Sunday, November 24, 2013

BALIK KAMPUNG...

Semalam aku balik kampung ayah aku...kat maran..pahang..
ada majlis menyambut menantu anak sepupu aku...
biasa lah kan cuti sekoloh ni ramai lah orang yang kawen..
aku je yang maintain tak kawen lagi..
hahahahhahaha.....


masa gi tu kan terserempak dengan..
eksiden..lori n kete..
tak tau macamana orang kat dalam tu..
bab nyer semua dah takde kat situ.
phtu semalam tengok berita..
rupanyer dalam kete tu semua mati...
innalillah......

santapan eksotik menyambut kedatangan datuk..
hahahahah.....
lemang periuk kera..cicoh dengan rendang ayam hutan..
sian kera kan..
xleh nak masak dah..
periuk dia orang dah curi wat lemang..
hahahahha...
masa tengok tu..
mati2 ingat ubi stele rebus...
sekali lemang daaaa...

dah borak2 lapor kan..
makanan pun dah sedia...
apa lagi ..bedal je lah...
nasi ...masak lemak umbut nyor..
goreng pucuk paku...
pucuk ubi masak tempoyak+budu+terung pipit..
gulai daging..2 ketol...xleh banyak...baru pakai susuk platinium.
ikan kering...
eksotik sungguh..
lain dari yang lain..

simple but nice..
takde lah nak membazir sangat kan..
sekadar nak ambik gambo tu gok..
aku macam biasa r..
pengatin halimunan...

masa balik diorang mengidam nak makan durian..
lepak plok kat tepi jalan ..
makan durian...
nak bawak balik..
perjalanan jauh lagi..
mau muntah hijau duk bau durian dalam kete..

wow.....
teruja sangat..
bukan teruja tengok orang nyer..
tapi teruja tengok motor nyer..
giler eksaited kalau aku boleh naik...

18 comments:

Sayangku Zie said...

emmm pejalanan jauh memng mata nampak macam2 kan... emm moga dilindungi..

t.a.t.a said...

kak, tu mamat yang naik motor tu kalau baru lepas bedal durian berbakul² pastu kan dia buang angin, pehhh sampai kereta belakang nun sana bau nya kan kak kan?

haha

umi alya said...

musim durian ke karang ni, naper kt sini tak xderpun..?

Kesuma Angsana said...

plg takut bila ada eksiden ni... makanan2 tu semuanyer buat KA rasa lapar lah kecuali doyan hehehe

Puan Kutu said...

bla nmpk eksiden mmg berderau darah,hat tak tenteram sentiasa selagi tak smp kan.hehe..

kira kenduri ala kampng la ni.cmni la best..

Jay Ar said...

Dah teruja sangat nak naik motor besar, mengapa tak minta pinjam motor tu, kalau minta mesti org tu beri punya...

Ujie said...

Eksotiknyee..lemang periuk kera, rendang ayam hutan. Tak penah makan.

Eita ni mmg minat sungguh moto gitu kan..akak penakut moto.

eita said...

sayangku zie....tu lah....


tata..hahahahaha...gamok nyer lah..



umi alya....tak tahulah musim dia ke tak..nampak banyak je jual kat tepi jalan..


kesuma angsana....seriau kan..tambah plok eksiden yang teruk..



puan kutu...tu lah kan...dah sampai alhamdulillah lega...


jay ar..hahahaha..tak di bagi rasa nyer...




kak ujie...ita pun baru 1st time makan..sedap..lemak2 rasa macam lemang biasa lah jugak....
minat giler2 kak..cuma kaki je tak sampai..kalau sampai sambor jugak se..hahahaha..

wantie said...

hok aloh mu ni. vontot mamamt tu jugak ko snap. sian dia. hahaha...

pestime tengok lemang periuk kera.

durian. nyum nyum. teringat durian crepe la pulak la pulak la pulak.

HeNRieTTa JoSe said...

uiks...periuk kera? pokok periuk kera tu ke dorg buat lemang....

QasehnyaRania said...

aik pertama kali tgk lemang periuk kera tu.
apa rasanya.
kemain menonggeng.hahaa

Masya said...

lemang periuk kera tu sejak anak sy dok tgk upin ipin asyik dok soh buat.. sy dahlah ak pernah jumpe.. jauh sekali pernah mkn tau.. huhuhuhuhu

Tihara said...

kat area mana eksiden tu?
oh maran bandar ayam kapung, kapung gua,
lu datang pahang diam2 berisi je yer..
lemang tu makan dengan kera2nya sekali ke adik ita ?

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Teman tak buleh mbayangkan kalo eita pakai kain kebaya bertudung bawak motor ninja ni! Woo!!!~ Megherbang sana sini!

eita said...

wantie....hahahahaha.....ita pun baru jugak rasa...



rietta...sarang periuk kera tu..cari yang periuk kera betina..bentuk dia bulat besar n pendek...


qasehnya rania....rasa nyer sama macam lemang biasa..cuma yang ni pakai kukus..



masya...hahaha..kat muazam ada orang buat...



kak tiha...dah lupa lah kat area mana..tapi rasa nyer yang banyak pokok kelapa sawit tu...
kita lupa nak cakap hari tu...
hahaha...kalau akak sudi makan bersama kera..boleh je kak...hahahh



tajnur....
waalaikumussalam...hahahha...jangan di bayang kan yob....

Kesuma Angsana said...

ok done nuffnang lagi !

hainom OKje said...

Baru baru ni anak tengok upin ipin makan lemang dalam periuk kera tu...tup tup hari ni dah tengok real punya hehe...Ada rupanya yeh Eita...

Che Rosliza Che Mat said...

Sedap ke lemang dalam periuk kera...first time tengok..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...