Monday, May 16, 2011

SELAMAT HARI GURU.....





selamat hari guru kepada semua yang bergelar guru.......
dan kepada semua bakal2 guru...
kat seluruh dunia ni...
seluruh dunia?
biol ke aku ni...
mana ada lah...betol lah ..
seluruh dunia lah....
chewah macam ucapan kat radio lah plok......
teringat guru...
teringat masa sekolah dulu....
macamana aku kena hempap dengan buku setebal tilam 10 inci kat belakang sebab terlupa buat latihan......
teringat plok masa aku sembunyi dalam tandas yang baunya boleh buat hidung aku pecah..semua tu sebab aku terlupa nak bawak baju n seluar untuk waktu pendidikan jasmani....
bukan terlupa tapi memang takde pun..mak aku tak nak beli...
dia cakap nak pergi sekolah ke nak bermain...
sebab tu lah setiap kali waktu pj aku menghilangkan diri macam naruto...hahahaha....
dan yang paling aku tak boleh lupa sepanjang aku bersekolah ...
rasanya aku tak pernah sekali pun bagi ucapan untuk guru aku....
agak kurang ajar aku masa tu...
yelah masa tu aku masih belum baligh....langsung tak dapat fikir....
dan sekarang bila aku dah dapat berfikir tapi sayang nya.....
sekarang ni masa dah tak boleh di putar lagi....
apa pun tanpa guru siapa lah kami........


4 comments:

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Dari satu sudut, kesiannya eita kena hukuman sebegitu rupa tetapi dari sudut pendidikan pula terimalah apa jua hukuman denda yang diberikan. Saya bercakap sebagai seorg yang melalui liku2 hidup yg sukar sebagai anak yatim piatu. Serba serbi kekurangan, namun berkat kesabaran dan ketabahan akhirnya saya sendiri menjadi guru. Dalam dunia ini eita, jangan kita mengharapkan keadilan atau mekanisme `anggur masam` kerana kesemua itu akan melemahkan perjuangan hidup kita. Apatah lagi pangkat dan gelaran hanyalah retorik hidup manusia saja. Apa yang penting dapat menjadi seorang manusia yang beradab. Wallahualam

republik n9 said...

gua dulu kena sebat sampai berbirat, kena tonggeng bontot ustaz balun 360 darjah die punyer tarik, gila!!!

eita said...

tajnur:
waalaikumussalam....
tugas seorang guru terima je lah apa saja hukuman yang dikenakan....
walaupun sadissss....hehehe..

eita said...

republik:
doh kau degil sangat...patut pun kena rotan...
:p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...