggeletik lepas kena langgar. Ingat nak berhenti alihkan, tapi lampu dah hijau. Terus aje la.

BUNDA a.k.a KN said...

owh! mati jugak akhirnya anak ayam yang cedera tu yer?

Puan Kutu said...

comel anak ayam nisayangnya tak sempat dirawat dah mati..datin tu cik abe ke eita?

Puan Kutu said...

comel anak ayam nisayangnya tak sempat dirawat dah mati..datin tu cik abe ke eita?

Puan Kutu said...

comel anak ayam nisayangnya tak sempat dirawat dah mati..datin tu cik abe ke eita?

eita said...

rietta...hahahaha...dia sayang ayam rietta...


umi alya...memang lah kak...
bukan leh cayer tu..


tata....tu lah kata....mesti dah lunyai kucing tu..sian nyer...


bunda..mati kak...


puan kutu...memang tak rawat pun...hahahaha...dah ita datuk..cik abe dapat datin lah...kihkihkih



Siti Fatimah said...

Ayam hutan ni.ada reban pun dia nak tido atas pokok gak. Bertelur pun atas pokok jugak....

ayam utam mil ler. Ayam hutan eita ni tak tau la

Masya said...

hahah tergelak² kita baca .. lawaklah eita ni tau...

QasehnyaRania said...

hahaha.sabaq je la.
gi sidai kain pong bawa phone ye..
kaki dah baik ke datuk?
jaga makan ye..

eita said...

wantie.....kat umah MIL ni langsung takde reban..tido je lah mana diorang nak tdo...

masya...hehehe...


qasehnya rania..hahaha..meme lah...setiap peristiwa kena ada rakaman nyer...
alhamdulillah dah ok sikit..

Tihara said...

comeynya anak ayam ni, bela molek2 mesti manja macam kucing

hainom OKje said...

Untunglah dapat datin pandai memburu hehe....nasib buru ayam.....kalau buru datok.......sia sia seumur hidup hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...