Thursday, June 9, 2011

3 HARI 2 MALAM......





semalam kul 3 pagi aku sampai kat umah....

letih giler beb......
jalan jam.....dengan hujan lagi.....
dengan eksiden lagi.....
belok pinggang kawan duk dalam kete......
tapi dalam letih tu seronok sangat sebab dapat pergi jalan2...
maklumlah aku ni tak pernah jalan jauh.....
paling jauh pun kat belakang umah aku je....
hehehehhe.....
ni pun masih dalam keletihan jadi korang layan je lah...
gambar yang aku upload ni.....
nak masuk banyak....heheheh...malas lah....
net slow jadi aku ni jenis malas nak menunggu....



terserempak dengan member lama...
teruja nya aku dengan superbike..
sempat klik sikit je...
laju sangat....



merentasi terowong masa..
menuju ke lebuhraya....
lepak sehari di rumah abang aku
kat shah alam...
pahtu baru bertolak pergi ke
cameron highland....








dalam perjalanan menuju ke destinasi...
lepak kat hentian tapah...
makan nasi lemak cik bedah...
sedappp.....tapi sambal dia
pedas sangat...
aku tak kisah pedas..tapi driver aku yang
bermasalah dengan kepedasan...





signboard tempat tujuan aku...
heheheh....
signboard pun aku ambik...





berehat seketika di
lata iskandar..
driver nak betol urat...
jadi aku apalagi....
klik gambar lah.....




abai kan yang ini...
sekadar mengisi ruang kosong....
tapi tetap menjadi tumpuan ramai..
sebab satu2 nya gadis melayu terakhir kat situ..
pakai baju kurung kat waterfall.....
hahahahaha.......
mujur tak tergolek...
kalau tak habisssss..........





sambil mata melilau ternampak lah pokok
pisang derhaka....
sebab apa nama derhaka...
mungkin jugak sebab lumrah alam...
jantung kat bawah tapi pisang yang
ni degil sikit...
tak nak turun kat bawah jadi tu pasal lah di panggil derhaka..
tapi tak sama dengan derhaka kat mak ayah..
derhaka kat mak ayah boleh terbakar beb....
azab tu....





subhana allah....
memang cantik..
sejuk mata memandang..
rasa macam nak gi terjun je...




lepak minum teh kat sini..
secawan harga teh serai lemon pudina rm 7.90
teh honey rm 6.50
tapi aku tak minum pun...
aku lebih suka ambik gambar....





ni lah tempat aku menginap....
tapi tu lah cuti sekolah...
penuh dengan orang...
sesak kat jalan....




lepas asar...
aku n family akak aku..
gi lepak...jalan2 kat kea farm...
waaaa.....rambang mata.....
macam2 ada...





beli strawbery...
rm 10 4 kotak...
untuk dinner malam nanti...
well.....nasik kita tinggal dulu..
sekarang ni tekak teman rasa nak makan
strawbery....tapi bukan straw ye...
straw xleh makan...




banyak betol bunga...
rasa dah berbunga2 dalam hati..
yang ni lah di katakan
dalam hati ada taman...





coklat yang siap untuk di jual...
rm 10 3 kotak...
kalau beli sekotak rm 6....
macam2 perisa ada...





strwbery kering, pisang kaki, kundur kering...
lagi satu tu aku terlupa nama dia...
yang ni harga dia mahal sikit..
sebab tu aku tak beli...
aku hanya beli strawbery kering sekilo je..
rm 25...lagi murah...banyak plok tu





cenderahati yang di jual...
aku tak berminat..hanya beli..
selipar sepasang...sejuk nak masuk bilik..
heheheh.....





rata2 sini penjual dia cina n india...
rock melon....
masa diorang bagi rasa...buah dia manis sangat..
tapi bila dah beli...
potong n makan...
tak sedap langsung...
tawar je...
macam tipu je bagi rasa..
rasa buah lain jual buah lain...
tak patut betol lah...





seronok sangat tengok kaktus...
macam2 kaler ada....
berpinar mata....
yob samad cakap...
kaktus boleh hilangkan radiasi
komputer pada kita...
ermmm rugi plok tak beli..
aduhhh...





bersiar2 kat
pasar malam berinchang...





hari kedua.....
kakak aku belanja aiskrim malaysia...
sepenuhnya di buat
dari strawbery tanpa bahan tambahan lain...
di sebabkan sakit tekak
aku just makan sikit je
ambik rasa..
tapi memang sedap dan lembut..






merasa anggur...
di taman agro al-mashoor..
rasa dia masam2 manis...
akak aku lah kata..
bab dia yang rasa...







