Sunday, May 22, 2011

SEDIHNYEEERRRR.......



baru ni tengok berita...
sedihnya rasa bila tengok kejadian tanah runtuh yang melibatkan anak2 yatim..
di rumah anak2 yatim al takwa.......
tak dapat nak bayangkan macamana kalau ini berlaku kat aku...
sebab aku pun anak yatim jugak.....jadi aku faham lah apa yang diorang rasa..
walaupun tak banyak mana aku dapat rasa.....
yelah.....sedih giler lah.....tup..tup...sekelip mata je hilang kawan2.......
hilang segala2nya......harap mereka semua tabah menghadapi segala ujian dari allah ni...
dan jangan jadi macam aku...selalu je down dalam hidup.....
pastu aku merayap lah plok kat satu blog ni.....blog...
tan....ternampak lah satu entry mengenai kematian seorang blogger....
aku pernah lah dulu lepak kat blog telor di basuh ni....
blog ni ada jual baju2 tshirt lah...rasanya lah sebab dah lama sangat tak berblogwalking kat blog ni...
kadang tu terlepas pandang......
tak sangka plok blogger ni dah meninggal pada 19.5 baru ni....
terkedu aku.......tak tahu nak kata apa.....sedih nya...
dengan kata ada masalah paru2......
ini bermakna allah lebih sayang kan mereka....
apa pun al fatihah untuk mereka....
semoga allah mencucuri rahmat keatas mereka dan di tempatkan di tempat yang mulia di sisi allah.....dan di himpun kan bersama dengan hamba2 allah yang soleh...amin...


10 comments:

kiz said...

kita hanya merancang..Allah yang menentukan.. al-fatihah buat semua mangsa

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Kesemua musibah yang berlaku adalah dalam pengetahuan Allah SWT sebelum kita diciptakan lagi. Oleh kerana takdir dikaitrapatkan dengan amalan, maka hendaklah kita terima takdir yang ditentukan oleh diri kita sendiri diatas pemilihan yang diberikan. Jika ada masa, jangan lepaskan peluang membuat pekerjaan yang berguna sebelum `hari-hari Allah` datang ke atas kita. Wassalam

Mamachia said...

iya sedih sangat, sudahlah yatim sapalah yang meratapi mereka, mengapan merekakan..

kak x dapat hulur apa2 cuma Al Fatihah untuk adik2 kita yang pergi, Allah lebih sayangkan mereka.

pisau belati said...

Al-fatihah...
dari Dia kita datang dan kepada Dia kita kembali.moga baik2 saja untuk beliau di sana...

republik n9 said...

dah ajal...

eita said...

kiz:
al fatihah untuk semua...

eita said...

tajnur:
waalaikumussalam....
insya allah.....

eita said...

mamachia:
itu je yang termampu..

eita said...

pisau belati...republik..:
alfatihah untuk semua...

QasehnyaRania said...

al-fatihah...
memang sedih pon..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...