Saturday, May 7, 2011

SELAMAT HARI IBU....






Selamat hari ibu pada yang punya ibu....
aku hanya punyer ibu jari,ibu kaki....
ahhhhhh......http://www.smileycodes.info
aku hari ni kuar beli kek untuk anak sedara.....
hari jadi dia dah lepas tapi aku tak sempat nak beli apa2 hadiah..jadi bagi kek je lah..
merai budak2...suka tengok budak2 seronok dapat kek....seronok tengok diorang makan...

budak kecik ni kan...
asik dia je yang nak tiup lilin...
orang lain takde peluang langsung...


kat kedai kek tadi penuh dengan orang...
semua pakat duk beli kek untuk hari ibu...
aku sorang je beli untuk hari jadi...
kat pasaraya pun ramai.....pakat cari hadiah untuk mak....
aku..????
nak beli hadiah apanya...
mak dah takde....
takkan nak bawak hadiah pergi kat kubur kot...
kadang tu jeles lah jugak tengok diorang happy je beli hadiah...
happy je ada mak.....
happy je peluk mak.....
happy je cium mak....
kadang tu bila sorang2 kat umah selalu je terbayang mak aku duk atas kerusi yang dia selalu duduk....
dan kerusi tu jugak lah mak aku penghabisan hayatnya....
sedih beb......http://www.smileycodes.info
hidup aku ni untuk mak n ayah aku je.....
aku tak kisah pun pasal aku...janji mak n ayah aku happy...
tapi bila diorang dah tinggal aku....
aku plok yang non happy nya....
jauh plok aku merepek hari ni...


apa pun SELAMAT HARI IBU....bagi ibu dan yang bakal bergelar ibu....
dan bagi mak aku...aku sedekah kan al fatihah untuk nya.......


6 comments:

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Janganlah bersedih diatas pemergian ibubapa eita, diluar sana masih ramai yg hidup tanpa ibubapa disamping mereka, anak2 yatim piatu dan anak2 yang ditinggalkan! Namun begitu, mereka tetap ibu kita dan walaupun kita tidak pernah merasai sakitnya melahirkan anak tetapi dlm AlQuran ada menceritakan bagaimana sakitnya Maryam a.s. meluahkan perasaan.(Surah Maryam:23 (Ketika dia hendak bersalin) maka sakit beranak itu memaksanya (pergi bersandar) ke pangkal sebatang pohon tamar (kurma); dia berkata alangkah baiknya kalau aku mati sebelum ini dan menjadilah aku sesuatu yang dilupakan orang dan tidak dikenang-kenang!)
AlFatihah untuk ibu kita...

intan abidin said...

sabar eita...semoga roh dijujuri rahmat dan tempat bersama golongan org2 yng beriman al-fatihah ...amin

Mohamad Shah Gubah said...

Sesungguhnya Kami telah memberikan kepadamu kemenangan yang nyata,supaya Allah memberi ampunan kepadamu terhadap dosamu yang telah lalu dan yang akan datang serta menyempurnakan nikmat-Nya atasmu dan memimpin kamu kepada jalan yang lurus,dan supaya Allah menolongmu dengan pertolongan yang kuat (banyak).Dia-lah yang telah menurunkan ketenangan ke dalam hati orang-orang mukmin supaya keimanan mereka bertambah di samping keimanan mereka (yang telah ada). Dan kepunyaan Allah-lah tentara langit dan bumi dan adalah Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana,supaya Dia memasukkan orang-orang mukmin laki-laki dan perempuan ke dalam surga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai, mereka kekal di dalamnya dan supaya Dia menutupi kesalahan-kesalahan mereka. Dan yang demikian itu adalah keberuntungan yang besar di sisi Allah,;; al Fath

eita said...

tajnur:
waalaikumussalam.....
tak sedih jugak cuma terasa...

eita said...

intan:
amin....

eita said...

mohammad:
tima kasih...amin...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...