menempah key chain untuk
kawan2...
yang ni pun bukan aku yang punyer..
tapi anak sedara aku yang punyer..
untuk kawan sekolah2






berehat menikmati
hangatnya unggun api kat lobby...
(walhal tak sejuk pun...saja je..heheheh)




makan pagi di tanah rata...
dalam perjalanan nak balik....
suka sangat dapat makan...
roti canai...
makanan kat sini
sedap..tapi servis dia lambat sikit...
laju sikit je dari kura2...





mi goreng yang memang
menepati citarasa aku
sebab dia taruk cili api...
hot n spicy...





roti canai cameron....
rasa dia sedap tapi
tak sama macam kat tempat aku lah...






anggur ni dah masak sangat tapi
kedekut hampah...
langsung tak bagi orang petik...
aku bom jugak kawasan ni baru tau..






seketika di taman ruangan dapur....
labu air....
bukan untuk di makan tapi untuk hiasan...
siap orang ukir nama lagi....
penuh pada labu tu...





tak sempat nak mandi...
jadi mandi kat sini je lah....
hehehe...






ni lah labu air nya....
besarrrrrr punyer....
jdi tempat budak2 muda ukir nama...
aku terlupa plok nak ukir nama aku kat situ..






lebah kat sini memang
banyak berterbangan...
cari madu....




berehat di taman ros...
abaikan yang ni..
sekadar isi ruang kosong..






aku tak puas hati beto lah
cantik je aku fokus...
tiba2 dan..dan...tu jugak
dia boleh jentik tangkai bunga tu...
lari lebah aku


di sebab kan....aku ni kecik molek...
kiut miut...
jadi aku dapat tiket pelajar...
hehehe...murah sikit....
jimat duit aku...










keluar dari taman mardi...
menuju ke destinasi untuk pulang...
sedihnya...
rasa nak duk kat sini terus lah...
lupa plok
usha pakwe kat sini...






sepanjang turun dari cameron nampak
orang asli jual rebung,...
kak aku yang sibuk nak beli...
tapi sedap jugak kalau buat
rebung masak cili api campur udang...






yang ni plok abang ipar aku
n adik aku duk lepak...
tawar menawar pasal
harga petai n madu lebah..






tol terakhir dalam
perjalanan menuju balik
dalam suasana hujan...




hujan yang lebat buat aku sedikit
mengelabah.....aku memang takut hujan....
serius aku cakap...
aku memang takut hujan...
tak yah tanyer lah kenape
sebab aku takkan jawab punyer..



13 comments:

JARI YANG TERBARAI said...

aku tau apasal ngko takot hujan.... sebab... hahahahhahahahahahhahah (hanya gelak sakan mampu ku luahkan)

eita said...

hahahaha......mangkuk betol lah kau ni...
lalalalalalalalala........
(aku tak dengar)

PuteRi ElYaNa.... said...

mesti best nk g jgk huhuhuhu

pisau belati said...

manfaatkan masa yang ada bersama keluarga tersayang...
lama sudah tidak pergi bercuti.

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Wah! lamanya berjalan sampai 3 hari 2 mlm, tapi kalau eita naik Kawasaki ZXR Ninja tentu 2 hari 1 mlm je tapi belok pinggang mu kiri kanang! Ha! baru dapat tengok muka eita versi saiz A3 tapi kalau pakai baju kurung naik motor tu tak boleh nak bayangkanlah mcmanan rupa ye....

eita said...

puteri elyana....
memang best pun........tapi duk dalam masa seminggu lagi best...

eita said...

pisau belati:
eita pun ni baru dapat pergi bercuti kalau tak takde nya nak bercuti..

eita said...

tajnur:
memang excited giler lah kalau dapat naik superbike.....sakit pinggang leh rehat....
ermmm....tapi kalau naik pakai baju kurung...errr.....rasanya tak kot....hehehehe...jatuh tersembang rasanya....hahahah...naya lah eita

Iqlima said...

wah2, sonok sgt nihhhh..hehe..bulan doplas ni nak follow aku g pangkor ke??? ;)

MOH KEMBARA said...

Assalamualaikum Yong, Avoid...ulang, avoid gi Camerong Highlang masa cuti sekolah. Sesak padat! Ceehhh pakai baju kurung sokmo!

eita said...

iqlima:
nak..nak....naklah....
aku kalau cuti sekolah baru boleh gi jalan......
kalau x jangan harap lah nak berjalan

eita said...

waalaikumussalam.....
betol...betol....sesak giler.....
alah kak....memang dari dulu lagi pakai baju kurung kak....

sHaRiNa eLyaNa said...

comeynya baju biru tu..ruang nmpak ctk ja dia ada hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...