Saturday, October 16, 2010

MENGHADIRI MAJLIS KAWIN DI FELDA JENGKA.....

hari ini rasa boring duk kat umah jadi aku pun ikut adik, abang n kakak aku pergi ke felda jengka 23..... sepupu aku ada buat majlis kawin anak perempuan dia.....
sebenarnya malas nak pergi tapi di sebab kan nak test kamera baru aku pun on je.....hahahahha...
tu yang lebihnya...bab aku ni jenis yang malas nak jalan jauh....bukan apa sakit kepala sangat bila jalan jauh2...
ni pun separuh kepala dah sakit tapi nak tidur tak leh jadi aku pun buka blog aku lah.....
upload gambar2 yang baru aku ambik ni....
tak banyak mana pun...
sebab tak reti guna lagi....biasalah aku budak baru belajar....
alah bisa tegal biasa...hehehehe.....peribahasa lah plok...biasalah aku ni kalau sakit kepala.....
kepala pun jadi dah tak betol nak fikir....
layan jelah kat bawah ni.....


baru2 sampai....
dah setat tukar nombor tipon....
tanyelah kabor dulu...
ni apa lah.....




aku terjumpa budak ni....comel sangat...
tak tahu nape budak ni asyik ikut aku je...
aku layan je...
bab aku kan suka budak2..
kalau aku ni jahat dah tentu
aku culik je budak ni buat balik kat umah aku..
nampak macam serasi je...
heheheh....jahatnya aku ni kan...




ini lah hantaran dari pihak perempuan...
tak tahu apa benda bab aku tak tengok sangat...
nak tengok lebih2 kan takut orang marah plok...
aku snap dari jauh je.....



ni plok tempat pelamin...
tapi yang pastinya ni bukan pengantin nya..
di ulang sekali lagi...
ni bukan pengantinnya....
kakak aku ni yang sibuk nak merasa duduk atas pelamin..
maklumlah masa dia kawin dulu takde plok..
pelamin macam ni....




ni plok masa aku menjengah kat penanggah..
tapi bukan buat keje...
sekadar memerhati dari jauh...
hehehhe....biasalah mandur...
memang tak buat keje....
memerhati anak buah
wat keje je...
hehehehe...



aku tak tahulah apa masalah pakcik ni...
kalau ye pun minat kat phua chu kang..
tapi janganlah tengah memasak pun nak ikut..
gaya phua chu kang...
bahaya tu pakcik...
silap haribulan tersadung kasut boot tu..
jenuh makan gulai kawah kasut boot..




ni lah pengantin nya...
mahiza binti mahyudin....
aku panggil ema je...
ni anak sepupu aku....
ni je sempat aku ambik...
lambat sangat nak tunggu dia tukar baju lain...
5 persalinan....
jenuh menunggu...last sekali...
dah tak tertunggu...
aku gi makan lah plok...
hehehehe...



ni plok DJ...
nak kat DJ radio rasanya tak kot..
tapi dia nilah orangnya...
yang memeriahkan suasana majlis kawin...
memang lawak jugak DJ ni.....
tak jemu lah bila buat keje...
dengar celoteh dia...





nasi yang aku ambik....
lauk banyak tapi rasa berkenan yang ni..
tak boleh makan banyak sangat...
nati yogurt bertambah..
jadi makan sekadar kenyang sahaja....
cukup lah tu...
makan banyak2 kan tak leh nak berjalan plok...
kakak aku makan banyak...
penuh pinggan dia ambik lauk...



sibuk betol lah kakak aku ni...
orang sibuk tunggu pengantin...
dia plok sibuk nak berposing kat sini...
'dah...dah..duk jauh2 sikit....'




ni plok meja untuk santapan
pengantin....
aku berkenan makanan yang
kat atas meja tu..
bessssstttt...
macam2 ada....
tapi bukan untuk aku pun...
huhuhuhu....



perut dah kenyang..hehhehe...
apa lagi balik lah..
tapi sebelum tu sempat jugak menapau..
makanan untuk bawak balik...
mujur tak kena penampau je...
hahahahaha....

bila perut dah penuh...
mula lah setat meragam...
jadi berhenti seketika di perhentian gambang..
aku tunggu kat tepi kereta je...
panas kat situ beralih kat lain plok..
jenuh menunggu...





ingatkan ada burung kat dalam sangkar ni..
rupanya ada lampu...
hampeh betol lah...



ni plok aku tak tahu lah apa...
samada bola pingpong atau pun..
tempat tinggal alien...
aku tak sempat nak tengok apa nama dia..
rasanya macam tempat pelepasan..
makhluk asing je....
ermmmmm.....
ataupun bola golf anak jin...
tu yang besar semacam je...

6 comments:

HASRUL NIZAM said...

salam ziarah eita, dah lama sy x jalan2 kat sini...

Hmm pegi kenduri x ajak eeekkk hu3

eita said...

memang pun..eita pun dah lama tak jalan2 kat rebpublikn9...
bukan tak ajak tapi terlupa...
hehehehe....lain kali kita gi ye..

HASRUL NIZAM said...

ha3...

beautiful_rose said...

kenduri kawen......
lama dah tak g kenduri kawen...huhuuh

eita said...

alololo...siannya.
takpe cuti sekolah dah dekat ni...
nanti mesti banyak jemputan kawin...
jom kita pakat gi ramai2 (tu pun kalau ada jemputan lah)
hehehhe

QasehnyaRania said...

hye,pn sri ieta..no entri ke hari ni..jenguk yg lama,blh la ye

mai nk blnja mkn,nak..

http://lobaksusue.blogspot.com/2012/09/moh-jamu-mata.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...