Tuesday, December 10, 2013

BANJIR O BANJIR

dok sangka sungguh.
pagi ni mndadak air naik..
gabra punyer pasal..
tak sempat kemas apa pun.
yelah aku sorang2 ..
guane lah nak angkat peti..dapur lagi..bawak lari motor lagi.
sudah nyer biar je.
peti aku tenggelam separuh..
tong gas bergolek2 di bawak air..
huawawawa...




17 comments:

umi alya said...

teruk juga.. sabar ye, ada hikmah disebalik kejadian ni.. kita sama2 doakan yg terbaik buat semua, aamiin..

Nabila Aziz said...

bapak kesian akak :( harap tak jadi makin teruk. Amin.

Tihara said...

sama dengan tempat akak cuma rumah akak atas bukit..dugaan akhir tahun 2013

Jay Ar said...

Sedih sangat2 dengar cerita mangsa2 banjir. Tapi berat mata memandang berat lagi bahu memikul. Tawakal sajalah, semoga ada hikmah bakal mendatang...

Kuazue Mohd said...

semoga anda bersabar n bertabah,.. in shaa allah .. bila kita redho n bersabar.. t diganti dgn yg lebih baik...

Nazayiena Ayiena said...

Kasihan,cepatnya air naik mendadak.Harap Ieta sabar dan tabah menghadapi dugaan banjir ini.

HeNRieTTa JoSe said...

Tingginye air tu kak...moga akak tabah...yg pting larikan moto dlu...

izan mama mia said...

yg penting..ita n dokumen penting g selamat kan dulu...
mg pah ni..air making surut deh..ciang sungguh ngang mangsa banjir..mg sabar dgn ujiang Allah

ALMARI BAJU AISYAH said...

Siannya ita, dah tinggi air tu. Tak terkata...moga cpt surut dan ita kuat melaluinya.

-k.ujie-

adrianna syaz said...

Klu sya pun..mmg panik ni..dgn x laratnya lagi..semoga cepat surut banjir tu ya..

Gelak sya bc komen eita td..siput gondang..hehe..

Masya said...

rumah eita pun dah mula naik air yer...

wantie said...

adakah ini gelombang kedua? haish..jenuh la ni kalau dah surut nanti. letih nak kemas kan.

sabar K ieta.

wantie said...

adakah ini gelombang kedua? haish..jenuh la ni kalau dah surut nanti. letih nak kemas kan.

sabar K ieta.

eita said...

umi alya....amin..


nabila aziz...alhamdulillah dah semakin ok..


kak tiha...tu lah kata..


jay ar...memang tak terkata...


kuazue..in shaa allah..


nazayiena....20 tahun duk kat sini..tak pernah lagi jadi macam ni...tu yang tak leh nak fikir apa tu..


rietta...tau takpe..motor lagi penting...


izan...alhamdulillah dah makin ok..



kak ujie...in shaa allah..



adriana...hahaha..memang siput gondang kan...



masya...ha'ah...

wantie...rasa nyer kot...takpun diorang lepas air empangan..biasa tak jadi macam ni pun..dah 20 tahun duk sini..ni lah paling sadis sekali..

a.samad jaafar said...

assalamualaikum adik eita.. semoga sihat dan kembali ceria sbb kabarnya banjir dh pulih sepenuhnya..ye ke tu?

dik eita tahu.. sy memaksa diri untuk kembali menulis krn kerinduan pada teman2 blogger spt dik eita..cuma, malu nk mula menegur sbb..ye lah..lama bertapa..

QasehnyaRania said...

alahai. peti tu..

Che Rosliza Che Mat said...

lebat giler hujan...patutlah laju jer air naik huhuhu...ingat kecik2 dulu makan ubi kayu bakar...kalu musim banjir..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...