Tuesday, October 5, 2010

ELAK PAKAI SANGGUL PALSU......




Trend zaman sekarang orang pompuan suka sangat pakai tudung pahtu dengan sanggul yang tinggi melangut......dengan tercekik kat tekak....
aku sendiri tengok pun dah naik rimas...
macamana erk diorang nak makan n minum...tak tercekik ke?
kalau rambut panjang tu takpe lah memang dah kena sanggul pun...logik lah tu.....
seboleh-bolehnya elak lah dari pakai macam tu.......
nak tahu kenapa....haaaaa.......baca lagi kat bawah.....

RASULULLAH SAW bersabda :

"Ada 2 golongan dari ahli neraka yang belum pernah saya lihat keduanya iaitu :
  1. kaum yang membawa cambuk seperti ekor sapi yang mereka pakai buat memukul orang (penguasa yang zalim)
  2. perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang, yang cenderung kepada perbuatan maksiat dan mencenderungkan orang lain kepada perbuatan yang sama , rambutnya sebesar punuk (bonggol) unta...

"Mereka ini tidak akan boleh masuk syurga, serta tidak akan mencium bau syurga, padahal bau syurga itu tercium sejauh perjalanan demikian dan demikian"..(riwayat muslim)

8 comments:

beautiful_rose said...

tu la pasal...cantik ke pakai sanggul tinggi macam tu.bila tgk macam berat je kepala nak tampung sanggul palsu tu.macam benjol baru lepas kena ketuk pun ada.

lagi masalah kalo naik motor nak pakai helmet tak ke tersangkut benda tu tak muat masuk topi keledar...

eita said...

hahahaha.....tau takpe....
boleh pakai helmet tapi memang sah takleh buang helmet tu....

Gadis H said...

bagus entri ni... saya pun tak suko tengok orang pakai cam tu... cam punok unta... bukan chantek pun...

eita said...

memang pun....benda kalau dah cantik tu pakai apa pun mesti cantik jadi tak payah lah kita nak buat benda yang buka2 lagi kan....

inSan leMoh sEgalo2nyo said...

tak cantik...macam kene ketumbuhan...barah kepale kot... :P

eita said...

hahahaha....
ada plok gitu.....tapi sekali tengok macam ye jugak....

Che Rosliza Che mat said...

betul tue..cr pun selalu tengok..

izan mama mia said...

mmg tak elok langsung pakai tudung gitu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...