Tuesday, September 17, 2013

HARI INI...

hari ini kan..
masa gi keje beli nasi lemak...
biasa aku beli rm 1.50...
tibe2 hari ni akak nasi lemak tu dah naik kan harga..
bile di tanyer nape naik?..
kata nyer sebab ada taruk kacang tanah goreng..
kacang tanah tu plok hanya 5 biji je...
jadi 10 sen sebiji..
mahal benor harga barang...
huhuhuhu...
kalau macam ni mau kena keje sampai mati...
asik naik je barang...



hari ni sehari suntuk buat cadar..
cadar kawen aku ...
siap jugak akirnyer...
hahahha...
siap je terus diorang datang ambik...

bukan nak tayang pokok sangat pun..
request dari abang ipar aku..
nak tengok perkembangan durian ..
yang dia semai hari tu..
dah tumbuh pun...
layan je lah...

jauh benor orkid rimau aku berbunga..
nun sayuuuuuuup atas  pokok pelam kampung..
sayup mencapai awan...
tau lah bunga tu mahal..
tapi jangan gok  bunga jauh sangat..
sian aku kena zoom nak ambik gambo..

23 comments:

Tihara said...

ter dia orked nak jadi pokok balak..
skrg ni sme dah mahal..hr tu org nk bg free
ramai xmboh hahaks..
ape komen datuk tentang hal ini :)

shahdiana said...

4 cerita dlm satu entry..tp akk paling suka bab kacang tanah seposen sebijik tu..hihihi..macam2 benda tak logik kalo berkaitan dengan naiknya harga barang ni kan..

Telor Power said...

konsep saya kalo barang 2 makanan itu mahal biarlah berbaloi. tapi kalo mahal sesangat...hhhmmmmm abaikan ajeee lah

Irfan Student said...

Ini pake bahasa melayu yah,,, saya kurang paham

HeNRieTTa JoSe said...

Btul tu akk...brg brg nek harga....eeeh semai pokok doyan...rajinnye....chantek cadar tu...pndai akak buat....oloh, bakpe tinggi ngat bunge, guane nk ngintai...

jaakechik said...

eh sama la kak ieta kak sini pun rege nasi lemak, mee sup dah naik tau. sumenya naik 50sen. tak tak smeua kedai le. tp mmg ada ler.

umi alya said...

bukalah sebut harga ntuk cadar, mana tau ramai yang berkenan

wantie said...

wush.. tinggi benau pokok orkid tu. mengalahkan pokok pelam.

hmm..rajinnya si abang semai benih durian. nak tanam kat ne tu?

Ujie said...

Kak..saya takmo kacang tanah ni, keluarkan.. :D

Akak rasa kalau eita bukak jualan kat blog..jahit menjahit..mesti byk tempahan. Org skrg ramai tak reti jahit, mcm akak!

Jay Ar said...

Memang patut kacang tanah tu naik harga, sebab ia menggunakan baja yg diperbuat dari minyak petrol..huhuhu..

Tihara said...

kemasnya jahitan ita..untung sape dapat mu..tetiba komen 2 kali.. :)

izan mama mia said...

lawonya mu jahit cadar tu eita..comey sangat....cam beli je...huhuh..orkit apa tinggi melayut tuuu..hihihi..mu faham tak eita melayut tu gapo..kikikk

t.a.t.a said...

eh jap, apa sebelum-sebelum ni tak letak kacang ke dalam nasi lemak tu?

Che Rosliza Che Mat said...

cantiklah cadar ieta buat...

Masya said...

minyak nai ni mmg semua brg baik rege .. kt pun jadi naik minyak dibuatnya.. tok sah makan nasi lemaklah.. nnt naik lemak huhuhuhu

vina devina said...

salam kenal yah

kunjungan perdana

Puan Kutu said...

semua benda naik,kita pun naik pening..haha

eita pandai jait..:)

syue wana said...

huhu..xberkira betul. sebiji seposen.
musykil..minyak kete naik ke minyak masak yg naik ni?

www.freevitamin.my

hana hadi said...

dasyat juga nasi lemak naik harga.. padahal kacang goreng tu basic utk nasi lemak.. huhu.. goreng kacang sendiri lah kalu cmtu.. hehe

eita said...

KAK TIHA....agaknya lah kot....tu lah...hari tu dah kempen..tapi rakyat taknak..nak buat macamana..redha je lah...



shahdiana...memang tak logik sangat2...



telor power....nak kata berbaloi tu taklah jugak..cekik darah ada lah..


irfan....kurang faham boleh belajar lagi...


rietta ...hahahha ..tu lah kata..



jaa kecik...sama lah sini....hidup dah di paras hidung rasanyer..



umi alya...nanti kita buka sebut harga..



wantie...ye gi kerabat atas pokok pelam....kat kebun dia lah tu..



kak ujie...hahahha..betol tu kak..dah lah kacang dia liut...tak sempat kak nak b uka blog jahit menjahit ni..


jay ar....betol..betol..



kak tiha....tu lah xde jugak orang nak..hahahhaha....



izan....faham lah dik oiii...



tata...sebelom ni takde letak pun..


che rose...tima kasih..



masya....ingat pun macam tu lah...



vina...jemput masuk...



puan kutu...tau xpe...



syue...dua-dua naik kot...


hana hadi..selama ni takde latak pun...tu yang ambik kesempatan...

t.a.t.a said...

oo patut pun. ni kiranya additional item la. eh kalau kita cakap tak nak kacang, dia kurang kan tak 50 sen tu?

eita said...

tata..
rasa nyer tak kot...

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

wah kak eita ni pandai la jahit cadar..kemas jer jahitan...cantik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...