Saturday, June 4, 2011

BALIK KAMPUNG.....selepas 17 tahun menghilang....


Hari ni aku balik kampung...
selepas 17 tahun aku tak balik kampung....
ni kampung ayah aku......
kampung senggora...maran, pahang...
suasana memang dah banyak sangat berubah.....
dulu banyak hutan..sekarang ni semua dah hilang....
yang ada rumah2 yang besar....
kebetulan plok sepupu aku kawen anak dia...
jadi merangkap sekali lah ni...
ziarah kampung dan makan gulai...
best.....sedap sangat....
ermmm...ingat kan dapat lah jupe pakwe lama...
rupanya takde pun...
hahaha...bukan takde tapi aku dah lupa macamana rupa dia...
hahahahhah..sadis betol lah......
malaslah nak cakap banyak kau orang layan lah...
bab aku nak rehat esok aku...
cuti2 malaysia lagi....
kat mana?
alah tunggu lah aku balik nanti.....
hehehehe.....


ni umah abang ayah aku...
umah dah lama...
orang pun lama jugak..
hehehehe.....




ni jalan menuju masuk dalam kampung aku..
jauh dalam 3 kilometer dari
jalan besar....
jalan ni di penuhi dengan 'kek coklat' yang segar
dari ladang....
hehehe....panassss lagi...




ni plok jalan nak naik ke atas
umah mak mertua kakak aku..
kakak aku kawen dengan orang
sekampung ayah aku...
merangkap anak kawan baik ayah aku...
aku pun tak faham....




ni plok keluarga mertua kakak aku..
malu sangat nak bergambar..
heheh....sempat curi sekeping...
jangan marah aaaa....
abang aku sibuk sangat nak..
ambik anak pokok nenas..
nak tanam..
tu yang memanjat naik atas bukit...
mujur tak tergolek jatuh ke bawah balik...
gerun aku....





ni yang aku makan masa kat
kenduri tadi...
sedap...
gulai daging, paceri nenas, acar timun n timun cina...





kebetulan masa nak balik..
pengantin sampai...
jadi...
tunggu lah jap...ambik gambor dulu...
glamer2 yang datang berarak tu...
macam2 gaya ada....





ni lah pengantin nya....
ita & ashraf....
kalau tak silap aku lah...
ermm...nama tu macam dah dekat ..
dengan nama aku tu...
hehehe...



happy nya pengatin lelaki tu....






ni lah abang ayah aku..
pak sedara aku lah tu..
dia pun tak berapa sihat..maklum lah dah hampir 80 tahun..
muka dia sebijik macam ayah aku...
sekali tengok macam...
ayah aku bangkit dari kubur je...
huhuhuh...

7 comments:

JARI TERBARAI said...

gua pon dah lama x balik kampong ayah gua... padahal ade la setengah jam dari rumah gua ni... malas balik sebab komfem gua akan sesat masuk itu kampong ahhhaa

eita said...

sesat?
hutan sangat ke yang oi.....
sampai leh sesat tu.....

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Hah! Sementara masih ada saudara-mara inilah sesuai utk merapatkan hubungan persaudaraan. Tempomasa 17 tahun tu sudah terlalu lama seolah2 nak `buang saudara` pula! Lagipun kan eita masih `single-mingle` apalah salahnya `yang jauh dirapatkan, yang dekat dirasi2kan`. Bukannya orang lain....

eita said...

waalaikumussalam.....
sekali sekala balik kampung seronok jugak....
tapi nak rapat lagi mungkin tak kot...

MOH KEMBARA said...

Assalamualikum, jarang dpt tengok pengantin pakai baju werne putih. Selalu meroh, coklat, maroon, purple, ijo...

eita said...

waalaikumussalam....tukar pesen lah kak...sekali sekala....
bukan sokmo pun

Karukord Jagau's said...

nak tanya...ank pokok nenas ada lagi tak...? nk sepokok boleh ..? :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...