Saturday, May 14, 2011

PAGI INI.....



waaa....baru ni update blog takleh...
ingat kan line net aku tak berbayar...
rupanya memang semua blog x leh buka
aduhhhh......penat tangan aku mencuba.....
jadi di sebabkan tangan aku yang mulus halus ni dah penat...
jadi tak dapat lah aku menaip lagi...
(hahahaha...alasan je tu...)
jadi aku bagi santapan mata untuk korang...
menghayati keindahan waktu pagi....
layaannnnnzzzz............


dah banyak kali aku nak ambik gambar..
matahari pagi kuar..
tapi sampai hari ni x leh jugak...
rasanya dah awal pagi aku ..
skodeng kat pantai..
tapi masih jugak...
matahari tu lari dari aku...
ermmm....




ni plok kat bawah jambatan..
saja je nak bagi nampak
macam kartun...
tapi masa ni memang sibuk ..
penuh dengan kapal...





yang ni plok tak tahu lah...bawak apa..
ikan ke bendera...??
confius..




saja kacau orang ramai..
hehehe,....
boring jadi aku lepak..
kat pasar...tengok2 orang..
orang2 plok tengok aku...
ingat pelancong...
tapi hampeh..





ni plok masa orang tengah lelong..
durian...
rm4 sekilo..
isi dia memang sedap lah...




ni yang aku beli...
yang dah siap diproses...
satu tupperware ni ..
rm 5 je..
cukup lah untuk aku sorang..
aku dah ambik 2 ulas untuk buat ..
tempoyak..yang ni simpan esok2 plok
bila aku rasa nak makan tempoyak lagi..
tahan seminggu ni...
kalau takde orang kacau...
babnya hantu durian dah balik..
jadi kena berjaga2 lah sikit..



7 comments:

a.samad jaafar said...

salam..
menarik bila n3 bergambar ni..cantik2 pulak tu..kat mana ni ?

errr...saya ikut pesan awakk.. nak rajin BW hihihi..

kiz said...

kenapa cik eita tergamak menayangkan durian? haha..meleleh air liur..lama dah tak pekena durian ni..pokok depan rumah bila berbunga sangatlah lebat..bila sampai buah..semua tak lekat..haha

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Bila kita melihat laut terbentang dgn luasnya, maka tanda2 kebesaran Allah SWT berada pada diri kita dan melangkaui segenap penjuru dunia seperti terdapat dalam Surah Fussilat:53 Kami akan perlihatkan kepada mereka tanda-tanda kekuasaan Kami di merata-rata tempat (dalam alam yang terbentang luas ini) dan pada diri mereka sendiri, sehingga ternyata jelas kepada mereka bahawa Al-Quran adalah benar`.
Bukankah tanda2 ini juga terdapat dalan `internet` dimana kita dapat melepasi dunia tanpa sempadan sebagai tanda kebesaran Allah SWT?

black roses said...

a.samad jaafar:
wslm.....
tempat ni kat dungun...pulau tu seberang pintasan dekat dengan pasar besar dungun....
hehehe...baguslah kalau dah rajin tu......

eita said...

kiz:
hahaha...terliur ke?..saja je memang nak tayang pun...hahaha...jahtnya...mf lah gurau je...sekarang ni kan musim buah durian...
sekarang ni penuh dah kat tepi jalan..kat pasar..orang sibuk lelong durian....
takde rezeki lagi lah tu nak rasa pokok sendiri..insya allah tahun depan kot..

eita said...

tajnur:
ye... ianya menceritakan segala2nya betapa indah nya ciptaan allah....
ketenangan sentiasa mengamit untuk hadir...

sHaRiNa eLyaNa said...

ai sdp benor durian tu ai...haha..nak sebijik..lupa pla ni entry lama hahah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...