Saturday, December 18, 2010

MY JOURNEY TODAY......

aduhhh...letihnya.....http://www.smileycodes.info
bukan letih sebab wat keje.....tapi letih berjalan.....hari ni tak keje jadi aku pergi jalan2 kat terengganu dengan adik aku, personal assitant (PA) aku, dan anak sedara aku.......
PA aku memang kenal ikut bab banyak benda nak kena buat selain jadi pemandu pelancong kat terengganu....
ingat kan dah bawak PA tu tak sesat lah rupanya sesat jugak...takpe2.....jalan dah banyak berubah.....
dari marang terserempak dengan konvoi motosikal cabut sempena dengan perasmian satu malaysia.....aku pun tak tahu.....jalan memang jem teruk....
drebar aku pun dah bising2 tahap gaban....
nyaris nak bertukar jadi transformer...hahahaha....drebar aku memang macam tu....
kalau boleh dia nak atas jalan tu kete dia je sebuah....hahahaha.....
nak buat macamana lah dah memang macam tu...adat lah atas jalan...kenalah tolak ansur sikit....
(aku sendiri pun menyumpah jugak...menyusahkan orang dengan konvoi yang ntah apa2 tu....tapi dalam hati jelah....hehehehe)
aku pun dah ngantuk....so gua chow dulu lah...layan bantal busuk...



nilah batu rakit...
korang nampak batu kat tengah tu....
air pasang ke..
air surut ke...
batu tu tetap terapung...
dengar kata tempat ni keras...
bagi aku memang lah keras....dah nama pun batu...
memang lah keras...





rasanya ni burung kenari kot....
berenti kat petronas pump batu 6....
isi minyak sambil tu sempat
tengok kat belakang petronas tu ada
reban burung....
jadi lepak jap...tengok burung






penjaga reban ni bangla....
jadi aku tak faham apa yang dia cakap...
yang aku dengar dia kata
burung merpati..kalau bangla tu tipu aku...
bermakna aku pun menipu lah tu..
tapi yang ni pelik sikit sebab
kat dada dia boleh jadi kembung...
lawak betol lah...






singgah kat tempat abang aku bekerja...
malas nak pergi kat umah dia..
jadi jupe kat tempat keje
jelah...
bangla pun penuh keje kat sini....
aku rasa macam sedang melawat
kilang kat negara bangladesh plok...




tengah tunggu turn...
teruja nak naik ni....
hehehehe...
walaupun terpaksa panjat pagar...
(jangan koyak kain aku sudah)




shopping cari kain sutera, kain
tak sutera kat sini...
korang kalu nak beli sutera
dengan harga yang murah...
datang kat sini...
desa murni pengadang baru...
harga memang buat aku meleleh
air liur...tapi..
sayangnya satu pun aku tak
mampu nak beli....


selendang pun murah2 kat sini..
sekarang kat sini tengah buat
promosi akhir tahun..
membelek sambil posing...
(nape lah budak ni ada dalam setiap gambar aku)





ni plok bahagian kain sutera...
ada sutera lukis, digital,crebe,..
macam2 lagi lah.....
(ada lagi budak ni...nyampah betol lah aku)



ni plok kat kubang jela...
musin tengkujuh macam ni memang
banyak orang jual ubi..
macam2 ubi ada...
tapi yang aku tak faham tu...
setiap kali aku ambik gambar...
budak ni mesti ada...
menyampah betol aku....






ambik angin kat pantai batu rakit..




ni lah sekolah rendah aku...
rindunya.....



ni plok sekolah menengah aku...
rindu sangat2.....
rupa pun dah banyak berubah..




melawat pasar besar batu 6...
pun tempat aku bermain masa kecik2
dulu....tak sama macam dulu..
sekarang ni macam tak terjaga..
itu ada sikit kotor lah macha..




antara motorsikal yang terlibat
dalam konvoi satu malaysia...
menyebabkan drebar aku..
hangin satu badan....






goreng pun sodap ni...
7 hari makan tak habis.....

12 comments:

surrealistic.. said...

hahahahaha..mama yos jahat! :D

HASRUL NIZAM said...

salam...

siap ade P.A ye... x nak sesat gune GPS he3

eita said...

surrealistic:
sapa tu?
kau salah masuk blog ni aku rasa...
baik kau pergi cari mama kau tu....
hahahaha

eita said...

hasrul:
P.A diperlukan bila keje banyak je...hari lain P.A aku relaks...makan gaji buta...
GPS aku rosaklah....

shahjiehan said...

sonoknya jejalan

eita said...

jalan memang seronok...tapi duit yang habis tu yang tak seronoknya...
hehehehe

MOH KEMBARA said...

Salam Eita, burung ngelembungkan tembolok dia tu burung jantan, dia puff dada dia nok tunjuk kehensoman dia...orang jantan biase ler. Mung ore Ganu ke? Akak suke kepuk Ganu yg timbang banyak ikang!

P.S ada orang sesat komen kat sini, ha ha!

eita said...

oooo...ye ke...eita tak faham apa yang bangla tu cakap....jadi tanyer banyak pun tak guna jugak diorang tak faham....
memang orang ganu pun...
meh lah akak...eita belanja....
bukan setakat kepuk yang timbang banyak ikan...dengan timbang2 sekali eita belanja....hahahaha

beautiful_rose said...

aku hanya dapat view 2 keping gambar jerk...gambar burung dan gambar tmpt kerja abg ko.lain2 gambar non ado...ke mmg tak de? kompiusssssss.line tenet sengal kot...

eita said...

laine net tu yang tak betol....
aku punyer pun sama jugak..jap ada line jap xde...akir sekali jalan yang paling terbaik...masuk tido...layan mimpi lagi bagus....

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Seronok jugak jalan2 sekali sekala macam eita ni ye. Tapi meletihkan, Sure tak masak dirumah sampai malam! Tak ape, Ganu byk kepok janji kenyang belaka.

eita said...

masak jugak..untuk adik je lah.....
letih sangat2..tido mati sampai pagi esok..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...