Friday, May 6, 2011

AMALAN SEMASA MENGANDUNG.....



my lovely niece....


nampak pada tajuk macam aku plok yang mengandung...
hahahaha....belom waktu nya....
hari tu ada tengok tanyalah ustazah....
aku catat lah sikit buat ingatan...
sebab aku ni cepat lupa....
bukan lupa tapi tak berapa nak ingat....
manalah tahu kot2 ada rezeki aku....hehehehe.....
tapi lambat lagi kot....tunggu putera kayangan turun dari langit dulu..
tapi jangan ayah pin turun dari bulan dah......hahahah.....
saja je lah......
sekurang2nya masa yang terluang boleh di manfaat kan....
kalau ada blogger yang mengandung tu...lepak kat sini....
insya allah harap2 dikurnia kan anak yang soleh dan solehah...amin...

Antara amalan semasa mengandung....

SURAH AL FATIHAH....
-untuk penerang hati anak yang di kandung...
-supaya mudah untuk belajar dan mudah untuk di ajar.....

SURAH LUKHMAN...
-agar mendapat anak yang cerdik akal dan jiwa...

SURAH YUSUF...
-agar dapat anak yang cantik.. cantik dari segi fizikal dan rohani.....
-mempunyai akhlak yang baik....macam nabi yusuf a.s

SURAH YASSIN...
-untuk ketenangan hati kita dan ketenangan anak dalam kandungan supaya jauh dari godaan syaitan.....

SURAH MARYAM...
-supaya mudah untuk bersalin ...
-supaya dapat anak yang sabar dan taat macam maryam....

SURAH AL-HUJURAAT....
-dapat memperbanyakkan air susu sehingga 2 tahun...jadi takyah korang sibuk nak bagi anak minum susu lembu dan seangkatan dengannya.....heheheh....

SURAH AL-TAUBAT...
-untuk membersihkan jiwa kita sepanjang masa mengandung...dan sepanjang hayat kita....

SURAH AL-NAHL...
-melahirkan anak yang disiplin.......


kalau ada sapa nak tambah dipersilakan.....

7 comments:

MOH KEMBARA said...

Assalamualaikum Yong Eita, terbaik dari gadis yg suci murni! Yang tak nak mengandung pun buleh amalkan! Tima kasih Datuk Seri!

eita said...

waalaikumussalam.....kak.....
boleh belaka amal......ayat quran semua..
takde jampi2....
hehehe

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Ada beberap perkara yang perlu kita faham apabila mengambil sesuatu matan (tempat mengambil) hadis samada mutawatir, sohih, hasan atau dha`if. Selalunya hadis dhaif yg menceritakan fadhilat atau kelebihan2 sesuatu perkara tidak boleh dijadikan hujah utk mengatasi hadis sohih dari segi Istinbat hukum Usul AlFiqh. Contohnya Hadis Nabi menyatakan (artinya), ”Setiap anak dilahirkan dalam keadaan fitrah, maka kedua ibubapanya yang akan menjadikan ia sebagai Yahudi, Nasrani atau Majusi.” (HR Al Bukhari).
Jika tidak, apalah hal pula bagi anak2 yang dilahirkan `luar nikah` krn mereka adalah suci dan tidak tahu apa2 dari segi dosa dan pahala! Ramai juga anak2 seperti ini berjasa besar dlama dunia Islam. Wallahualam

eita said...

waalaikumussalam....
ye...betol..
anak yang lahir luar nikah...
itu kesilapan akibat godaan syaitan...
tapi anak yang lahir tu...sikit pun takde dosa apa2 pun....ianya tetap bersih dan suci.....

intan abidin said...

info yang berguna ...thans eita kerena sudi berkongsi ilmu di sini

eita said...

sama2

QasehnyaRania said...

eemmm..terima kasih..boleh la amalkan nti..tak sabar nya nk pregnant..sabaq2..;)

mornink cik ita :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...