Monday, March 28, 2011

AT MY JUNGLE....THE END...


macam biasa lah bile bosan je aku merayap lah....
cari gambar2 baru untuk koleksi aku....
sambil2 cuci mata...
kalau orang cuci mata pakai eye mo ke clorox ke....
tapi aku cuci mata dengan flora dan fauna....hehehehe...
ada ke orang cuci mata dengan clorox..
ntah...mana lah aku tahu...hahaha....
tapi yang tak bestnya..
mungkin terakhir kot aku jelajah hutan kecil kat umah aku ni...
nape?
nape?..ermmm...
nak tahu.... haaa.....tengok gambar2 aku dulu...
akhir nanti baru tau sebab apa....
klik gambar untuk tumbesaran gambo tu....bagi sapa yang rabun lah..
bagi yang normal tak yah lah......hehehe...




ni anak sedara aku yang jupe..
terjerit2 panggil aku...
aku pun apa lagi klik je lah..
lipan bara peringkat
akil baligh ni..
tu pasal lah besar giler....







ni pun aku tak tahu nama apa...
rasanya bunga rumput kot..
masa aku ambik tu..
dia melata sama dengan rumput....




yang ni suka2 tok nenek dia je buat sarang kat
almari...siap ada pintu masuk lagi..
kalau korang nak tahu...
depan pintu masuk tu siap..
ada guard lagi..
kau ingat sekolah je
ke ada guard...
nama semut ni ...
semut carpenter...
sekali dia gigit memang berdarah..
aku dah kena sekali...




ni buah pulut...
tapi ianya langsung takde kaitan dengan
beras pulut..
atau pulut gaul nyor..
cicah ikan kering..
kalau korang lalu mesti
melekat habis kat kain...




tak tahu nama apa bunga ni..
tapi yang pastinya..
selepas pukul 10 pagi..
dia pun layu....
kembang balik pagi esok...
jadi kalau nak tengok dia berkembang..
korang tunggu pagi esok plok..





ni kalau tak silap aku daun palas..
tapi yang jenis pucuk muda...
tapi bukan pucuk muda untuk di buat isteri ye..
takde kaitan langsung...



rasanya bedroom ulat ni...
kecik molek je ni...
tapi semua dah cabut lari dah...




ni kulat batu....
sebabnya dia tumbuh kat atas batu...
tapi ianya tak boleh letak dalam
air sebab...
walaupun dia kulat batu tapi
bukan ais batu ye...
harap ambik perhatian..



ni paku pakis...
bentuk dia unik sikit...
macam roda kete lembu...
jangan nak memandai ambik..
paku pakis pastu tukar dengan
roda motor korang...
langsung tak boleh berjalan...
mampuih lah korang mengerek...




kalau tak silap aku...paku pakis jugak...
tapi jenis yang menumpang..
dah menumpang tu tak reti
nak berbaik2...
paku pakis ni menumpang tapi dia
bunuh perumah tempat
dia menumpang teduh..
payah jugak kalau terjadi dalam
koloni manusia ni...




ni orkid yang kakak aku tanam...
sekali tengok macam anak tekak
ikan jaws je...
bau dia memang wangi giler..
sebatu dah berbau...
tapi xleh guna sebagai perfume pun...





ni lah penghabisan jelajah aku...
hutan kecil kat umah aku tu..
telah di makan oleh buldozer..
tanpa sikit pun belas kasihan...
habis gondol semua nya..
ermmm.....habis lah jugak kegiatan aku...
xleh nak kata apa lah...
diorang nak start buat umah...


5 comments:

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Sekali pandang, sebenarnya tempat itu merupakan hutan sekunder yang telah dicerobohi sebelumnya. Biasalah utk mendpkan kayu balak, jalan yg paling cepat utk mendapat habuan tanpa memikirkan kemusnahan spesis hutan asli. Apa yg sedia ada mmg bukan asli lagi dan tidak hairanlah kalau kwsan tersebut banyak nyamuk dan paras mata air dan telaga semakin kering` Nampaqknya kawasan rumah eita semakin panaslah....

intan abidin said...

takut la tengok lipan tu besar sangat

eita said...

tajnur:
waalaikumussalam....
bukan setakat panas je...
kerap je terjadi banjir kilat..
semua dah pakat buat umah..
tambun tanah tinggi...

eita said...

intan:
tak yah takut..
gambar je tu..hehehe...

izan mama mia said...

buah pulut tu sll lekat kat gaun masa kecik dulu..tapi kalau lekat kat rambut, lagi haru..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...