Monday, March 14, 2011

AT MY JUNGLE....




cuti sekolah kan..takde apa2 nak buat jadi aku merayap2 lah kat sekitar hutan umah aku...
sambil2 tu tengok adik aku bakar daun2 kayu.....
batang2 kayu.....
aku just tengok je....malas nak tolong.....
hehehe.....akulah kakak yang paling jahat sekali...
aku merayap dalam hutan biasa lah dengan kamera kecik aku tu lah....
saja....santai kan otak aku dan minda aku..
yang semakin hari semakin letih.....
dan ini lah hasilnya.....
klik gambar tu kalau nak mata korang tak berapa nak nampak imej tu ye...hehehehe....
bukan apa untuk tumbesaran gambar.....





aku tak tahu plok...
apa nama pokok ni...
cantik je nampak...
aku klik je lah...



lama terconggok kat depan bunga ni..
sebab tunggu spider yang sekor ni...
nyamuk toksah cakap lah...
penuh kat tangan...



cantik je landing kat batang mati...
sekali tengok macam..
pengkalan alien pun ada jugak ni...
hehehe....
imaginasi kena lebih...
baru ada feel nak ambik gambar....




macam2 bentuk dan kaler...
cendawan yang aku jupe...





yang ni plok...
malu sangat nak tunjukkan diri...
sembunyi dalam lubang je...
macam aku lah jugak..
pemalu...hahahah








ni jenis pokok yang menumpang...
macam jenis anak angkat lah jugak ni...
tapi spesis ni...
mesti makan habis punyer...baja yang ada kat pokok
yang dia menumpang..
takleh harap langsung...








ni plok...
yang paling aku teruja....
dan hari2 aku tunggu....
pokok anggur aku dah
berbuah...
memang tak sabar.....

6 comments:

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Wah! Selama ni saya selalu tengok National Geograhic dan Siaran Astro mengenai alam flora dan fauna, rupa2nya blog `sekadar coretan` pun ada buat mini-discovery juga. Tentu banyak lagi spesis baru yang belum ditemui dan perlu dibuat penamaan terbaru. Ini belum lagi termasuk spesis yg mengalami adaptasi dan `cross-link` dgn spesis2 yg lain. Anyway it`s good to me!

ong ong kedek kedek said...

nanti dah berbuah anggur ngko jangan lupe hantar kat aku sikit he3

eita said...

waalaikumussalam....tima kasih....eita memang suka merayau dalam hutan...
kalau ada masa lagi nanti eita jelajah hutan lagi ye....

eita said...

republik n9...
beli kat kedai je lah...apa plok nak pow yang aku punyer...
hehehe

Unknown said...

wah..mmg eita seorang yg rajin ambil gambar yer..saya sungguh teruja melihatnya..

eita said...

izan...
hobi masa lapang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...