Monday, October 4, 2010

EKSPERIMEN KEK COKLAT.............




Dengar pada tajuk tu macam lah aku nak buat ujikaji ntahapaapantah......hehehehe....
terpaksa buat eksperimen untuk memastikan kek coklat aku ni berkulat ke tak selepas 5 hari...
sebab ada tugasan yang menanti....kalau berjaya leh wat kalau tak berjaya masuk longkang.....
hehehehehe......rugi tu...
maklumlah kek aku ni tanpa pengawet sebab aku sendiri doh awet muda...hehehheheh
perasan giler tu...giler pun tak perasan macam aku......
tapi tu lah sejak iphone aku rosak terpaksa pinjam tipon orang...
jadi gambor pun lebih kurang je....kusam je...
hahahaha...tapi takpe tima kasih kat tuan punyer tipon ni....nama dalam facebook dia budak dungun......tengs....
ni adunan yang dah siap di kacau oleh pembantu aku
2 biji telur
2 cawan gula pasir
1 1/2 cawan tepung gandum
1 cawan koko
1 cawan minyak masak
1 cawan susu cair
1 sudu teh baking powder
1 sudu teh soda bikarbonat
(semua bahan kat atas di campur n gaul sebati macam kat atas)
last sekali 1 cawan air mendidih...taruk je kat dalam tu
n kacau lah...
simple but nice....



pastu masuk dalam bekas n kukus...
aku malas nak bakar...
kalau bakar kek aku sokmo jadi hangus...
siap takleh wat kuar lagi dari dalam loyang...
sampai sekarang aku masih berfikir...
nape kek aku tak leh wat kuar dari loyang????
kalau kukus pastikan bekas di tutup ye...
nanti air dalam kukusan masuk plok dalam kek...
kalau xde tutup dia guna je plastik
yang balut makanan tu...


ni hasilnya...
saja wat dalam bekas kecil...
kalau berkulat tak lah terkilan rasa di hati....
hahahahaha.....
tapi memang naik cantik punyer...
hasilnya tunggu hari ke 5..
debar wase.....
hehehehe

9 comments:

Gadis H said...

tak sabar nak tunggu hasilnya gak nih...

eita said...

hahaha...tunggguuuuu.....

ainhany said...

ermmm..nak kena tunggu ke? mcm dah bolh makan jer tu..
btw: congrate- dah berjaya
(nak lima bintang kena kasi makan dulu maaa...)

resepi akak copy dulu ya,..

eita said...

hehehehe......memang dah boleh makan pun......
ambiklah...jangan tak cuba plok...
bessssst...........

dianafisa81 said...

5 hari? lamanyer..

eita said...

memang doh nama pun doh eksperimen....
jadi kena tunggulah hasilnya....
hehehe.....

Che Rosliza Che mat said...

bolehlah buat nanti...

izan mama mia said...

siap buat ujikaji lagi hebat sungguh dia

QasehnyaRania said...

simpan dalam peti sejuk ok la


meh tgk ni
http://lobaksusue.blogspot.com/2013/06/pemilik-halal-cheese-powder-dan-pure.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...