Monday, December 6, 2010

REZEKI MUSIM BANJIR......





pagi tadi tengok jaring kat belukar yang penuh dengan air kat belakang umah.....
wah....wah...dapat 2 ekor ikan haruan..satu besar..satu kecik....dan satu ikan puyu...
ikan puyu anak sedara aku bela....ermmm....apa nak buat dengan ikan ni ye....tapi.
goreng pun sodap ni....
hehehehehe...tapi aku tak makan pun...
sebab aku tak makan ikan...
aku vegetarian...jadi penginap homestay kat umah aku je yang makan...
save bajet...tangkap ikan dalam paya je....
hahahaha.......
bagus..bagus....



'tolong...tolong......
tolong lepaskan saya.....
tolong lah bang..sian anak bini saya..
takde tempat mengadu....'
'hahahaha....ada aku kisah?
jawab abang ipar aku sambil membelah perut..
dengan sadis sekali.....


'ya allah ya tuhanku...
selamat kan lah aku...
dari menjadi mangsa manusia durjana ini..
seperti mana abang aku yang kat atas tu..
kejamnya manusia ni..



ekor ni....ermmmm...
kalau aku kerat 18 macam
mona fandey ni...ermmm...
ok jugak ni...tapi nati tak
cukup plok..
napok lembik je...



akhirnya mati lah seekor ikan
yang bernama haruan....
sian anak bini aku...makan apa malam ni..
kata haruan sebelum di hidang dalam pinggan..
sedaaaaaapppp..........





11 comments:

ferry said...

memang best la..fuhh

eita said...

memang lah...jom makan sekali

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Tak sangka ya, saya pun tak makan ikan atau sebarang makanan laut. Harapkan jadi vegetarian dan sedikit protein dr ayam dan tumbuh2ah. Janji boleh hidup dan tidak pernah ada masalah ada pykt sejak dr kecil sehingga setakat ini, InsyaAllah. Anyway, pengorbanan ikan tu, merupakan pahala bg manusia yg beriman dan ikan tu kena redholah ketentuan takdirnya!

eita said...

samalah kita....eita tak makan ayam n ikan...memang betol tu...satu pengorbanan yang sungguh bermakna bagi ikan tu...

beautiful_rose said...

huhuhu aku tak makan sebarang jenis ikan yang punya kepala seperti ini.haruan,keli,patin dan seadik beradik dengannya...


eh,ko vegi ker???
memang sejak kecil ke? macam mana ko bertahan erk?
sory just tanya jerk sebab tak pernah jumpa lagi melayu yang vegi nieh =)

kiz said...

best best ni..hujan2 nampak lauk cam ni terasa lapar la plak..

Tihara said...

sedap oh ikan haruan tu ..siyes..sian anak bini dia,bini dia cari laki lain kut..wakawaka

eita said...

rose:
masa kecik dulu eita makan je kot..tapi bila dah besar ni..tak leh nak telan lah....
sebab tu eita vegi je....
eita kan kacukan cina + melayu...

kiz + tihara:
kalau lapor meh lah makan sekali...
tapi rasanya dah tinggal tulang kot...

HASRUL NIZAM said...

salam...

Laa ngko vegetarian ke? baru nak belanja Lamb chop ish3

eita said...

boleh je....
no hal punyer....
hahahaha....

Karukord Jagau's said...

ngeeeee >_<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...